Gå til innhold

Når begynner vektnedgangen pga ammingen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er nå 3 mnd og jeg har ikke gått ned et gram siden 10 dager etter fødsel. Jeg spiser ikke for mye heller. teller kcalorier og er flink men likevel så skjer det ingenting. Alle sammen sier at de ammet av seg kilo etter kilo, men det skjer ikke meg. Det er så forbanna urettferdig. Så var det ei som sa at hun ikke begynnte å gå ned før etter 3 mnd ca. mens andre igjen sier de gikk ned kjempe fort etter fødselen, men at det kanskje ikke var takket være ammingen. hmm.. hva er din erfaring?

Anonymous poster hash: 85202...ab3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri....Gleder meg litt til ammeperioden er over, eller på kraftig nedgang, for da kan jeg begynne å slanke meg litt :)

Anonymous poster hash: 2da8d...481
Skrevet

Jenta er nå 3 mnd og jeg har ikke gått ned et gram siden 10 dager etter fødsel. Jeg spiser ikke for mye heller. teller kcalorier og er flink men likevel så skjer det ingenting. Alle sammen sier at de ammet av seg kilo etter kilo, men det skjer ikke meg. Det er så forbanna urettferdig. Så var det ei som sa at hun ikke begynnte å gå ned før etter 3 mnd ca. mens andre igjen sier de gikk ned kjempe fort etter fødselen, men at det kanskje ikke var takket være ammingen. hmm.. hva er din erfaring?

Jeg gikk ikke ned et gram før jeg sluttet å amme. Da først kom kiloene av.. Så det gjelder ikke for alle det der, har inntrykk av at det er enten - eller.

Anonymous poster hash: 323e4...33d

Skrevet

:( ikke akkurat det svaret jeg ville ha :/(

Skrevet

Aldri her heller. Gikk ned til startvekt innen 3 mnd etter fødslene. Men ikke et gram mer.

Anonymous poster hash: 5df5a...6c8
Skrevet

men jeg har ammet før også, og da var det likedan. men gikk ikke ned etterpå heller! :( men da ammet jeg bare i 3 mnd da!

Skrevet

Jeg har ikke kommet ned til startvekten heller. mangler 3 kg på det. og 3 kg fra forrige gang, og 3 kg fra gangen før der igjen også.

Skrevet

Jeg ammet bare i 3 mnd og raste ned i vekt. Spiste som en hest, men klarte ikke å holde vekten oppe. Så er nok ganske individuelt...

Skrevet

Ammingen hjalp ikke på meg.... 

Skrevet

:( jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke går ned. når jeg spiser sunt og teller kcalorier. fikk høre at når jeg ammer måtte jeg minst spise 2000 kcal per dag, så jeg har prøvd meg på 1900, men ikke alltid jeg klarer å spise så mye heller. kan ikke kutte ned mer for da merker jeg fort det på melkeproduksjonen! :( URETTFERDIG! jeg vil ned 10 kg-

Skrevet

:( jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke går ned. når jeg spiser sunt og teller kcalorier. fikk høre at når jeg ammer måtte jeg minst spise 2000 kcal per dag, så jeg har prøvd meg på 1900, men ikke alltid jeg klarer å spise så mye heller. kan ikke kutte ned mer for da merker jeg fort det på melkeproduksjonen! :( URETTFERDIG! jeg vil ned 10 kg-

Da er vi to, og jeg vil ned 15 :( Men trøster meg med at det kan jeg gjøre mer effektivt når jeg er ferdig å amme. Lillesnupp skal få den beste starten på livet, selv om det betyr at jeg nå bare har 1,5 bukse jeg kommer inn i :sprettoy:  

Anonymous poster hash: 2da8d...481

Skrevet

Raste ned i vekt med en gang jeg, var godt under startvekten da babyen var 3 mnd… Og jeg telte ikke kalorier eller var flink på noen måte, men hadde en ekstremt høy melkeproduksjon, gikk med konstant spreng og lakk som en sil.

Anonymous poster hash: fbca1...ea6
Skrevet

Så da er det vel slik at jeg som bare har akkurat nok med melk til å fore opp ungen ikke forbrenner nok pga av bare ammingen da. :( åhhh.. jeg er så deppa på grunn av overvekten.

Skrevet

Hvordan er aktivitetsnivået ditt da? Som du leser her så er det ikke alle som kan sitte på rumpa og overlate kiloene til ammingen. For mange må det litt mer til, som bl a å være i aktivitet.

Anonymous poster hash: 5df5a...6c8

Skrevet

Aldri her heller. Gikk faktisk opp..

Skrevet

Urettferdig ja!

Har det sånn jeg og. Har 15 kg jeg vil bli kvitt, og ammingen hjelper ikke meg. Spiser akkurat som før, er mye i aktivitet, men kiloene rikker seg ikke. Det irriterende er at jeg har 2 søstre som ikke la på seg noe under graviditetene, og var like slanke og pene 14 dager etter fødsel. Jeg, derimot... 30 kg opp, og 15 kg ned. Dritkjipt.

Anonymous poster hash: d4865...13f

Skrevet

Jeg gikk ned veldig mye, og etterhvert for mye. Måtte spise masse etterhvert for at jeg ikke skulle bli for tynn. Men vektnedgangen startet ikke ordentlig før etter 3-4 måneder. Og tok helt av når barnet var 8-9 måneder og utover. Det skal sies at jeg ammet ganske mye, og hadde en baby som spiste godt. Selv etter at jeg ikke fullammet lenger. Og hadde mye og god melk (les fløte) om det har noe å si. måtte slutte å amme når barnet nærmet seg 1.5 år så jeg ikke skulle bli for tynn.

Skrevet

Aldri, jeg gikk opp. Ammeslutt gjorde susen her.

Anonymous poster hash: 5eed0...3f6
Skrevet

Gikk ikke noe ned i vekt pga amming, gitt

Skrevet

Sånt teoretisk bør jo amming hjelpe. Det er jo næring/kalorier i melken og hvis du da har et lavt inntak så bør du ta av, eller?

Anonymous poster hash: 30d84...d74
Skrevet

Jeg går alltid opp mens jeg ammer pga ekstrem stor sult/apetitt. Går ned når baby er 8-10 mnd når ammingen reduseres mye.

Anonymous poster hash: 86edb...479

Skrevet

Raste ned med første nå tviholder kroppen på hvert gram. I tillegg så verker jeg i armer og bein så frister å sjekke stoffskiftet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...