Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Hvis du kommer over mor og barn på gata. Hva skal skje, for at du griper inn / kontakter bv? Anonymous poster hash: 0b1d9...a54
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 er litt vanskelig å melde noen til barnvernet som du bare ha sett på gaten. Du vet ikke hvem de er,hvor de bor osv. Anonymous poster hash: c4676...e2d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Godt poeng Men tenk deg at du f.eks bor på et lite sted. Og alle vet hvem alle er Anonymous poster hash: 0b1d9...a54
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hvis jeg kommer over mor og barn på gata skal det ganske mye til, for det første vet jeg at det er lett å missoppfatte enkeltsituasjoner, for det andre vil jeg jo ikke vite hvem jeg skal melde. Jeg har enda ikke vært i en situasjon der jeg har følt behov for å melde noen jeg har kommet over på gata, men hvis det skulle skje hadde det nok vært snakk om tydelig fysisk og/eller psykisk vold. Men i en situasjon der jeg hadde kommet over dette på gata tror jeg jeg hadde valgt å ringe politiet, fordi de har noe kortere responstid enn BV. Så kan politiet ta det videre til BV når de har funnet ut hvem disse menneskene er. Når det gjelder folk jeg vet hvem er er det lettere å melde, og jeg mener at så sant man er bekymret bør man reagere, ved å tilby hjelp og/eller melde, alt etter hvor alvorlig man oppfatter situasjonen. Det betyr ikke at jeg går rundt å melder i hytt og pine. Jeg har meldt til barnevernet en gang, det var snakk om en kompis av meg som var i ferd med å dette utpå igjen etter å ha vært rusfri i flere år. Resultatet av tilbakefallet var at ungen hans gikk for lut og kaldt vann.Jeg prøvde å snakke med ham først, for å se om jeg kunne hjelpe ham å finne en løsning, men da han ikke var mottakelig for det meldte jeg til BV. Resultatet var at barnet flyttet til mor, og hadde samvær med far under tilsyn. Anonymous poster hash: c730b...43d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Hvis jeg kommer over mor og barn på gata skal det ganske mye til, for det første vet jeg at det er lett å missoppfatte enkeltsituasjoner, for det andre vil jeg jo ikke vite hvem jeg skal melde. Jeg har enda ikke vært i en situasjon der jeg har følt behov for å melde noen jeg har kommet over på gata, men hvis det skulle skje hadde det nok vært snakk om tydelig fysisk og/eller psykisk vold. Men i en situasjon der jeg hadde kommet over dette på gata tror jeg jeg hadde valgt å ringe politiet, fordi de har noe kortere responstid enn BV. Så kan politiet ta det videre til BV når de har funnet ut hvem disse menneskene er. Når det gjelder folk jeg vet hvem er er det lettere å melde, og jeg mener at så sant man er bekymret bør man reagere, ved å tilby hjelp og/eller melde, alt etter hvor alvorlig man oppfatter situasjonen. Det betyr ikke at jeg går rundt å melder i hytt og pine. Jeg har meldt til barnevernet en gang, det var snakk om en kompis av meg som var i ferd med å dette utpå igjen etter å ha vært rusfri i flere år. Resultatet av tilbakefallet var at ungen hans gikk for lut og kaldt vann.Jeg prøvde å snakke med ham først, for å se om jeg kunne hjelpe ham å finne en løsning, men da han ikke var mottakelig for det meldte jeg til BV. Resultatet var at barnet flyttet til mor, og hadde samvær med far under tilsyn. Anonymous poster hash: c730b...43d Enig. Anonymous poster hash: 5d682...98f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Takk. Jeg kom bare over en situasjon her om dagen. Og lurte på om burde gitt beskjed noen plass. Men det var ikke vold inni bildet. Så jeg gjorde nok rett i å ikke si noe. Anonymous poster hash: 0b1d9...a54
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Takk. Jeg kom bare over en situasjon her om dagen. Og lurte på om burde gitt beskjed noen plass. Men det var ikke vold inni bildet. Så jeg gjorde nok rett i å ikke si noe. Anonymous poster hash: 0b1d9...a54 Men du er tydeligvis bekymret. Var det en engangssituasjon eller vet du mer om forholdene rundt gutten? Anonymous poster hash: 5d682...98f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Det var en engangssituasjon. Det såg ikke så bra ut. Men jeg vet ikke noe om omstendigheter e.l. Anonymous poster hash: 0b1d9...a54
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Jeg vurderer å sende en beskymringsmelding til barnvernet på en mor jeg kjenner. Hun er sammen med en psykopat men forsetter å treffe han fordi hun er blind av kjærlighet. Anonymous poster hash: c4676...e2d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Hvis du kommer over mor og barn på gata. Hva skal skje, for at du griper inn / kontakter bv? Anonymous poster hash: 0b1d9...a54 Sett en gutt uten lue nå eller? Alt folk blir meldt for. Sjokkert når jeg leser her inne. Anonymous poster hash: 0a60f...db4
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Vold mot barnet eller at mor ser ruset ut. Anonymous poster hash: 658f3...529
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Takk. Jeg kom bare over en situasjon her om dagen. Og lurte på om burde gitt beskjed noen plass. Men det var ikke vold inni bildet. Så jeg gjorde nok rett i å ikke si noe. Anonymous poster hash: 0b1d9...a54 Det høres da merkelig ut? Har selv sett f.eks. foreldre ankomme barnehagen med barn i pyjamas og boblejakke, og da regner jeg med at dette ikke betyr at foreldrene f.eks. ikke gidder å bry seg om å kle på barna, men at barna kan ha slått seg helt vrange den dagen... . Anonymous poster hash: 658f3...529
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Jeg vurderer å sende en beskymringsmelding til barnvernet på en mor jeg kjenner. Hun er sammen med en psykopat men forsetter å treffe han fordi hun er blind av kjærlighet. Anonymous poster hash: c4676...e2d Hvordan vet du om denne mannen er en psykopat da? Er han kriminell, ruser seg, er voldelig fysisk eller psykisk mot mor eller barn? Anonymous poster hash: 658f3...529
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Hva var det du så da? Anonymous poster hash: 2eef2...fa2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Har selv opplevd å bli meldt pga tull og ville vært temmelig sikker på at det dreiet seg om omsorgsvikt før jeg meldte noen til bv... Vet selv hvor belastende det kan være
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Det skal nok en del sikre observasjoner til. Absolutt ikke enkelthendelser med mindre det er ekstremt ille. Jeg har levert i barnehagen da jeg f eks var morgenkvalm av en annen verden, så knapt menneskelig ut og det slo meg da jeg gikk forbi et vindu at jeg nesten så narkoman ut. Det er jeg altså ikke;) Og om jeg hadde en halvsliten joggebukse med hengerumpe så hadde barna fortsatt rene klær og skikkelige matpakker. Det virker her inne som mange har veldig lav terskel for å melde ting, men tenk også på barna om de må gjennom en urettmessig gransking. Det er belastende for dem også. Anonymous poster hash: be110...66c
Fertila Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Det skal mye til for at jeg melder til barnevernet hvis det er noe jeg bare ser ved engangstilfelle. Det må isåfall være kraftig fysisk vold eller berusede foreldre, noe veldig åpenbart.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Det skal mye til for at jeg melder til barnevernet hvis det er noe jeg bare ser ved engangstilfelle. Det må isåfall være kraftig fysisk vold eller berusede foreldre, noe veldig åpenbart. Er som regel mulig å ta opp ting med foreldrene det gjelder, før man sender en melding. Man klarer vel å vurdere om det er umiddelbar fare for helse og liv mener jeg. Sett og hørt foreldre har kommet til kort, og f.eks. ropt til barna. Alle vet at det funker dårlig, men alle kan miste besinnelsen. Alle fortjener ikke en mld slengt i trynet for et svakt øyeblikk. Anonymous poster hash: 0a60f...db4
Fertila Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Det skal mye til for at jeg melder til barnevernet hvis det er noe jeg bare ser ved engangstilfelle. Det må isåfall være kraftig fysisk vold eller berusede foreldre, noe veldig åpenbart. Er som regel mulig å ta opp ting med foreldrene det gjelder, før man sender en melding. Man klarer vel å vurdere om det er umiddelbar fare for helse og liv mener jeg. Sett og hørt foreldre har kommet til kort, og f.eks. ropt til barna. Alle vet at det funker dårlig, men alle kan miste besinnelsen. Alle fortjener ikke en mld slengt i trynet for et svakt øyeblikk. Anonymous poster hash: 0a60f...db4 Hvis jeg skulle komme over en overstadig beruset forelder hadde jeg neppe tatt det opp med vedkommende nei(hvem går bort til berusede personer og snakker om sånt??). Ei heller hvis de hadde utøvd grov vold. Grunnen til det er at jeg er ganske sikker på at alle og enhver vet at de gjør noe galt i begge tilfeller. Det blir som å gå bort til en røyker og fortelle at det er farlig å røyke.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Det skal mye til for at jeg melder til barnevernet hvis det er noe jeg bare ser ved engangstilfelle. Det må isåfall være kraftig fysisk vold eller berusede foreldre, noe veldig åpenbart.Er som regel mulig å ta opp ting med foreldrene det gjelder, før man sender en melding. Man klarer vel å vurdere om det er umiddelbar fare for helse og liv mener jeg. Sett og hørt foreldre har kommet til kort, og f.eks. ropt til barna. Alle vet at det funker dårlig, men alle kan miste besinnelsen. Alle fortjener ikke en mld slengt i trynet for et svakt øyeblikk. Anonymous poster hash: 0a60f...db4 Hvis jeg skulle komme over en overstadig beruset forelder hadde jeg neppe tatt det opp med vedkommende nei(hvem går bort til berusede personer og snakker om sånt??). Ei heller hvis de hadde utøvd grov vold. Grunnen til det er at jeg er ganske sikker på at alle og enhver vet at de gjør noe galt i begge tilfeller. Det blir som å gå bort til en røyker og fortelle at det er farlig å røyke. Trykket svar på ditt innlegg :-P Mente generelt. Og ja, ser du en ruset person med et barn på armen, meld!! Helt enig. Mente vel heller en mor som sleper barnet sitt hjem fra barnehagen hvor barn hyler og mor kjefter. Trenger ikke være omsorgssvikt. Barn har dårlige dager de også.. Anonymous poster hash: 0a60f...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå