Gå til innhold

Vil jeg gå ned av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg spiser tynnere brødskiver. Spiser 6 per dag. Og dropper smøret. Evt minimerer mengde. Bruker vita lett hjertegod. Og reduserer mengden juice fra 4 store glass (3dl) til ett (2dl).

Vil dette merkes på vekta? Og hvor fort?

Veier 68 og er 160. Trener ikke pga vondt bekken etter fødsel for 8 mnd siden (andre baby på 2 år).

Hvis jeg også spiser mindre middagsmat. Mer salat og grønnsaker enn pasta, potet, ris?

Og prøver minke godterimengde fra 2 poser potetgull per helg til 1? Og sjokolade fra 200g til 100?

Drikker lettbrus, mest i helgene.

Skulle ha trent, men det må komme om en stund da jeg er mer bevegelig igjen.

Anonymous poster hash: 59838...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ned i vekt så må du droppe godteri helt. I hvert fall til å begynne med. Bruk tallerkenmodellen under middag. Halve tallerkenen skal være grønnsaker/salat, den andre halvdelen skal bestå av like menger proteiner og stivelse. F.eks. ris og kylling.
Trening må nok til dessverre, ellers mister du muskelmasse. Dropp lettbrus, det trigger søtsug. Drikk masse vann og spis 5 ganger for dagen for å øke forbrenningen.

Vil bare legge til at man kan alltid trene uansett. Har du problemer med bena så tren overkropp og armer. Er det ryggen så tren ben og armer. En instruktør kan alltid hjelpe deg med å tilrettelegge. Når du først kommer i gang så er det kjempe deilig!:) Du vil får mer energi og overskudd og føle deg bedre i tillegg.

Skrevet

Nja. Vet ikke om du vil merke særlig store endringer på vekta om du fortsetter med godteriet. En pose potetgull og en mellomstor sjokoladeplate er jo ikke veldig lite. 

Til dette med brød så vil jeg tro det er veldig individuelt. Min kropp tåler alskens form for karbohydrater og jeg spiser dette hver dag. Ikke alltid like mengder men jeg har aldri problemer med oppblåsthet og dårlig fordøyelse. Noen er bare ikke bygget for å spise nedfor av dette og eser gjerne ut etter et par brødskiver, selv om brød kan være både fettfattig og sunt. Hvordan føler du dette selv?

Juice hver dag er ikke bra. Håper ikke du drikker 4 glass av dette HVER DAG?

Skrevet

Du spise noke ala det eg spise det viktigaste for å øke forbrenning er å spise ofte (hver 3.timeca) smør er hjertevenlig så det kan du fortsette med drikk masse vann ca 2 liter til dagen :) på 8 uke har jeg spist dette har heller ikke kuttet sjokolade helt men har tatt av 3.1 kilo å er 34 cm mindre enn det jeg var er også 8 mnd siden fødsel :) trener ikke men går lange turer. Ellers er det viktig å ikke spise seg stappmett ;)

Anonymous poster hash: 124f6...9b2

Skrevet

Må bare si til deg at trening hjelper veldig mye på et vondt bekken :) Hilsen ei som fikk baby for 10 mnd siden og nå begynner å bli bedre i bekkenet ved hjelp av trening :)

Anonymous poster hash: 33363...528

Skrevet

Hørtes bra ut det, tar et tynt lag smør istedenfor å kutte det ut ellers blir det veldig tørt og kjedelig. Godteri kun på lørdager, hvor stor potetgull pose er det snakk om?

Skrevet

Hørtes bra ut det, tar et tynt lag smør istedenfor å kutte det ut ellers blir det veldig tørt og kjedelig. Godteri kun på lørdager, hvor stor potetgull pose er det snakk om?

Det høres jo ikke bra ut i det hele tatt... O,o Er du klar over hvor lenge du må gå i rask gange bare for å gå av deg 100 kalorier? 20-30 min. En sjokoladeplate, da må du gå i rundt 1,5 time og når hun ikke trener en gang så er det ikke håp hvis hun ikke kutter ut godteri helt i vektnedgangsperioden.  Det finnes ingen enkel vei til varig vektnedgang. Man må ofre noe.

Skrevet

Forstår jeg deg rett at du spiser 6 brødskiver pr. dag utenom middag? Og 2 poser potetgull OG 200 gram sjokolade i helga?

Dæven døtte, du må ha god forbrenning siden du "bare" veier 68 kg!

Om vekta di har holdt seg stabil på dette kostholdet over tid, vil du gå ned i vekt av å kutte ned mat/godteri. Er derimot vekta di stigende, må du regne med å kutte ned mer for å gå ned i vekt.

Jeg har selv slitt med bekkenproblemer etter fødsel. Crosstrainer og romaskin er fine apparater som ikke belaster bekkenet så mye. For å styrke bekkenet (og det er lurt) bør du sette igang trening NÅ!

Skrevet

Det høres jo ikke bra ut i det hele tatt... O,o Er du klar over hvor lenge du må gå i rask gange bare for å gå av deg 100 kalorier? 20-30 min. En sjokoladeplate, da må du gå i rundt 1,5 time og når hun ikke trener en gang så er det ikke håp hvis hun ikke kutter ut godteri helt i vektnedgangsperioden. Det finnes ingen enkel vei til varig vektnedgang. Man må ofre noe.

Tull, man må ikke kutte ut godteri helt når man slanker seg. Begrense ja, kutte nei. Folk flest trenger den ene kosedagen i uka

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, jeg spiser minst 6 tykke skiver brød pluss masse middag per dag. Og i tillegg mer... det i tillegg skal jeg kutte ut eller bytte ut med frukt/grønt. Har også drukket 2-4 glass juice. Er veldig sulten når jeg ammer... Hva ellers og hvor mye ellers til hvert måltid? Noen som har eks på en fin dagsmeny med mengder?

I helger blir det MYE godteri. Jeg nevnte ikke alt...

Min vekt går sakte nedover, men vil gjerne fremskynde litt. Tenker jo at om kaloriinntaket blir mindre må jeg jo gå fortere ned. Eller vil godteriet motvirke det?

Greier aldri kutte godteriet helt. Og per nå får jeg ikke trent stort. Har planer om å starte om et par mnd.

Skrevet

Jeg føler meg oppblåst. Kanskje jeg ikke tåler brød? Ingen problemer med det før graviditeter. Kan det endres over tid eller med alderen?

Hva spiser man til frokost, lunsj og kvelds om ikke brød?

Skrevet

Jeg spiser hjemmelaget muesli, laget av havregryn, nøtter, frø, honning og litt olivenolje, kjempegodt og varer lenge.

Hva om du bytter ut noen brødskiver med knekkebrød?hjemmelaga knekkebrød er super enkelt å lage,eller kjøp noen sunne i butikken.

Smør er godt for deg,så ikke kutt ut alt.

Kun godteri og/eller potetgull i helgene,vær hard der!

Bytt sjokoladen din med mørk sjokolade, 86%, for den er sunn og mer mektig enn vanlig sjokolade.

Juice trenger du ikke,det er masse fruktsukker i den,drikk vann istedet.

Om du er mer sulten,så ha masse grønnsaker tilgjengelig,sånn at du spiser noe som er sunt og som ikke har mye kalorier i seg.

Jeg vet at mange ikke tåler gjær så godt,så om du føler deg oppblåst,så bytt til knekkebrød!

Anonymous poster hash: 8b200...c31
Skrevet

Knekkebrød/rugsprø, middags rester, omelett

Skrevet

Last ned denne appen - Lifesum.

Jeg bruker den, og det går veldig veldig bra :-D. Du kan scanne inn alt du spiser slik at du slipper å sitte å telle kalorier o.l selv. :-).

Veldig enkelt :-D. Synes nesten det er litt gøy jeg :-p

Anonymous poster hash: 33b10...351

Skrevet

Last ned denne appen - Lifesum.

Jeg bruker den, og det går veldig veldig bra :-D. Du kan scanne inn alt du spiser slik at du slipper å sitte å telle kalorier o.l selv. :-).

Veldig enkelt :-D. Synes nesten det er litt gøy jeg :-p Anonymous poster hash: 33b10...351

Da må jeg ha scanne app og?

Skrevet

Det høres jo ikke bra ut i det hele tatt... O,o Er du klar over hvor lenge du må gå i rask gange bare for å gå av deg 100 kalorier? 20-30 min. En sjokoladeplate, da må du gå i rundt 1,5 time og når hun ikke trener en gang så er det ikke håp hvis hun ikke kutter ut godteri helt i vektnedgangsperioden. Det finnes ingen enkel vei til varig vektnedgang. Man må ofre noe.

Tull, man må ikke kutte ut godteri helt når man slanker seg. Begrense ja, kutte nei. Folk flest trenger den ene kosedagen i uka

Man trenger faktisk det hvis man ønsker at kroppen skal forbrenne fett istedenfor karbohydrater. På hvilken måte -trenger- vi den kosedagen? Vil vi bli syke uten? Overlever vi ikke? Det sitter i hodet, så enkelt er det. Kroppen trenger ikke sukker og hvis man skal slanke seg så må man begrense det inntaket kraftig. dvs. droppe unødvendige kilder til sukker som snop. Det går an å kose seg uten sjokolade. Det er snakk om å endre tankemønsteret sitt.

Skrevet

Man trenger faktisk det hvis man ønsker at kroppen skal forbrenne fett istedenfor karbohydrater. På hvilken måte -trenger- vi den kosedagen? Vil vi bli syke uten? Overlever vi ikke? Det sitter i hodet, så enkelt er det. Kroppen trenger ikke sukker og hvis man skal slanke seg så må man begrense det inntaket kraftig. dvs. droppe unødvendige kilder til sukker som snop. Det går an å kose seg uten sjokolade. Det er snakk om å endre tankemønsteret sitt.

Ikke alle klarer å kutte ut sukkeret fullstendig. Jeg f eks, trenger en dag i uka med litt snop for å ikke sprekke helt. Klart det sitter i hodet, men man trenger faktisk ikke ofre ALT for å gå ned i vekt. Jeg har selv gått ned 38 kg siste året. Selv om jeg hele tiden har hatt en snop-dag i uka. Selvsagt i begrensede mengder, men spiser både sjokolade og potetgull.

Anonymous poster hash: a3289...b37

Skrevet

Folk har forskjellige behov, noen kan og må klare seg helt uten godteri/usunn mat og noen må ha den dagen for å ikke gi opp "slankinga". Alt med måte.

Skrevet

Ikke alle klarer å kutte ut sukkeret fullstendig. Jeg f eks, trenger en dag i uka med litt snop for å ikke sprekke helt. Klart det sitter i hodet, men man trenger faktisk ikke ofre ALT for å gå ned i vekt. Jeg har selv gått ned 38 kg siste året. Selv om jeg hele tiden har hatt en snop-dag i uka. Selvsagt i begrensede mengder, men spiser både sjokolade og potetgull.

Anonymous poster hash: a3289...b37

Det er ingen som sier man må ofre alt, men snop er faktisk en liten pris å betale for en bedre helse. Jeg sier ikke at hun aldri skal kunne kose seg med noe noensinne igjen, men i begynnelsen så burde hun faktisk kutte ut sjokolade og chips helt. Det går an å kose seg med en fruktsalat eller grønsaker og dip. Veldig fint at du har klart å gå ned så mye. :) Dessverre snakker ikke hun om begrensede mengder. Det var faktisk snakk om å kutte ned fra to til en pose chips og 100g. sjokolade istedenfor 200. Jeg syns ikke man kan kalle det å begrense seg.

Skrevet

Det er et lite steg i riktig retning, Først halvere , så klarer ho kanskje å halvere det ho halverte igjen. Blir ho som meg så tar det ikke lang tid før man må begrense seg automatisk så man unngår magevondt / kvalme resten av kvelden.

Etter hvert begynner man og tenke "trenger jeg virkelig dette?" Kanskje skeie ut med en liten 12/24 grams sjokolade istedenfor 50 grams? Men så er det de som bare er søtsak monstre resten a livet sånn gubben her er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...