Gå til innhold

Er kanskje litt utakknemlig nå men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg , min mann og barna har som tradisjon å være på hytta til svigers i påskeferien. Dette er noe svigers vet at er noe vi og barna virkelig ser fram til hvert år. De er alltid opptatt med sine ting akkurat den tiden og feirer ikke påske egentlig. De er pensjonister og kan være dær når som helst. Nå får vi beskjed at svigermor skal være på hytta i påsken. Å da utgår våre planer. Noe jeg selvsagt må respektere men klarer ikke å slutte å irritere meg over at hun må være dær akkurat den uka når hun kan være dær når som helst ellers. ....

Vet at det er deres sted og at de selvsagt har rett til å være dær akkurat når de måtte ønske. Men vi har ikke mange fridager å det har de.

Har ikke tenk å si noe om dette til dem.

Puh! Måtte bare få det ut! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Løvemusene
Skrevet

Så dårlig gjort av dem!! Skjønner godt du blir irritert! Hva sier sønnen deres da? Klarer han å la være å si noe til dem?

Finn på noe annet hyggelig i år så blir det ekstra kos med hyttetur neste år igjen.

Skrevet

Hvorfor kan ikke dere være der med hun da?

Vi skal på hytten med svigerfamilien, vi blir mange, men vi lager bare plass til alle :)

Anonymous poster hash: 9d1c9...6b6

Skrevet

Mannen sier nok ikke noe. Det er en familie som ikke prater sammen. Svigermor er enormt ustabil og blir grinete for den minste lille ting. Måtte ha gått rundt på eggeskall og ikke kunne slappet av. Hun kan finne på å bli skikkelig fornærmet om et av barna ikke liker maten hennes etc. I sommer var 5 åringen vår litt lei og sa at hun ikke ville være der og heller ville hjem. Det er jo noe et barn kan si uten å mene å såre noen. Da kommer det fra farmor : Du kan bare dra hjem for du får ikke være hær mere. Du får ikke komme hit flere ganger. Dette i rekken av mange unødvendige kjefte episoder mot ungene. Da hadde mannen min fått nok og pakket sammen tingene og barna i en rekord fartøy og kjørte hjem. Jeg var hjemme da. Det tok noen måneder før hun tok kontakt og da la hun seg langflat. Jeg klarer ikke det mennesket over lengre perioder dessverre. Skulle ønske at det ikke var sånn.

Skrevet

Ha ha! Fartøy! Fart skulle det stå! :)

Gjest Løvemusene
Skrevet

Typisk svigermonster! Nei da foreslår jeg at dere benytter anledningen og gjør noe annet koselig! Kan være godt med en forandring i blant også. Dessuten er det lenge til påske, kanskje hun trekker seg..

Skrevet

Eierne av hytta må få bruke tiden sin og disponere hytta som de selv vil. Det er vell de som betaler alle kostnader, vedlikehold etc. Vil dere bestemme over tidsbruk på en hytte bør dere kjøpe dere egen hytte eller reise andre steder.

Vær glad dere har fått låne hytten tidligere i påskeferien. Blir kanskje ikke noen påskeferie der i år, men kanskje dere er heldige og får låne hytten ved en senere anledning eller dere er heldige og arver den ved et senere tidspunkt.

Skrevet

Jeg syns du er veldig utakknemlig ja!

De er så snill å låner bort hytten hvert år til dere,også sutrer du fordi de ett år vil bruke hytten akkurat når dere ville bruke den.

Skal de måtte ta hensyn til dere når det er dres egen hytte???

Dere skulle vært evig takknemlig for at dere i det hele tatt får låne den!

Anonymous poster hash: c08ac...3f4
Skrevet

Jeg synes du er utakknemlig. Min far har hytte på et kjent feriested og er pensjonist. Han bruker gjerne hytte i typiske tider som påske osv. Han synes det er hyggelig med liv rundt seg, dessuten passer tidspunktet for han og ta med venner som er i jobb, på ferie opp dit.

Vi har skaffet oss vår egen hytte på samme sted, da vi også liker å være der. Dette er mitt og min mann sitt sted, når ungene blir voksne, skal de selvfølgelig få låne hytta vår, men jeg bestemmer selv nå jeg skal være på hytta uavhengig av hva barna mine ville ha av egne ønsker.

Kan dere ikke leie en hytte i påsken?

Anonymous poster hash: 16d0a...535
Skrevet

Det heter her og der, og de eller dem. Ikke hær, dær og di.

Unnskyld, men bare måtte få det ut.

Anonymous poster hash: b48fd...1fe

Skrevet

Jeg synes nå at familien skal hjelpe hverandre.

Gjør noe for meg, så gjør jeg noe for deg. Tjenester og gjentjenester. 

I min familie hadde ikke dette vært noe tema. 

HI, jeg forstår godt at du er lei deg, men prøv å se lyst på det. Si til ungene at dere i år skal ha koselig hjemmepåske, eller kanskje dere har en firmahytte som kan leies for en billig penge.

Anonymous poster hash: 4d190...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...