Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har en 4 år gammel datter med tykt, glatt hår ned til korsryggen. Håret hennes floker seg veldig lett ute i lek, og spesielt dersom hun bli svett eller våt. Derfor fletter vi alltid håret hennes før vi leverer på vinterstid (når det er luesesong) og setter det i hestehale på sommerstid. Som regel går dette greit, men noen ganger sklir jo strikken ut, eller hun tar den ut, slik at håret blir hengende løst. Det jeg lurer litt på er hvordan dere som jobber i bhg ser på dette? Er et ok for dere å av og til hjelpe en liten småjente med å flette håret, eller sette det i hestehale? Eller sukker dere oppgitt over langhårede småjenter og synes det er ekstra jobb? Anonymous poster hash: 55ede...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Vi leker ofte frisør i bhg så vi koser oss med å flette og stæsje småjenter og langhårede gutter ikke noe stress å lage ny flette sånn ellers heller. Anonymous poster hash: c7c29...6ca
Mamma_til_2 Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Da jeg jobbet i bhg så satte vi alltid opp håret til jentene når vi så det var i veien i spisetiden eller når vi skulle ut, ikke noe problem det tar toppen 2 min og så lenge der er strikker tilgjengelig
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Vi leker ofte frisør i bhg så vi koser oss med å flette og stæsje småjenter og langhårede gutter ikke noe stress å lage ny flette sånn ellers heller. Anonymous poster hash: c7c29...6ca Å, det var litt godt å høre. De dagene jeg leverer i bhg er det ikke noe problem, for jeg fletter en ganske fast pariserflette som holder håret noenlunde på plass. Pappaen derimot er ikke så god på dette, så han fletter en litt løs vanlig flette der halvparten av håret har sklidd ut innen dagen er over og det er da blitt litt flokete. Noen ganger er hun nyflettet, men ofte ser hun ut som er bustetroll Jeg har lurt litt på om jeg kan be de ansatte om å være så snill å "re-flette" henne dersom det blir for ille, men er redd for at det er for mye å be om. De har jo tross alt sikkert tusen andre ting å ta seg til. HI Anonymous poster hash: 55ede...f9d
Mamma_til_2 Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Vi leker ofte frisør i bhg så vi koser oss med å flette og stæsje småjenter og langhårede gutter ikke noe stress å lage ny flette sånn ellers heller. Anonymous poster hash: c7c29...6ca Å, det var litt godt å høre. De dagene jeg leverer i bhg er det ikke noe problem, for jeg fletter en ganske fast pariserflette som holder håret noenlunde på plass. Pappaen derimot er ikke så god på dette, så han fletter en litt løs vanlig flette der halvparten av håret har sklidd ut innen dagen er over og det er da blitt litt flokete. Noen ganger er hun nyflettet, men ofte ser hun ut som er bustetroll Jeg har lurt litt på om jeg kan be de ansatte om å være så snill å "re-flette" henne dersom det blir for ille, men er redd for at det er for mye å be om. De har jo tross alt sikkert tusen andre ting å ta seg til. HI Anonymous poster hash: 55ede...f9d Det gjør de sikkert, det er faktisk slik at bhg kanskje tror at du ikke ville like om de styrer med din datters hår ( du vet noen mødre er sære når det kommer til barna sine)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Bare spør de fikser det sikkert. Anonymous poster hash: c7c29...6ca
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Å, så bra da! Jeg har ikke turd å ta det opp i det hele tatt etter å ha lest så mange tråder her inne om urimelige og krevende foreldre. Vil ikke bli sett på som en slik en Da skal jeg spørre om det senere. HI Anonymous poster hash: 55ede...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 min 3-åring kommer ofte hjem med en helt annen hårsveis enn hun ble levert med.. og da har de gjerne lekt frisør, eller hun har tatt ut spenna/strikken og de ansatte har hjulpet henne med å sette i på nytt Jeg sørge for at det alltid er strikker og spenner på plassen henne Anonymous poster hash: e4315...abe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 folk som jobber i barnehage er jo forskjellige vi også,så det er helt sikker tnoen som der på langt hår som noe herk,men jeg elsker å flette jentehår fordi jeg har "bare" to gutter selv! Anonymous poster hash: 9a817...edc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Så klart vi fixer håret.. Aldrig noen i min bhg sukker over håret, står det til alle kanter og det er ei lita "hulder" så finner vi en strikk og fletter det eller noe................null problem. Frisørlek er stor stas for jentene. Selv har jeg altid strikk for hånden, greit i forhold til mat også, både laging og spising. Anonymous poster hash: 42c97...1be
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Så klart vi fixer håret.. Aldrig noen i min bhg sukker over håret, står det til alle kanter og det er ei lita "hulder" så finner vi en strikk og fletter det eller noe................null problem. Frisørlek er stor stas for jentene. Selv har jeg altid strikk for hånden, greit i forhold til mat også, både laging og spising. Anonymous poster hash: 42c97...1be Det er så godt å høre at dere ikke synes dette er noe problem Datteren min ser definitivt ut som en liten hulder dersom håret hennes får leke fritt fram en hel dag, så det bør temmes litt. Hjemme er det jo ikke noe problem om hun går med det løst, for vi kan jo bare børste det innimellom og sette i noen klemmer/strikk akkurat ved måltidene. Men sånn kan jo ikke de ansatte holde på så klart. Likevel greit å vite at jeg ikke blir sett på som helt urimelig og "gal" om jeg spør em pent om å kanskje re-flette henne i løpet av dagen HI Anonymous poster hash: 55ede...f9d
Anyne Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Bare forklar hvorfor så er det sikkert ikke noe problem. Jeg elsker når jeg får lov til å fikse jentenes hår- har ingen jenter selv.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Har aldri sett på det som noe problem om jeg ser en strikk har sklidd ut, fletter jeg en kjapp flette eller setter det i en hestehale.. Så fremt det er strikker tilgjengelig
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Hehe - gubben har en kjekk variant. Han sender med hårstrikk når han leverer - Men jentungen går gjerne med håret løst OG pappaen klarer faktisk å lage hestehale eller fletter, men av og til..... Anonymous poster hash: ed9c1...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå