Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Han er 6 uker. Det største problemet er på natta, da sovner han med puppen som smokk. Prøver å lirke ut puppen når han sover, og om han våkner til prøver jeg å smette inn smokken. Da blir han rasende, og roer seg kun om han får smatte på puppen igjen. Holder på å bli sår, så dette kan ikke fortsette:( noen tips? Anonymous poster hash: bb9cc...ddb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Aner ikke Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: 46352...c6d
Edelweis Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde omtrent gitt opp da jeg kom over trøst smokken. Hun tok den nesten 3 mnd gammel. Kan være en ide å prøve den :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Prøvd alle typer smokker? MIne barn ville aldri ta avent sine smokker. Litt sukkervann på tutten kan og gjøre susen, altså et engangs-(eller togangs-)tilfelle. Eventuelt kan også litt malt på smokken også brukes en gang. Anonymous poster hash: 14413...b92
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Hovedpoenget er vell ikke at han tar smokk, men at han sover uten puppen? Hva med å rett og slett ta en uke eller så med mye bæring ol men hvor han bare ikke får puppen annet enn til mat? Det blir sikkert slitsomt noen dager, men da slipper dere alt smokkestyret fremover. Anonymous poster hash: 72ab7...92d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 avvenn han fra å sovne ved puppen og dropp smokken. Gjør dere selv en tjeneste. Ingen smokkebarn her og fornøyd med det. Anonymous poster hash: 98cdb...6cf
Tired mama Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Hahaha.... Sorry at jeg ler. Ikke alltid lett å få dem til å ta smokk. Jeg prøvde intenst med eldste og yngste. De begge nektet å ta smokk, men de hadde et enormt sugebehov og brukte derfor meg som smokk. Vi har prøvd alle forskjellige smokker på markedet. Vi har prøvd å dyppe smokken i sukker, å lure smokken inn etter at de har sovnet på puppen og alt mulig annet. Her var det bare tiden vi måtte ta til hjelp. De valgte å ta den da de var noen måneder gamle... Så bare prøv med jevne mellomrom.
Englenemine Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Måtte gi opp med minste. Jeg måtte være smokken der men elste begynte helt plutselig når han var 4 mnd.
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Heisann! Forferdelig slitsomt når man har det på den måten. Hadde det også slik. Men ble så anbefalt denne; http://www.ebay.com/itm/New-WUBBANUB-Infant-Baby-Soothie-PACIFIER-U-Pick-/120583430553?pt=Feeding&var=&hash=item1c13552199 Den koster jo noen kroner, og jeg var veldig i tvil. Men var så trøtt av å sitte på kanten av senga om natta, at jeg var desperat. Disse wubbanubbene (dog uten kosedyr i enden) er de smokkene de gir på sykehusene i statene. De ligner visstnok brystvorten når barnet suger. Synes det har funket perfekt med kosedyret. Det ligger fint på brystet, så mister heller ikke smokken så fort. Vesla her har blitt avhengig, og ligger å koser med bamsen i enden, og tutter løs! Brukte bittelitt sukkervann for å komme i gang. Men ubetinget suksess! Har nå bestilt noen uten kosedyr på også... Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Heisann! Forferdelig slitsomt når man har det på den måten. Hadde det også slik. Men ble så anbefalt denne; http://www.ebay.com/itm/New-WUBBANUB-Infant-Baby-Soothie-PACIFIER-U-Pick-/120583430553?pt=Feeding&var=&hash=item1c13552199 Den koster jo noen kroner, og jeg var veldig i tvil. Men var så trøtt av å sitte på kanten av senga om natta, at jeg var desperat. Disse wubbanubbene (dog uten kosedyr i enden) er de smokkene de gir på sykehusene i statene. De ligner visstnok brystvorten når barnet suger. Synes det har funket perfekt med kosedyret. Det ligger fint på brystet, så mister heller ikke smokken så fort. Vesla her har blitt avhengig, og ligger å koser med bamsen i enden, og tutter løs! Brukte bittelitt sukkervann for å komme i gang. Men ubetinget suksess! Har nå bestilt noen uten kosedyr på også... Lykke til!!! Veldig avsporing her men måtte bare si for en vanvittig nydelig baby du har Anonymous poster hash: 3f6c2...ec8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Min er snart 6mnd og jeg prøver fortsatt uten å lykkes puppene mine begynner å bli slitne av all nattammingen... Anonymous poster hash: 280e1...2a1
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Heisann! Forferdelig slitsomt når man har det på den måten. Hadde det også slik. Men ble så anbefalt denne; http://www.ebay.com/itm/New-WUBBANUB-Infant-Baby-Soothie-PACIFIER-U-Pick-/120583430553?pt=Feeding&var=&hash=item1c13552199 Den koster jo noen kroner, og jeg var veldig i tvil. Men var så trøtt av å sitte på kanten av senga om natta, at jeg var desperat. Disse wubbanubbene (dog uten kosedyr i enden) er de smokkene de gir på sykehusene i statene. De ligner visstnok brystvorten når barnet suger. Synes det har funket perfekt med kosedyret. Det ligger fint på brystet, så mister heller ikke smokken så fort. Vesla her har blitt avhengig, og ligger å koser med bamsen i enden, og tutter løs! Brukte bittelitt sukkervann for å komme i gang. Men ubetinget suksess! Har nå bestilt noen uten kosedyr på også... Lykke til!!! Veldig avsporing her men måtte bare si for en vanvittig nydelig baby du har Anonymous poster hash: 3f6c2...ec8 Tusen takk! Hun har forresten 3 søsken som er like skjønne
☆☆☆ Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Begge mine har vore ganske elendige på å ta smokken første 2-3 mmd, men så har det gått seg til.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Prøv forskjellige smokker, her har Nuk funket. Ikke alle barn liker smokk, niesen min tok aldri smokk, men liker sutteklut. Anonymous poster hash: 449ad...cdf
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har ikke fått min til å ta smokk og har prøvd alle på markedet, store som små. Mini brukte meg som smokk og sov kun med puppen i munn. Slitsomt! Men da han var 4 måneder begynte vi med hysj-metoden for å lære han å sove i egen seng, og plutselig sovner han fint på egen hånd. Det blir bedre! PS. Kanskje flasketutten er ok? Anonymous poster hash: aa900...545
Miamimom Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 De må jo ikke bruke smokk heller da. Ingen av mine ville ha, så da lot vi være å presse på. Godt å slippe den smokken også :-)
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Hehehe, tror vi har brukt omtrent 500 kr på diverse smokker. Vi ga tilslutt opp. Enten brakkhun seg eller bare spytta de rett ut. Men puppen......den holder hun fortsatt seg hardt til og hun er snart 11 mnd. Storesøster er helt ram på smokker, rapper andre sine selv om hun har slutta for et år siden. Noen vil ha, andre ikke........sånn er det bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå