Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Min mann bruker temodal og da står det at han ikkje må befrukte noken før 12 måneder etter slutt og da kan det også hende han er steril.. Men kva skader kan oppstå viss man skal være så uheldig og bli gravid og hvorfor fikk ikkje me beksjed at han burde fått tilbud om nedfrysing??? Håper noen vet.. Takk Anonymous poster hash: 99495...f0d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Dette bør du nok spørre kreftlegen til mannen din mannen din om. I felleskatalogen står det forresten bare 6 mnd etter behandlingsslutt, ikke 12 mnd. Ville også spurt om hvorfor dere ikke fikk tilbud om nedfrysing, det er litt rart at dere ikke fikk det når det står så tydelig at sterilitet er mulig so. følge av behandlingen. Får håpe det ordner seg naturlig etter hvert, da Anonymous poster hash: 53ab1...d2e
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Hei Jeg vet at leger er svært dårlig på å opplyse andre ting enn det som er Fokuset. Her er Fokuset kreft, å man glemmer derfor å tenke på "de små tingene" som også er så viktig for pasienten. Jeg anbefaler dere å snakke med legen om dette, evt ta kontakt med klinikker for å kunne fryse ned spermier. Finnes flere private klinikker dere kan benytte også hvis dere ikke får medhold i det offentlige. Det er riktig at kreftbehandling kan føre til sterilitet i verste fall.som regel finner man celler etter behandling, men kvaliteten kan være nedsatt slik at man kan trenge hjelp via assistert befruktning.er dere medlem av kreftforskningen? Dere kan også forsøke å ta kontakt med de angående for eksempel rettigheter, om dere har rett på å fryse spermier før behandling. kreftforeningen kan gi dere mange nyttige svar, ved siden av behandlende lege Det kan oppstå skade på fostret om far eller mor er under kreftbehandling. Hilsen sykepleie Anonymous poster hash: 9f222...160
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hei Jeg vet at leger er svært dårlig på å opplyse andre ting enn det som er Fokuset. Her er Fokuset kreft, å man glemmer derfor å tenke på "de små tingene" som også er så viktig for pasienten. Jeg anbefaler dere å snakke med legen om dette, evt ta kontakt med klinikker for å kunne fryse ned spermier. Finnes flere private klinikker dere kan benytte også hvis dere ikke får medhold i det offentlige. Det er riktig at kreftbehandling kan føre til sterilitet i verste fall.som regel finner man celler etter behandling, men kvaliteten kan være nedsatt slik at man kan trenge hjelp via assistert befruktning.er dere medlem av kreftforskningen? Dere kan også forsøke å ta kontakt med de angående for eksempel rettigheter, om dere har rett på å fryse spermier før behandling. kreftforeningen kan gi dere mange nyttige svar, ved siden av behandlende lege Det kan oppstå skade på fostret om far eller mor er under kreftbehandling. Hilsen sykepleie Anonymous poster hash: 9f222...160 Kreftforeningen! Autokorrekt feil;) Anonymous poster hash: 9f222...160
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Har alleredet startet så å fryse ned er forseint. . Vi har tre barn og ønske om flere på han sin side er ikke der men jeg ønsker. Vi er unge, men min mann kommer aldri til å bli frisk.. det er uhelbredelig, så tanken på et barn til med han er et stort ønske.. sukk Anonymous poster hash: 99495...f0d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Hvis han ikke ønsker flere barn, er det dessverre ikke så mye du kan gjøre med dette. Hvis din mann har glioblastom svulst i hodet vil jeg også råde deg til å tenke nok deg svært godt om med å sette et barn til verden. Dessverre er denne sykdommen uhelbredelig, å det er en viss sjanse for at din mann kan trenge mye hjelp etterhvert som sykdommen utvikler seg mer. Jeg jobber med denne typen pasienter å vet derfor dessverre mye om denne gruppen pasienter. Jeg forstår ønsket ditt godt. Du ønsker å ha et avkom fra den du elsker mest i denne verden. All medfølelse og respekt til dere begge . Anonymous poster hash: 9f222...160
Mamma til tre gutter Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Han har anaplastisk grad 3 men legen vår virker positiv og har ikkje fått noen prognoser. Dem ville ikkje gi oss det siden han er ung, sprek osv så det er så individuelt. . Men har lest meg opp og har forstått at bare 25 % lever etter ti år.. Men vi tenker positivt. .. Barn for me tenke på om ca et år.. kansje han ønsker et til da... men vi kommer til å få det tøft framover. . Off kan ikkje skjønner hvordan vi skal klare oss... =(
Mamma til tre gutter Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Da var ikkje eg anonym lenger så viss du vil kan du godt svare meg på pm.. Tenkte at siden du veit en del om dette så kansje vi kan holde kontakt???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå