Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Kjæresten min og jeg vurderer å flytte sammen til høsten. Jeg har en sønn som er til utredning for noen sosiale vansker. Bhg han går i nå (begynte der i høst) gjør en super jobb og har virkelig kommet langt med han. Kjæresten min bor i nabokommunen og planen er at vi skal flytte inn til han. Jeg har søkt bhg-plass i den kommunene, men begynner å lure på om det er egoistisk av meg å ta sønnen min ut av en bhg som har gitt han så stor fremgang når jeg ikke vet hva som kan vente på oss i ny bhg. Kanskje jeg bør sette mine egne behov til siden og avvente flyttingen? Det skal sies at han har 1 år igjen i bhg før skolestart. Vil det være bedre å flytte til skolestart kanskje? Anonymous poster hash: 6b98a...e8f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Synes at han bør flytte før skolestart. Det er vanskeligere å bytte skole enn barnehage, snakker erfaringsmessig. Og det må jo også være bedre å bo sammen med kjæresten din (billigere, mer samvær med hverandre, bedre hverdag) enn å fortsette å bo alene. Kanskje det at sønnen din nå får farsfigur gjør at han takler de sosiale vanskene sine bedre? Anonymous poster hash: d7eb0...9d8
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Hvis du har vært sammen med kjæresten din i lang tid, over et år i hvertfall og er sikker på at dere skal flytte sammen der han bor ville jeg gjort det nå til sommeren. Om dere har være sammen i bare noen månder ville jeg ventet. Sørg i hvertfall for å få et godt pedagogisk opplegg på plass før dere flytter slik at du vet hva dere går til og ikke trenger å vente lenge på at de skal komme på plass. Anonymous poster hash: ee48d...b8b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Til sommeren har vi vært sammen i 2 år. Så det er ikke noe nytt forhold. HI Anonymous poster hash: 6b98a...e8f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Siden det er et år igjen til skolestart tenker jeg det vil gå bra. Ville flyttet til sommeren sånn at han får et år i bhg sammen med de han skal begynne på skolen med. Ser hvor mye det betyr for sønnen min at han skal gå i samme klasse med vennene fra bhg til høsten. Anonymous poster hash: affc5...0ae
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 På generelt grunnlag tror jeg også det beste vil være å flytte til sommeren. Men så tenker jeg på behovene han har til ekstra oppfølging i noen situasjoner. Vi er som sagt til utredning og har ikke noe på papiret. Bhg han går i nå har klart å "trylle" frem det de kaller gruppemidler. De får altså ikke noe ekstra utenfra for å følge opp. Hva om den nye bhg ikke har slike midler og han da mister oppfølging som gjør at han lærer seg å mestre sosialt samspill bedre? Anonymous poster hash: 6b98a...e8f
Love my kidz Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Min sønn fikk spesped av kommunen allerede mens han var under utredning. Det kan dere søke om i den nye kommunen, snakk med ppt eller de som utreder ham, så de kan hjelpe dere. Er absolutt best at dere flytter til denne høsten og ikke neste. Min gutt var dessverre den eneste fra sin bhg når han begynte på skolen og kjente derfor ingen, og det var ikke så greit siden overgangen til skole er skummelt nok. Angrer på at jeg ikke byttet bhg på ham det siste året, men tenkte som du at det er dumt og utrygt å bryte opp. Men ressurser er det overalt, bare dere søker i tide! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå