Gå til innhold

Noen som har barn som har fjernet polypper i nesa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta her er 4 og skal fjerne polypper i nesa, så har noen spørsmål. Er det dagkirurgi? Har de mye smerter etterpå? Hvor lenge måtte de være hjemme fra bhg/skole? Har det gått fint etterpå?

Anonymous poster hash: e6736...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste her opererte bort polypper (falske mandler) da hun var 2,5 år. Det var dagkirurgi, og vi fikk reise hjem ganske raskt etter at hun våknet. Var slapp resten av den dagen, men dagen etter var hun i tilnærmet normal form igjen. Husker ikke hvor mange dager hun var hjemme fra bhg. Det gikk mye bedre enn jeg fryktet, og plagene hun hadde pga de falske mandlene forsvant :) Lykke til!

Anonymous poster hash: ad433...3f6
Skrevet

Vår jente opererte like etter hun fylte 4 år. Det var rett inn, operere og ut igjen etter 1 times tid. Vær obs på at noen barn kan reagere med voldsomt raseri og panikk når de våkner av narkosen, den gjorde vår datter. Hun illskrek hysterisk i 40 minutter og måtte holdes fast med makt (slapp vi henne falt hun og kolliderte med ting fordi hun var omtåket). Ta derfor gjerne med noe byttetøy til dere selv også. Her var pappen innsmurt med blod etter å ha holdt henne fast. Ikke at hun blødd mye altså, men litt kommer det jo. Med en gang vi kom ut var alt normalt igjen og hun var i god form, bare litt slapp. Måtte være hjemme i 4-5 dager tror jeg det var. Alt har gått fint etterpå. Det eneste som var tøft var akkurat da hun våknet av narkosen, men det er jo bare noen som reagerer så veldig da.

Anonymous poster hash: f141f...c32
Skrevet

Takk for svar. Har hatt henne i narkose en gang før som baby. Tenker det kanskje blir vanskeligere nå som hun skjønner mer.

Anonymous poster hash: e6736...20f

Skrevet

Her jeg jobber får barna dormicum saft på forhånd og emla krem dr vi skal legge venflon. Hvis de kjemper imot husker de det ikke pga dormicum. De får reise 2 t etter avsluttet opr ( gjelder polypper i hals). Barna er ofte i fin form etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...