Gå til innhold

Leste innlegget angående stebarn og

Anbefalte innlegg

Skrevet

en kan da ikke forvente at besteforeldrene skal ta til seg barn som kommer inn i familien når de er såpass store. Og når de i tillegg har besteforeldrene fra før? Barnebarna må jo syns det er merkelig t når 10 år gamle Anne kommer i familien skal hun "ta over" besteforeldrene?

Syns det forventes for mye. Det kan bli slutt etter noen år, skal en da bare glemme disse "barnebarna" og stå med armene åpne til nye?

Anonymous poster hash: a508e...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Gud forby at man skal bry seg om barn og ta til seg barn som kommer inn i familien eller i omgangskretsen.

Anonymous poster hash: 35f01...ca4
Skrevet

Nei, Gud forby at man skal bry seg om barn og ta til seg barn som kommer inn i familien eller i omgangskretsen.

Anonymous poster hash: 35f01...ca4

MIn feil: ser jeg skrev det noe feil. Jeg mente vel heller det å behandle de likt.

Anonymous poster hash: a508e...4e3

Skrevet

Vel, noen er så inkluderende og rause at de gjør det uten å tenke seg om. 

Mine svigerforeldre, for eksempel, har tatt til seg min svogers nye kjæreste og hennes barn som en største selvfølge. De inkluderes og inviteres til alt som resten av familien, og får gaver og alt slikt som de andre får. 

For all del, de føler nok mer for de "ekte" barnebarna sine, siden de har kjent disse siden de ble født, mens disse har kommet til som store barn. 

Men likevel, de inkluderes med største selvfølge. Forsåvidt også av oss andre, min svoges søsken med familie. De er med i alle familieselskaper, for eksempel, og får bursdag- og julegaver av samme verdi som alle de andre ungene i familien, også av oss. Og her bor ikke engang min svoger og kjæresten sammen enda. 

For min del ser jeg på det som en selvfølge, og jeg ser det bare som positivt at mine unger får enda flere "å spille på" i familien. Min datter ser for eksempel på sin nye "fetter" som sin store helt om dagen. :) Jeg synes det er bare koselig at vi har det sånn. Men her er min manns familie også veldig nært knyttet til hverandre da, og mine svigerforeldre er vel noe med de mest generøse og inkluderende mennesker jeg har møtt. 

Første svigerfar sa da jeg kom inn døra på første besøk hos dem var at han nå hadde fått en ny datter. 

Fantastiske mennesker! :)

Skrevet

En ting er sikkert.
Det betyr veldig mye for meg og min sønn at min nye svigerfamilie har tatt min sønn inn i varmen. Ja, de føler nok mer for egne barnebarn, men det betyr lite i denne sammenhengen.

Sønnen min føler seg elsket og det betyr alt.

Takk svigermor, svigerfar, svigerinner og svogere. Takk for at dere ta stebarnet inn i varmen.

Anonymous poster hash: 8fc77...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...