Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg møtte veggen. Og legen min sykemeldte meg på bakgrunn av at arbeidsmijøet er elendig. Og da spesielt sjefen min. Hvilke plikter har arbeidsgiver nå? Sjefen min vil ha meg inn til samtale etter ei uke som sykemeldt. Kan hun gi meg en advarsel eller si meg opp? Lang historie kort. Dama er sprø! Anonymous poster hash: 3146c...ff2
Salvador Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.
Hellibelli Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Du kan vel også kreve at en uavhengig 3.part er tilstede? Som verneombud/tillitsvalgt/bedriftshelsetjenesten? Så slipper du hvertfall å sitte der alene :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Takk for svar. Jeg tar med meg verneombudet. Men jeg er veldig nervøs, siden møtet kom så fort. Anonymous poster hash: 3146c...ff2
Salvador Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 https://www.nav.no/Arbeid/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte/Aktuelle+tema/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte+-+Aktuelle+temaer.324061.cms?kapittel=1 https://www.nav.no/Arbeid/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte/Aktuelle+tema/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte+-+Aktuelle+temaer.324061.cms?kapittel=4 https://www.nav.no/Arbeid/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte/Aktuelle+tema/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte+-+Aktuelle+temaer.324061.cms?kapittel=3 Sjefen din kan ikke kreve at du skal komme til samtale etter så kort sykemeldingen. Det står i ene linken at arbeidsgiver skal innkalle til møte innen det har gått 7uker med mindre det er åpenbart unødvendig. Det kan være lurt av deg å sette opp en liste over arbeidsoppgaver du synes er ekstra belastende slik at du har noe konkret å komme med når de spør hvordan de kan tilrettelegge for deg.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.Hvis man skal kunne tilrettelegge for en som er sykmeldt så må man faktisk vite årsaken... Blir jo litt kinkig å tilrettelegge hvis man ikke vet Anonymous poster hash: 5e89d...dbf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Man kan bli sagt opp når man er sykemeldt, men ikke fordi man er sykemeldt. Unntaket er når man har vært sykemeldt i mer enn 1 år. Anonymous poster hash: d8475...1d2
TanteTroll Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.Hvis man skal kunne tilrettelegge for en som er sykmeldt så må man faktisk vite årsaken... Blir jo litt kinkig å tilrettelegge hvis man ikke vet Anonymous poster hash: 5e89d...dbf Arbeidsgiver må vite om sykemeldingen er jobbrelatert for å kunne tilrettelegge. Diagnose har de ingenting med.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.Hvis man skal kunne tilrettelegge for en som er sykmeldt så må man faktisk vite årsaken... Blir jo litt kinkig å tilrettelegge hvis man ikke vet Anonymous poster hash: 5e89d...dbf Arbeidsgiver må vite om sykemeldingen er jobbrelatert for å kunne tilrettelegge. Diagnose har de ingenting med. Jobbrelatert? Jeg har en kranglete rygg, men det har ingenting med jobben å gjøre. Allikevel har arbeidsgiver tilrettelagt masse for meg for at jeg skal unngå sykmelding. Trenger ikke å vite diagnose i alle tilfeller, men hvor plagene sitter må de jo nesten få vite. En psykisk plage kan også til en viss grad tilrettelegges. Hos oss er det ei som har begrensede telefonvakter pga angst osv. Hadde hun ikke opplyst om det så hadde hun ikke sluppet telefonene heller.... Hjelper ikke å si at man ikke har lyst, men når en lege dokumenterer så tilrettelegges det. Ikke så lett alt dette. Verre er det for HI her som har en sprø sjef og at det er det som er problemet..... Anonymous poster hash: 5e89d...dbf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Det er ikke noe kjekt dette her. Jeg har kjempe og kjempet. Fagforening, tillitsvalgt, sjefen til sjefen osv. Nå klarer jeg ikke mer. Jeg har to små å ta vare på også. Heldigvis tar mannen min godt vare på meg Og nå lurer jeg på hvorfor hun har kalt meg inn allerede!! Kjenner dette er litt for mye. Anonymous poster hash: 3146c...ff2
Salvador Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.Hvis man skal kunne tilrettelegge for en som er sykmeldt så må man faktisk vite årsaken... Blir jo litt kinkig å tilrettelegge hvis man ikke vet Anonymous poster hash: 5e89d...dbf Ja, kan bli litt vanskelig, men man er fortsatt ikke pliktet til å si noe.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror ikke hun kan si deg opp når du er sykemeldt. Det møtet er vel mer noe obligatorisk for å se om det kan tilrettelegges for å få deg tilbake i arbeid, men trodde ikke det møtet kom såpass tidlig... Og sjefen din har IKKE noe med årsaken til hvorfor du er sykemeldt!!! Så du er ikke pliktet til å fortelle noe som helst om tilstanden din.Hvis man skal kunne tilrettelegge for en som er sykmeldt så må man faktisk vite årsaken... Blir jo litt kinkig å tilrettelegge hvis man ikke vet Anonymous poster hash: 5e89d...dbf Ja, kan bli litt vanskelig, men man er fortsatt ikke pliktet til å si noe. Ingen har noe med hvorfor du er sykmeldt. Det arbeidsgiver trenger å vite i forhold til tilrettelegging er hva du KAN gjøre av arbeids oppgaver. Ingen kan bli sagt opp pga sykmelding, men man kan bli sagt opp mens man er sykmeldt.(nedsjeringer ol) Anonymous poster hash: 2545b...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå