Gå til innhold

Fra verdens beste til ett mareritt hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min (snart 1 år) går fra å være en engel som ler og leker på dagtid, til å bli ett lite monster på natten. Jeg er så sliten av å aldri få sove lengre enn 45 min maks sammenhengende. Jeg går hjemme, så er jeg som tar meg av babyen hver natt siden pappaen jobber. Når i all verden snur dette?

Kan ikke huske at vår første var sånn, greit nok det var tidlig tidlig start på dagen, men da hadde jeg iallefall fått sovet ett par timer sammenhengende. 

Tar imot alle tips for å få babyen til å sove!

Anonymous poster hash: fb477...371
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover babyen på dagtid? Er ofte en sammenheng.

Anonymous poster hash: ae5bb...8d2

Skrevet

Punkt en: søvn avler søvn! Prøv å få baby til å få gode søvnmønster på dagtid

Punkt to: Jeg ville sittet oppe en natt og loggført hvordan baby sover, for å se hva den våkner av. Dette må gjøres en fredag eller lørdag slik at pappa kan ta baby neste dag.

Punkt tre: gode leggerutiner. Bad baby, skift til nattdrakt, samme kveldsmat hver kveld en periode slik at baby skjønner forskjell mellom dag- og nattsoving.

punkt fire: reis vekk/sov på et annet rom og la pappa ta en helg om du kan. Av og til har baby låst seg fast i et "mammaspor" og da kan det hjelpe at mamma ikke er der.

punkt fem: ikke tilby for mye på natt. La poden ligge og sutre litt (ikke skrike) før du gir smokk etc. Om du har mulighet, la være å skru på lys, men ha babyseng ved siden av så du kan stryke litt på kinnet, gi smokken uten for mye hurlomhei.

Vet ikke om noen av disse rådene funker, men jeg gjør dette med mine, og har gjort det da de var babyer, og de sover godt begge to :) Masser av lykke til, vet det er superslitsomt å ikke få sove!

Anonymous poster hash: 63da0...bbc
Skrevet

Tusen takk for ett supert svar :) Skal prøve noen av tipsene dine :)

Anonymous poster hash: fb477...371

Skrevet

Kan det være noen tenner på gang tror du? Mine to har fått endel tenner rundt ettårsalderen, gjerne flere i slengen. Min yngste sov ekstremt dårlig da og reagerte mye mer enn eldstemann. Sov kun i korte økter og ble veldig plaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...