Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Hva gjør dere om bare det ene barnet er sykt? leverer dere de andre i bhg da? Jeg får så dårlig samvittighet om jeg bare leverer 1, men tenker at den som er syk må ha hvile og alenetid. Er og redd for at bhg skal jeg tro jeg leverer søsken med smitte.. :s Anonymous poster hash: 6683b...cd1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 har det syke barnet hjem og det andre friske barnet i barnehagen. Anonymous poster hash: 9698b...225
annesmil Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg leverer alltid det barnet som ikke er sykt. Om ett barn er sykt og dda ofte har sovet dårlig på natten har ofte både jeg og barnet behov for litt hvile mitt på dagen, vi går ikke ut å leker o.l. For det barnet som er friskt vil det være ganske kjipt å måtte ta hensyn hele dagen og ikke få gå ut å lekt. Så tenker at det er best for oss alle at den friske er i bhg. I tillegg synes jeg at den som er syk skal få lov å få den ekstra kosen det er å få ha mamma eller pappa helt for seg selv, spille spill eller se en film sammen. Dette husker jeg godt fra barndommen selv og var veldig god medisin
MrsMilla Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hva gjør dere om bare det ene barnet er sykt? leverer dere de andre i bhg da? Jeg får så dårlig samvittighet om jeg bare leverer 1, men tenker at den som er syk må ha hvile og alenetid. Er og redd for at bhg skal jeg tro jeg leverer søsken med smitte.. :s Anonymous poster hash: 6683b...cd1 Kun syke barn blir hjemme. Den som er syk trenger tiden og foreldrene selv, ofte er det jo snakk om feber, oppkast etc, og da kan man ikke ha andre aktive unger løpende over. Dessuten er det kjedelig for den friske å være hjemme når den andre er syk. Ingen å leke med, kanskje må man ta hensyn og la det være litt rolig, foreldrene er kanskje opptatte med den syke etc. Nei, da er det mye mer moro i barnehagen for den friske - og leke med andre barn.
Snuppa09 Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Når mine gikk i bhg hadde jeg selvfølgelig det andre barnet hjemme også hvis det ønsket det. Går veldig fint ann å aktivisere et barn hjemme og ta seg av et sykt samtidig.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Syke barn blir hjemme, friske barn går i barnehagen Det gagner hverken den syke eller den friske at de er hjemme begge to. Anonymous poster hash: 9d1c0...1db
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Syke barn hjemme, friske barn i bhgen så lenge det lar seg gjøre. Hvis det syke barnet kan være med å levere/sitte i vogna utenfor så leverer jeg som oftest. Er mannen hjemme leverer jeg friskt barn. Mannen får ikke levert det friske barnet pga arbeidstiden. Anonymous poster hash: 45af3...749
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Når mine gikk i bhg hadde jeg selvfølgelig det andre barnet hjemme også hvis det ønsket det. Går veldig fint ann å aktivisere et barn hjemme og ta seg av et sykt samtidig. Er det egentlig en selvfølge når alle andre har sagt det motsatte? Jeg bare kverulerer altså, ikke kritikk til meningen, bare morsom observasjon;) Er forøvrig enig med de andre, syke barn hjemme, friske leveres så lenge de syke ikke er for syke til å levere. Anonymous poster hash: c1550...55a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 For meg er bhg ett sted barna er når de MÅ være der, pga jobb osv. Ikke et sted jeg benytter når jeg kan ha de hjemme. Men, hadde sett an situasjonen og alvorlighetsgraden på sykdommen. Anonymous poster hash: 1bcf8...ebe
soleia Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Har gjort litt begge deler. Den andre får gjerne valget om han vil vere heime eller i bhg.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Som regel går de andre i barnehagen. Nå har jeg en baby å ta meg av, og da jeg jobbet, var jeg avhengig av å kunne svare på mail/småjobbe litt innimellom selv om jeg var hjemme med sykt barn. Ikke så moro for det friske barnet uansett, og kan bli mye støy for det syke.
Fertila Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har gjort begge deler, men mest har jeg levert det friske barnet i bh. Hvis det er snakk om omgangssyke bruker jeg alltid å levere, både fordi det ofte blir nattevåking med slik sykdom og i tillegg stor smittefare i heimen .Det blir ofte mye TV-titting når ungene er syke, nettopp fordi de ikke orker noe annet. Og da blir det automatisk endel TV titting på det friske barnet også, noe som ikke er særlig ideelt. Da har barnet det bedre i barnehagen tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå