Gjest 5 andre Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Er de virkelig det? http://pappahjerte.blogg.no/1394136441_uplanlagte_barn_er_vr.html Selv har jeg aldri tenkt tanken. Har heller beundret at folk velger å beholde, selv om de er uplanlagt gravide. Får ikke helt tak på hvorfor han føler at de uplanlagte barna er mindre verdt. Har det noe med hvem og når man blir uplanlagt gravid? Enslig skoleelev på videregående skaper kanskje mer rynker på nesa, enn et etablert par med gode jobber som har planlagt det.. Selv er kun nummer 3 planlagt her i huset, men vi var godt etablerte da vi fikk de to første også. Kanskje derfor jeg selv aldri har merket noe negativt? Så... Hvordan er det med deres barn, og hva tenker dere evt. om de som er uplanlagte?
ærlig talt Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 En planlagt og en særdeles lite planlagt her. Jeg må innrømme at tårene kom når jeg ble uplanlagt gravid med andremann, og det var ikke gledestårer. Allikevel, det var ikke barnet i magen som gjorde meg lei meg, det var tanken om at "nei, jeg vil ikke gjennom et nytt svangerskap og fødsel, og vi har ikke tid og plass til en til". Den tanken ga seg fort da Minsten var en herlig overraskelse! Jeg tenker aldri over at han var uplanlagt (utenom akkurat nå), han er en del av familien og gjør den komplett
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ble uplanlagt gravid for litt over ett år siden. Det var flere som mente jeg burde ta abort, inkl barnefaren. Men jeg er i mot abort og valgte og beholde. Jeg har aldri angret på at jeg beholdt, men skulle selvfølgelig ønsket jeg aldri ble gravid når jeg gjorde og med han jeg ble gravid med. Men jeg elsker alle barna mine like høyt. Planlagt eller ikke. Barna har aldri bedt om og komme til verden enten de er planlagt eller ikke. Jeg mener alle barn er like mye verdt uansett. Og syns det er trist at noen faktisk kan klare og snu ryggen til barn bare fordi de er uplanlagte og mene at de ødelegger livet deres. Anonymous poster hash: 66d23...b00
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Min var uplanlagt, men i det sekundet testen viste to streker var han så elsket og ønsket som det går ann å bli. Hadde bare vært sammen ett år, og bodde i forskjellige byer, og nå er vi en familie. Det er rett og slett helt fantastisk Anonymous poster hash: cfaf8...f20
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Første var fullstendig uplanlagt, men fryktelig ønsket og velkomment når hun først var der inni Andre var veldig planlagt. Det har/er absolutt ikke noen forskjell!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Første var ikke helt planlagt- men VELDIG velkommen! Jeg vil ikke ha flere barn, men om jeg så skulle bli gravid igjen, så gjør det ingenting. Jeg tar imot de barna jeg får.
☆☆☆ Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Andre var uplanlagt, men veldig velkommen. Hjå oss er ho ikkje mindre verdt, men myndighetene meiner at dei som kjem overraskande på feil side av månedsskiftet august/september ikkje har krav på dei samme godene (bhgplass) som dei ein har kunna planlagt..
Hjertefru Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Det er jo noen som kan planlegge og time dette med barn, og det er jo fint for dem. Min personlige erfaring er at når jeg har prøvd å planlegge en graviditet har det ikke blitt noen . Måtte ha hjelp. Så, ti år etter IVF og når både leg og lærd mener at det er alt for sent å få barn, klorer det seg plutselig fast en liten en helt på egen hånd. En liten helt! Men planlagt? Næh...Velkommen? Ja, veldig Har aldri opplevd at noen mener at "uplanlagte" barn er mindre verd. Men opplevd litt småprovoserende uttalelser om timing og sånn når vi strevde som verst med å bli gravide.
Gjest Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Kun den siste var skikkelig planlagt og meget etterlengtet. De tre andre kom perler på ei snor, uten at vi planla noe særlig men meget velkomne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå