Gå til innhold

Er det mulig å ha det for ryddig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld skal jeg på besøk til en venninne. 

Jeg har vært der før og det er alltid ryddig, veldig ryddig.

Ingenting på stuebordet, kjøkkenbordet eller kjøkkenbenken. 

Kommoden i gangen er ryddig, mens min kommode har litt rusk, som en lekebil, en tegning o.l.

På stuebordet mitt er det i skrivende stund 3 fjernkontroller, en avis, en kopp og litt pynt.
Deres stuebord har ikke en gang fjernkontrollen til tven.

Jeg har det ikke kjemperotete, men det ser ut som et hjem og når jeg er hos min ryddige venninne er jeg redd for å sette meg ned i den hvite sofaen. Jeg kan jo krølle teppet hun har lagt på for at sofaen skal forbli hvit.

Anonymous poster hash: 63fa1...02e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninen min er dessverre stikk motsatt!

Det er rotete overalt og kjøkkenet er det verste stedet!

Det gammal mat i panner og stekepanner,ser ut som det har stått sånn i mange uker.

Masse shit i skapene og microen er nesten gjengrodd av gammal mat :S

Skikkelig ekkelt når jeg skulle ha brukt microen til å varme grøt til småen :S

Anonymous poster hash: 47bfa...c5e
Skrevet

Synes ikke at det kan bli for ryddig, men det er jo forskjell på hva man anser som rot. Virker som at hun har veldig minimalistisk stil, personlig liker jeg bedre at det er litt mer hjemmekoselig. Følelsen av å kunne slappe av når man kommer inn i et hus er det mest oppførselen til vertskapet som står for. Kunne fint slengt meg ned på en kritthvit sofa, men hvis jeg hadde sett at det hadde snerpet seg i munnviken til venninna mi, så hadde jeg ikke følt meg komfortabel. 

Anonymous poster hash: 0f646...5d9
Skrevet

Selvsagt kan man ikke ha det FOR ryddig. For ryddig til hva, liksom? Ingen blir syke av å ha det rent og ryddig (da tenker jeg normalt rent og ikke desinfisert) mens det kan man bli av for mye skitt.

Om det er veldig koselig når alt står på strekk og det ikke vises at det bor folk i huset er en annen sak.

Jeg har også en venninne som har alt på g, tellekanter i skapene, bestikkskuffen ser ut som en utstillingskuff med skjeer og gafler pent rygg-i-rygg, kun rosa og hvite ting i kjøkkenskapene osv, men det er alltid veldig koselig å komme på besøk der likevel.

Man er forskjellige og så sant man trives med hvordan man har det er det vel ok?

Anonymous poster hash: 6a40a...3cd

Skrevet

Jeg syns det er deilig å være på besøk hos mennesker som har det så ryddig, men har man det så ryddig at det blir upraktisk blir det overkant. Jeg er veldig glad i å ha mest mulig bak en dør, ikke liggende fremme på kjøkkenbenken e.l. Jeg ser på post som ligger fremme, oppvaskmiddel eller kjøkkenmaskiner som står på kjøkkenbenken og badeleker på badekarkanten eller vaskemidler som rot. Men er det slik at man må grave i en skuff for å skifte kanal på tv eller ikke kan ligge henslengt i sofaen fordi det blir skrukker i pledd og puter, blir det for mye og ukoselig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde jeg fått det til hadde det vært så ryddig her og. Hadded et før, og det gikk til hue på meg. Det er ikke bra ;)

Skrevet

I kveld skal jeg på besøk til en venninne. 

Jeg har vært der før og det er alltid ryddig, veldig ryddig.

Ingenting på stuebordet, kjøkkenbordet eller kjøkkenbenken. 

Kommoden i gangen er ryddig, mens min kommode har litt rusk, som en lekebil, en tegning o.l.

På stuebordet mitt er det i skrivende stund 3 fjernkontroller, en avis, en kopp og litt pynt.

Deres stuebord har ikke en gang fjernkontrollen til tven.

Jeg har det ikke kjemperotete, men det ser ut som et hjem og når jeg er hos min ryddige venninne er jeg redd for å sette meg ned i den hvite sofaen. Jeg kan jo krølle teppet hun har lagt på for at sofaen skal forbli hvit.

Ja det er helt klart mulig å ha det for ryddig!!

Jeg er oppvokst i en overryddig heim, og husker at jeg nesten enda skvetter litt til av å være hjemme - føler at jeg roter ned alt og blir stressa over alt som kan finne på å bli definert som rotete som jeg selv ikke ser.

Husker vi ikke hadde en smule på kjøkkenbenken, og at jeg aldri klarte å holde standarden - og dermed fikk høre hvor rotete jeg var. Mor mi spurte om jeg ville ha fest heime i tenårene, hvorpå jeg nektet. Skjønte at det ville bli et helvete med en gang noen sølte en dråpe rødvin på teppet eller i sofaen. Mye lettere å dra ut til noen andre!

Liker jo ikke skitne og rotete heimer selv, men mener det skal se ut som at det bor folk der, og ser ikke noen grunn til å nøye gjennomvaske hele huset hver fredag.

Så jeg er ikke så begeistret for overryddige heimer - de er kjempestress!

Supergodt å flytte ut i attenårsalderen og ha en normalt rein og ryddig heim uten noen som alltid påpeker hva du har glemt å vaske/rydde.

Skrevet

Er det meg du skal til? ;) jeg liker å ha det helt strøkent, og smårydder hele tiden. Spesielt når jeg får besøk, da er det prikkfritt:)

Anonymous poster hash: 54333...314

Skrevet

Venninnen min er kjempehyggelig, varm og god, så det er vel mer meg det handler om. 

Er det meg du skal til? ;) jeg liker å ha det helt strøkent, og smårydder hele tiden. Spesielt når jeg får besøk, da er det prikkfritt:)

Anonymous poster hash: 54333...314

He he, kanskje det. ;)

Skrevet

Ja, du burde sende bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymous poster hash: c2f7f...c5d

Skrevet

Jeg syns det kan bli for ryddig. Tror det er bra for barn å vokse opp i en litt mer avslappet atmosfære. Personlig syns jeg det er nitrist med hjem hvor man aldri kan spise i sofaen, leker ryddes vekk nesten i det øyeblikket de har kommet frem, og alt er oppstilt som i et interiørmagasin. Helt normalt ryddig og rent er mer enn bra nok tenker jeg:-)

Anonymous poster hash: 438c0...5f2

Skrevet

tja, hva ryddig er er vel en smakssans?

Jeg liker å ha det ryddig til enhver tid,selv om jeg har tre barn. Men det man ser likevel at det bor folk her og barn.

Men rot for meg er at ting ikke har et hjem rett og slett.

Hvorfor må frokostblandinga stå på kjøkkenbenken når den hører hjemme i skapet? Hvorfor må leker ligge strødd utover alt når barna vet godt at de hører hjemme i skuffer og skap (når de er ferdige med å  leke selvsagt)

Hvorfor må mannen min sine sokker ligge oppå baderomsinnredninga når de hører hjemm inne i skapet?

Mine sofaputer ligger hulter til bulter,smekken til jenta mi ligger framme samt drikkeflaska hennes og slike ting som vi bruker hver dag,men det går fortsatt an å ha det ryddig og LEGG TING PÅ PLASS! :laugh:

Anonymous poster hash: a34e9...99a
Skrevet

Jeg liker å ha det ryddig til enhver tid,selv om jeg har tre barn. Men det man ser likevel at det bor folk her og barn.

Hvorfor må frokostblandinga stå på kjøkkenbenken når den hører hjemme i skapet? Hvorfor må leker ligge strødd utover alt når barna vet godt at de hører hjemme i skuffer og skap (når de er ferdige med å  leke selvsagt)

Hvorfor må mannen min sine sokker ligge oppå baderomsinnredninga når de hører hjemm inne i skapet?

Mine sofaputer ligger hulter til bulter,smekken til jenta mi ligger framme samt drikkeflaska hennes og slike ting som vi bruker hver dag,men det går fortsatt an å ha det ryddig og LEGG TING PÅ PLASS! :laugh:

Du har skjønt det

Skrevet

Du har skjønt det

Jepp,jeg synes iallefall det,mens mannen min overraska meg virkelig her en dag og sa : "jeg synes det til tider er alt for ryddig her jeg"

WHAT?? så jækla ryddig er det ikke,men som sagt, legg ting på plass,så blir det så mye triveligere for oss alle!

Skrevet

"I kveld skal jeg på besøk til en venninne."

Ja om kvelden har jeg det også ryddig, det shinet. Har ett stykk kid som er med å rydde før kveldsmat og barnetv som tar sine leker, og så rydder både mann og jeg det siste som er igjen når han er lagt på ti min, det ser sleiket ut, men storvasken har vi aldri før på søndager. Slik har det vært fra start. Flere som forventet bombehus første ukene med nyfødt, men jeg klarer det ikke, blir skikkelig deprimert. Så jeg er glad i rutinene på kvelden. På dagtid flyter det. 

Anonymous poster hash: 8c7c7...1ff
Skrevet

Tja, hun er vel kanskje som oss? Vi har det alltid helt rydding når vi har besøk, mesteparten av tiden er det fullstendig plettfritt her, alt har sin plass. Men det kan bli rotete her også, men det går aldri over styr og vi rydder alltid opp, og det er ikke rotete når vi har besøk. 

Våre "husregler" er enkle og ikke så veldig markante i hverdagen. Alt har som sagt sin plass, så når vi bruker noe legger vi det på plass når vi er ferdig. F.eks blir det jo rot under middagslaging, men vi rydder og vasker benkene med en gang etter lagingen/spisingen. Barna har dette "innarbeidet" som f.eks skal de henge jakken på plass og skoene på plass når de kommer hjem (det skal IKKE slenges i gangen). Skittentøyet skal rett i kurven og ikke på gulvet. Skal de se film må de sette den på plass etterpå. Ting skal ikke ligge og slenge overalt. Hver kveld rydder vi slik at alt er i orden når vi kommer hjem.

Vi har ingenting slengende i sofaen, på gulvet, på spisebordet,over rekkverket, kjøkkenbenken, osv. Vi rydder alt bort etterhvert som det blir brukt. Verste jeg vet hjemme hos folk er når de henger klesvasken over spisebordstolene og bretter klærne i stua *grøss*.

Må legge til at ungene SELVFØLGELIG drar leker opp på stua og leker og herjer i vei, men de vet at de skal sette det på plass når de er ferdig og vi rydder etter oss når vi har brukt noe. Vi er ikke helt kontrollfriker så det er ikke noe kjefting/pirking på dem om de glemmer det av og til, vi har bare alltid hatt det slik og de har alltid måttet hjelpe til å rydde opp etter seg. 

Jaja det var da voldsomt som jeg skulle skrive, poenget er at hun har det plettfritt akkurat når du er hos henne, men det er sikkert rotete til tider når du ikke er der :)

Anonymous poster hash: 074dd...bfd
Skrevet

Tja, hun er vel kanskje som oss? Vi har det alltid helt rydding når vi har besøk, mesteparten av tiden er det fullstendig plettfritt her, alt har sin plass. Men det kan bli rotete her også, men det går aldri over styr og vi rydder alltid opp, og det er ikke rotete når vi har besøk. 

Våre "husregler" er enkle og ikke så veldig markante i hverdagen. Alt har som sagt sin plass, så når vi bruker noe legger vi det på plass når vi er ferdig. F.eks blir det jo rot under middagslaging, men vi rydder og vasker benkene med en gang etter lagingen/spisingen. Barna har dette "innarbeidet" som f.eks skal de henge jakken på plass og skoene på plass når de kommer hjem (det skal IKKE slenges i gangen). Skittentøyet skal rett i kurven og ikke på gulvet. Skal de se film må de sette den på plass etterpå. Ting skal ikke ligge og slenge overalt. Hver kveld rydder vi slik at alt er i orden når vi kommer hjem.

Vi har ingenting slengende i sofaen, på gulvet, på spisebordet,over rekkverket, kjøkkenbenken, osv. Vi rydder alt bort etterhvert som det blir brukt. Verste jeg vet hjemme hos folk er når de henger klesvasken over spisebordstolene og bretter klærne i stua *grøss*.

Må legge til at ungene SELVFØLGELIG drar leker opp på stua og leker og herjer i vei, men de vet at de skal sette det på plass når de er ferdig og vi rydder etter oss når vi har brukt noe. Vi er ikke helt kontrollfriker så det er ikke noe kjefting/pirking på dem om de glemmer det av og til, vi har bare alltid hatt det slik og de har alltid måttet hjelpe til å rydde opp etter seg. 

Jaja det var da voldsomt som jeg skulle skrive, poenget er at hun har det plettfritt akkurat når du er hos henne, men det er sikkert rotete til tider når du ikke er der :)

Anonymous poster hash: 074dd...bfd

Vi er akkurat lik dere,på en prikk! ingen masing om rydding ,men barna vet at alt skal henges opp,legges på plass,og settes på plass,så vi trenger bare å minne de på det så gjør de. 

Vi tar også å rydder etter middagen rett etter at den er ferdig,så blir det så mye triveligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...