Gå til innhold

Dagmamma dillemma.. synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke bgh plass, og har fått vikarjobb. Kommer ikke til å jobbe hver dag.

Jeg har en venninne som ikke har noe å gjøre om dagene og hun vil gjerne passe minsten. Minsten er trygg på henne.

MEN samboeren min er ikke helt fornøyd med det. Venninna mi har selv et barn og hun er tidligere blitt meldt til bv. Hun har venner som er noe tvilsomme. Har også vært på psyk en prriode. Men jeg føler hun har skjerpet seg.Hun skal i hovedsak komme hjem til oss, men har mulighet til å ta minsten med seg ut.

Så kan jeg bruker farmoren til minsten. Hun er ikke trygg og egentlig litt redd for henne. Farmor er veldig snill og god, men har ikke hatt så mye å gjøre med minste. Hun er ufør og blir fort sliten. Jeg vet hun kommer til å si ja om jeg spør.

mamma er også ufør, sliter med mye smerter. Minste er trygg på ho. Mamma vil ikke binde seg opp til noe.

Så fikk jeg tilbud fra ei, men kun inntil videre. Da de skal flytte. Hun er egentlig litt blåst, så tror ikke det blir noe alternativ.

Jeg føler den mest stabile, tross bakgrunn, er min venninne. Men blir veldig usikker.

Jeg vil ikke sette henne hos noen ukjente.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 564db...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk veninna!

Anonymous poster hash: 653c2...96a

Skrevet

Står igrunn i en knipe.. fikk beskjed i går om at jeg begynner med vakter neste uke :S

Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.

Hi

Skrevet

Bruk farmor

Anonymous poster hash: 1f77f...2c9

Skrevet

Huff...vanskelig. Hvor gammelt er barnet? Kan du ikke be farmor og mormor alternere på å ha henne til du har funnet et ordentlig alternativ? Ring rundt i barnehager og sjekk om de har plass eller ta kontakt med andre dagmammaer, og se om du kan få henne inn der?

Jeg ville ikke belaget meg på å bruke venninner eller familie fast. Det kan fort skjære seg, og da sitter du med sjegget i postkassa. Jeg ville funnet et mer langsiktig alternativ.

Masser av lykke til med både jobb og passejakt :)

Anonymous poster hash: 7529a...af2
Skrevet

Farmor har ikke hatt kontakt med minste på to mnd :S og før det var det en til to ganger i mnd(max)

Minsten er 10 mnd. Jeg MÅ ta den her jobben, er avhengig av den ekstra inntekten..

hi

Skrevet

Hvor i landet bor du da?, kanskje noen her inne vet om noen som kan hjelpe deg.

Skrevet

Bruk farmor. Du sier hun er snill og god. Minste blir fort vant til henne, og hun er jo ikke en totalt fremmed :) Så kan du se etterhvert om det fungerer og være på utkikk etter evt en annen dagmamma. Veninna di ville jeg vært skeptisk til, selv om hun har skjerpet seg virker det for ustabilt iom bakgrunnen hennes med barnevern og psykisk sykdom + tvilsom omgangskrets....

Anonymous poster hash: e1f25...8a4
Skrevet

Er den noen mulighet for at farmor og mormor kan samarbeide om det?

Ville ALDRI latt noen som var meldt til bv være dagmamma for mitt barn.

Skrevet

Min mor har problemer med en arm, så hun klarer knapt å løfte henne til tider. Farmor har ME, så jeg er redd hun skal slite seg ut :( men hun sier sjeldent nei uansett hvor sliten hun er.

Jeg bor i Arendal.

Eneste jeg vet er at om farmor passer så kommer de til å være mye ute nå fremover :) det er et pluss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...