Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Ser ofte i innlegg at det blir skrevet "ja,men du er vel bare en naver som henger hjemme for moro skyld?" Vet du, jeg får litt vondt i meg da jeg tydeligvis er en av de som folk ser ned på, for akkurat nå får jeg all lønn gjennom NAV. Å for å si det sånn, det er ikke en situasjon jeg trives i og gjør alt i min makt for å få meg jobb, men med 20 jobber utlyst og kanskje 3 av de uten utdanning med over 100 søkere på og ingen jobber utlyst som er for folk med min utdanning så kommer jeg meg ikke så langt, og med to små barn som har barnehageplass og en mann med fast jobb og vi har hus så er det ikke bare å pakke sakene og flytte til en annen by og håpe på jobb der. Hva skulle du gjort uten NAV hvis du blir arb.ledig? Er ikke alle som har spart så mye penger at de kan leve uten inntekt frem til ny jobb dukker opp. Ja det er mye tull i NAV, tro meg, har hatt mine kamper med de jeg å, men går likevel ikke å ser ned på folk som må leve en periode gjennom NAV, ser for den saks skyld ikke ned på de som lever på NAV hele tiden pga jeg vet ikke årsaken til det, da ikke alle deler alt med alle. Å jada jeg vet det finns folk som ikke jobber for å leve på NAV, men det gjelder ikke alle og etter å ha hørt på de jeg har snakket med så er det ikke så mange som vil det når man har muligheten til å være både sosial og tjene myyyye bedre penger enn hva man får gjennom NAV. Å være arbeidsledig er noe av det kjedeligste og tyngste jeg har gjort i hele mitt liv og gleder meg til en jobb jeg er kvalifisert til å gjøre dukker opp. Anonymous poster hash: bff8b...552
Appelsinpiken Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Men da er du jo ikke naver. En naver lever på nav, selv om det kanskje ikke hadde vært nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg mottar penger fra Nav også. Og jeg hater følelsen det gir meg når folk spør hva jeg gjør og jobber med Jeg er arbeidsledig pga hjertesykdom. Måtte si opp jobben jeg elsket etter å ha prøvd å presse meg i ett år etter leger og alt hadde prøvd å overtale meg til å slutte. Jeg prøver alt jeg kan å finne en jobb som kan passe meg, mens legen prøver alt hun klarer å overbevise meg om at jeg dessverre ikke er istand til det sånn som hjertet er. Jeg gir meg ikke, det er alltid en jobb for alle! Anonymous poster hash: cf15a...d75
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 En naver er ikke nødvendigvis en person som motar penger fra nav. En naver er en person som misbrukes velferdgodene fordi han ikke ønsker å arbeide. Anonymous poster hash: c4c2a...8bc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 En naver er ikke nødvendigvis en person som motar penger fra nav. En naver er en person som misbrukes velferdgodene fordi han ikke ønsker å arbeide. Anonymous poster hash: c4c2a...8bc Men hvordan vet du at akkurat den personen du kaller naver gjør dette? Jeg har blitt kalt naver jeg, pga at jeg går hjemme uten jobb. Anonymous poster hash: 984cf...29e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 En naver er ikke nødvendigvis en person som motar penger fra nav. En naver er en person som misbrukes velferdgodene fordi han ikke ønsker å arbeide. Anonymous poster hash: c4c2a...8bc Som jeg skulle sagt det selv! Den som ikke har noe annet valg enn å ta i bruk de mulighetene som nav gir, de er ikke navere. Navere er de som utnytter og misbruker godene, for å slippe å jobbe. Som ikke gidder å jobbe. De finnes. Dessverre. Anonymous poster hash: babac...445
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Men du er jo ingen naver hi - du et arbeidsledig og søker jobber. Jeg håper for så vidt du bruker denne tiden hjemme til å øke kvalifikasjonene dine gjennom utdanning/kurs. Bruk tiden for alt det er verdt. Anonymous poster hash: 71389...c5b
LME1001 Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Du kvalifiserer ikke til å bli naver, bare ved å motta støtte fra nav! En naver er en som ønsker utnytte systemet mest mulig ved å bidra minst mulig. Og fortsatt ha god damvittighet for det. Så dessverre, HI, du er ingen naver 😄 Ei bekjent skerv på FB mens hun studerte (sykepleier) at hun gledet seg så til å en dag bli uføretrygdet. Hun er sykemeldt til stadighet i dag, og det er absolutt ingenting i veien med henne. Det sier hun også selv. Slike folk har jeg problemer med å forstå, og mister all respekt for.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Du er ikke naver, du er arbeidssøker. Det er nok ikke deg som sees ned på, men de som utnytter systemet. Anonymous poster hash: c587d...242
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg kaller ikke folk for navere,fordi jeg aldri kan vite det sikkert. Ut fra din beskrivelse er ikke du naver, du bruker NAV pga et reelt behov, det er derfor vi har NAV, og jeg kan ikke se noen som helst grunn til å se ned på noen fordi de tar i bruk de velferdsgodene de har rett på. Navere derimot, som per definisjon er navbrukere som lurer systemet,og får støtte de egentlig ikke har krav på, de har jeg store problemer med å forstå, og jeg mener det er helt greit å se ned på det å utnytte systemet og dermed undergrave det sikkerhetsnettet samfunnet vårt har bygget opp. Anonymous poster hash: d1674...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå