Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Så lenge barna har to sett med besteforeldre er det vel ingen must at "stebesteforeldre" må gjøre det samme for stebarnebarn som barnebarn? Om et sett med besteforeldre får barnebarn for første gang og f.eks moren har ett barn fra før må de tjo være rom for å overøse barnebarnet med både gaver og oppmerksomhet. Jada, en kan skal selvfølgelig oppføre seg fint men å se på de som "likeverdige" tror jeg få gjør. Anonymous poster hash: 530f9...e43
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Noen familier mener det er riktig å verne om sine biologiske, men for andre er alle like viktige Jeg er ste mor i tråden om konfimasjon. Min far er adoptert som 4 åring, hele livet levde han i skyggen av den biologiske dattera og den avdøde sønnen, han ble aldri bra nok, hverken for adoptiv foreldre eller den øvrige familien. For han er det viktig at stebarna mine blir sett og gjort stas på på samme måte som alle de andre barnebarna. Så for han og resten av familien er alle barn like viktig uansett hvordan tilknytting de har. Skal ste familie gjøre ekstra stas på sine biologiske, får de gjøre det når stebarna ikke er tilstede men hos den andre delen av sin familie. Barn kan ikke lastes for at foreldre går fra hverandre og starter nye familier. Skal innrømme at som stemor synes jeg av og til det er urettferdig for barnet mitt, særlig i juletider, men jeg ser jo at det er det riktige å gjøre. Anonymous poster hash: 6c32c...9ab
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Enig med stemor fra andre tråden. Barn skal ikke straffes for at de er i "nye" familier. De bør behandles likt. Det er ikke så lett å være det barnet og da er det helt greit å gjøre en ekstra innsats. Anonymous poster hash: ed959...7e1
Appelsinpiken Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Min stedatter blir reknet som barnebarn og oldebarn på lik linje med mine andre barn. De får likt til jul, bursdag og like mye oppmerksomhet når de alle er med. Også feriegaver og slikt får de likt. De er søsken, og blir behandlet deretter
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Så lenge barna har to sett med besteforeldre er det vel ingen must at "stebesteforeldre" må gjøre det samme for stebarnebarn som barnebarn? Om et sett med besteforeldre får barnebarn for første gang og f.eks moren har ett barn fra før må de tjo være rom for å overøse barnebarnet med både gaver og oppmerksomhet. Jada, en kan skal selvfølgelig oppføre seg fint men å se på de som "likeverdige" tror jeg få gjør. Anonymous poster hash: 530f9...e43 Mine barn har ingen far og kun et sett med besteforeldre (mine) som bor i utlandet og ser ungene kanskje en gang annethvert år. Hadde mine svigers oversett mine "private" barn så hadde det vært veldig sårt for dem da de i realiteten ikke har noen andre besteforeldre. Jeg og mannen har et barn som er felles, så her hadde de i tillegg opplevd forskjellsbehandling. Heldigvis har det ikke skjedd til dags dato. Anonymous poster hash: 8183f...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå