Gå til innhold

Barcelona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kjærestetur til Barcelona med mannen om et par uker (juhu!), og har aldri vært der før. Er det noen som har tips til gode restauranter og evt andre ting som er fint å se/gjøre der? :)

Anonymous poster hash: e0664...990
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange restauranter langs Las Ramblas (hovedgate man må innom). Gamlebyen er koselig å spasere gjennom. Ligger på høyresiden av Las Ramblas hvis man starter nede ved havnen.

Parc Guell er en park som ligger ca 5 min med drosje fra sentrum. Anbefales. Kirken LaSagrada Familia må sees. Men kan være lang kø for å komme inn + koster litt. Fin å se utenifra også.

Ellers er det jo mange flotte museer, stort flott akvarium nede ved havnen og Montjui.Utrolig mange og varierte spisesteder.

Jeg har bodd i Spania i noen år og Barcelona er favorittbyen min

Skrevet

Har bodd i Barcelona, og er enig med reven37 her, men restaurantene langs Ramblas er dyre og ikke så brae. Da bør dere heller satse på å finne noe koselig i Barrio Gotico. Det er et must å dra opp til Tibidabo, og ta en drink eller syv og nyte utsikten over Barca.

Er dere fotballinteresserte, så kan man jo ikke komme utenom et besøk på Camp Nou - en utrolig stadion.

Skal dere være der lenge, anbefaler jeg å ta toget ut til Montserrat. DET er helt enestående (et kloster bygget i ei bratt fjellside - går gondol opp).

Ellers så er Picasso-museet et must, i det strøket er det også mange verksteder hvor man kan finne mye kunst til en fin pris.

Xampanyet er også noe enhver turist bør innom og se :)

P.O. med stranda og småbarene er også et skue.

I Barca er det noe å se og nyte overalt :)  Bare det å gå gatelangs kan plutselig bli en hel dag, da man stopper opp og titter og drikker litt og spiser litt  :)

Kos dere - det er uten tvil min favorittby  :)

Skrevet

Tusen takk begge to for fine og utfyllende svar! Vi skal bare være en langhelg, og da er det godt med noen tips så vi ikke kaster bort tiden på helt feil steder ;) Gleder meg!

Skrevet

Barcelona er den fineste byen jeg har vært i, men gode restauranter skal du lete lenge etter :/

Anonymous poster hash: 6c382...65c
Skrevet

Barcelona er den fineste byen jeg har vært i, men gode restauranter skal du lete lenge etter :/

Anonymous poster hash: 6c382...65c

Uff, det håper jeg da ikke! :-/ Kanskje noen her vet om noen gode restauranter der da, så vi slipper å lete så lenge ;)

Hi

Skrevet

Sjekk på TripAdvisor, det endrer seg jo stadig. Masse bra mat i Barcelona:) fantastisk by, flotte bygninger og fine steder. Tapas, vin, shopping, bystrand... bare å glede seg:)

Skrevet

Tusen takk, dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...