Gå til innhold

Dere som har erfaring med gulpebabyer. Har dere noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Største gulpa aldri så er ikke vant til dette :P syns ene tvillingen gulper så mye. Har tatt det opp med hs, men får beskjed om at så lenge hun legger fint på seg er det ikke noe å tenke på. Men hun gulper altså heeele tiden både etter måltid og lenge etterpå. Mange ganger er det rett og slett bare magesyre som kommer opp. Er det vanlig? Trodde jo før at det bare var "overskuddsmelk" som kom ut, men det er det tydeligvis ikke. Må jo bli vondt i spiserøret etter hvert med all magesyra tenker jeg, men hun viser ingen ubehag med det heldigvis.

Har prøvd å ta pauser i måltidene å rape flere ganger under måktid uten noe effekt. Av og til føles det som om alt kommer ut igjen. Har også prøvd å skulle gi mindre måltid, men da blir hun bare sint da hun fortsatt er sulten.

Er det noe annet å prøve? Og finnes det noe som kan være med å beskytte klærne annet enn store kjedelige gaskluter? Prøvde mrd sån trekanttørkle siklesmekke men det ble jo bare en vits ;)

Endret av PLuttiPLoTT med tvillinger
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste gulpet også myyye og hele tiden. Prøvde å amme litt og litt samt å la han være oppreist i hvertfall 15-20min etter måltidene. Men bare etter 4 mnd ble det bedre..

Skrevet

Andremann gulpet fryktelig mye,så mye at jeg noen ganger skiftet på han seks ganger! brukte likevel disse trekantsmekkene,for om det da kom litt,så slapp jeg å skifte body hele tiden.

Min gutt slutta helt å gulpe den dagen han slutta med puppen da han var 6 mnd...Kanskje var det morsmelka det var noe "galt" med? men de to andre gulpa ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: e264d...607
Skrevet

Begge får mme og hun gulper like mye både når hun er oppreist og når hun ligger :-( Men nå er hun snart 3 mnd så kanskje det gir seg snart. Har også prøvd å skifte mme merke, har brukt både nan, collet og hipp uten å mrtke forskjell på det heller. Må vel bare akseptere at det er slik :P

Men gulpet deres bare magesyre også? Lurer på om det er normalt eller ikke?

Skrevet

Få henne undersøkt med tanke på refluks?

Skrevet

Har tenkt på det å ytret bekymring på helsestasjon. Nevte det også for legen på 6 ukerskontrollen, men får bare beskjed om at siden hun legger på seg og ikke har ubehag vil de ikke gjøre noe med det. Virker som om det er noe de skjekker når de er litt større uten at jeg vet så mye om det akkurat. Får bare beskjed om at mange babyer gulper mye og at det sikkert vil gi seg etterhvert.

Skrevet

Lille var storgulper, det avtok vel når hun nærma seg året tror jeg (i takt med at jeg trappa ned amminga sikkert, slutta å amme da hun var 13-14 mnd). Fant aldri noen triks for å unngå det, antar at det er noen som bare er sånn... mild form for refluks sikkert. Hun gulpa aldri ren magesyre, men det kan vel være fordi det alltid var mat i magen... ammet henne ofte, sikkert omtrent annahver time døgnet igjennom.

Jeg merka meg dog at hun særlig i starten gjerne gulpa når hun egentlig forsøkte å bæsje/prompe - sikkert fordi hun brukte feil sett muskler og dermed klemte sammen magen :P (uten at det er noe særlig å gjøre med det heller).

Eneste tiltaket her var å alltid ha nok skift i stelleveska, alltid sånn siklesmekke, og aldri legge henne ned noe sted uten gulpeklut under hodet. Vi brukte sånne flannelsgreier fra obs - tøybleier? store firkanta flanellskluter i alle fall. Sparte oss for mye vask av sofaputetrekk og gulvtepper og laken og overmadrasser... :P

Anonymous poster hash: 0cc8a...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...