Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 I vårt samfunn er mye basert på det materielle. Hvilke klær, bil, mobil osv. man har er med på å definere deg som person. Det er viktig å følge siste mote, ha de riktige merkene, de mest fancye gadgetsene. Barna våre begynner tidligere og tidligere å bli bevisst på disse tingene. Datteren min går i 8. klasse, og presset er enormt! Merkeklær, dyre fritidsaktiviteter og flotte ferier er visst alfa/omega for å "være med i gjengen". Må sies at dette er en skole med stort sett barn av såkalte ressurssterke foreldre. Da er det jammen ikke enkelt å være en av de få som er tvunget til å falle utenfor😔 Jeg har nemlig ingen mulighet til å følge opp denne trenden. Med uføretrygd og alene om alt ansvar (barnefaren yter null og niks) er det utrolig sårt å alltid måtte være den som sier nei. En sjelden gang kommer hun seg på kino, og det er et høydepunkt for henne😃 men hun skulle jo ha mulighet for dette på lik linje som andre barn! Der kommer mine tanker at jeg svikter. Det var jo ikke sånn det skulle bli! At hun har disse utfordringene og vanskelighetene pga meg er avogtil en uutholdelig tanke! At hun pga min sykdom er blitt i noens øyne en "taper" som sjelden kan være med på ting som koster penger og som ikke kan få de klærne som for andre barn er en selvfølge. Mitt høyeste ønske er å kunne ta henne med på ferie, vi har aldri hatt mulighet til det. Snart kommer påsken og sommeren, og selv om hun ikke sier noe, ser jeg sårheten i øynene hennes. Det knuser hjertet mitt! Men, på sikt så vil hun skjønne at det ikke er det materielle og penger som er det viktigste. Vi har mat, klær, et hjem og det vi trenger. Og hun er så snill og god og klager sjelden og viser både med ord og handlinger at hun er glad i meg. Hun er det beste jeg har, jeg skulle bare ønske at jeg var i stand til å gi henne en brøkdel av det som de andre har, da tror jeg hun ville blitt veldig glad! Men, kjærlighet og omsorg DET har jeg ubegrenset av, og til syvende og sist tror jeg det er det som teller mest😃 Dette var mine tanker på morgenkvisten, ha en strålende dag alle sammen😀
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Jeg skjønner godt at dette er sårt for deg Man ønsker og gi barna sine det aller beste hele tiden. Det er utrolig mange barn og unge som ville byttet bort merkeklær og fine ferier med foreldre som bryr seg og som stiller opp, så på den måten er jenta di utrolig heldig som har en mor som deg Men et lite tips : Det er mange legater både du og datteren di kan søke på, hvor dere kan få midler til div ting. Og om du går på amerikanske nettsider som for eksempel Centery 21 kan du få billige merkeklær Og hva om datteren din kan få seg en liten jobb som for eksempel sitte barnevakt i helgene eller gå med reklame/avisen en dag eller 2 i uken, da tjener hun litt penger som hun kan bruke på kino, klær og lignende ..? Sender deg en god klem jeg Og ha en fin dag. Endret 6. mars 2014 av Mamma`n til Will& Ailo
Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Takk for gode ord og tips😃 hun sitter avogtil barnevakt for noen venner og da får hun kjøpt seg litt snop og sminke. Dessverre er det ikke ledige avisruter her vi bor, har sjekket det ut😃 ha en fin dag💕
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Jeg skjønner at vi lever i hver vår verden. Jeg har en gutt i 8. klasse og han vet knapt hva merkeklær er, han er fornøyd hvis klærne har rette fargen. Jeg skjønner at dette er sårt for deg, men trøsten må være at datteren din lærer riktige verdier og at en må jobbe for pengene. Anonymous poster hash: 63f32...d71
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Skjønner veldig godt at dette er sårt for deg. Men du er ikke en mislykket mor, sikker på at du er en fantastisk mor. Og at datteren din er utrolig glad for å ha deg som mor. Vet at frelsesarmeen og en del andre, deler ut iblant gavekort på kino, brukte merkeklær, gaver til jul og bursdag og lignende. Anonymous poster hash: ee928...b7f
*Miss Marple* Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Først vil jeg si at du er det stikk motsatte av å være en mislykket mor. Jenta di er heldig som har en mamma som ser henne og som anerkjenner følelsene hun har ved å ikke få alt som mange andre tar som en selvfølge. Klart at det er sårt, men som du sier så vil vissheten om at det er så mye viktigere ting enn å ha det dyreste og beste av alt komme etterhvert som hun vokser til. Når hun er så ung er det vel vanskelig for henne å tjene noe særlig med penger selv, men hva med å henge opp lapper på de nærmeste butikkene med tilbud om hundepass, handle for eldre, barnepass osv. Om man følger med på finn og fb's kjøp og salg sider kan man også gjøre gode kupp på gode merkeklær til under halve prisen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror Fattighuset i Oslo har endel midler til kjekke aktiviteter for barn og unge. På Facebook er det endel flotte grupper som hjelper familier som trenger det. Hjelp oss å hjelpe. Med hjerte for ... Men jeg støtter de som nevner små jobber hun kan få seg litt lommepenger på Anonymous poster hash: 79730...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Du skriver at barnefar ikke yter noe. Men du får barnetrygd? Hvis ikke, snakk med NAV Anonymous poster hash: 2cef1...40b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Du skriver at barnefar ikke yter noe. Men du får barnetrygd? Hvis ikke, snakk med NAV Anonymous poster hash: 2cef1...40b Beklager, mente selvfølgelig barnebidrag... Anonymous poster hash: 2cef1...40b
Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Ja får minstebidrag😠 han skal egentlig ha henne på vanlig samvær, men det blir kanskje en gang hver tredje måned, og han bidrar med niz nada, selv om hun spør. Han er en regelrett drittsekk som har laget så mye h...... for meg at jeg ønsker han stuet bort på en øde øy helst ute i atmosfæren et eller annet sted😈
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Ja får minstebidrag😠 han skal egentlig ha henne på vanlig samvær, men det blir kanskje en gang hver tredje måned, og han bidrar med niz nada, selv om hun spør. Han er en regelrett drittsekk som har laget så mye h...... for meg at jeg ønsker han stuet bort på en øde øy helst ute i atmosfæren et eller annet sted😈 Isj, det forstår jeg da. Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg er ufør alenemor til tre jenter, eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. Heldigvis bryr ingen seg noe særlig om merkeklær. Har arvet litt klær av noen. Eldste fikk seg all star sko i fjor, men disse kjøpte jeg brukt. Aldri vært i syden noen gang vi. Tenker at barna mine lærer måtehold og verdien av penger, slik jeg også lærte det da jeg var barn, for hadde ikke mye da heller. Skjønner følelsene dine, men jeg tror det er bedre å lære seg verdien av penger enn å få alt man peker på Anonymous poster hash: 2cef1...40b
Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Ja får minstebidrag😠 han skal egentlig ha henne på vanlig samvær, men det blir kanskje en gang hver tredje måned, og han bidrar med niz nada, selv om hun spør. Han er en regelrett drittsekk som har laget så mye h...... for meg at jeg ønsker han stuet bort på en øde øy helst ute i atmosfæren et eller annet sted😈Isj, det forstår jeg da. Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg er ufør alenemor til tre jenter, eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. Heldigvis bryr ingen seg noe særlig om merkeklær. Har arvet litt klær av noen. Eldste fikk seg all star sko i fjor, men disse kjøpte jeg brukt. Aldri vært i syden noen gang vi. Tenker at barna mine lærer måtehold og verdien av penger, slik jeg også lærte det da jeg var barn, for hadde ikke mye da heller. Skjønner følelsene dine, men jeg tror det er bedre å lære seg verdien av penger enn å få alt man peker på Anonymous poster hash: 2cef1...40b Beundrer deg som er alene med tre😃 allstar sko ønsker datteren min seg og!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Ja får minstebidrag😠 han skal egentlig ha henne på vanlig samvær, men det blir kanskje en gang hver tredje måned, og han bidrar med niz nada, selv om hun spør. Han er en regelrett drittsekk som har laget så mye h...... for meg at jeg ønsker han stuet bort på en øde øy helst ute i atmosfæren et eller annet sted😈Isj, det forstår jeg da. Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg er ufør alenemor til tre jenter, eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. Heldigvis bryr ingen seg noe særlig om merkeklær. Har arvet litt klær av noen. Eldste fikk seg all star sko i fjor, men disse kjøpte jeg brukt. Aldri vært i syden noen gang vi. Tenker at barna mine lærer måtehold og verdien av penger, slik jeg også lærte det da jeg var barn, for hadde ikke mye da heller. Skjønner følelsene dine, men jeg tror det er bedre å lære seg verdien av penger enn å få alt man peker på Anonymous poster hash: 2cef1...40b Beundrer deg som er alene med tre😃 allstar sko ønsker datteren min seg og! Takk for det . slitsomt til tider, men det meste går når man må. Og følte ikke jeg hadde særlig hjelp i eksen da vi bodde sammen heller . Hvis de har slik kjøp/salg side på fb fra området du bor i, kan det lønne seg og bli medlem der. Var der jeg fikk kjøpt sko, og har også fått tak i jakker og billige møbler der. Og har jeg noe som jeg ikke trenger som er brukbart, så legger jeg det ut der . Anonymous poster hash: 2cef1...40b
PRobert Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Jenter, converse sko får dere til 120kr ca på e-bay. Kjøpt to par derfra, de er helt supre:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 jeg har vokst opp med minimum 5 ferier i året & fikk/får alltid designer greier av foreldrene mine & det er jo fint det men helt ærlig? hadde dytta det bort mot at pappa ikke jobba 24/7 & en mamma det går ann å snakke med uten at hu spør hvorfor jeg har joggebukser på i stedet for jeans eller hvor det ble av den søte jakka jeg fikk sist vi så hverandre? jeg er også ufør & etter jeg flytta hjemme fra har jeg måttet spare & lete etter salg for å oppretholde den stilen / standarden min familie forventer & det er hardt arbeid, heldigvis er jeg vandt med stygge blikk & har 0 problemer med å bruke vanlig klær selv om mor sitter der med LV fra top til tå. mitt komende barn er heldig, forloveden min tjener bra & vi har gode muligheter til å gi vårt barn allt han/hun kommer til å trenge om ca 6 mnd men det er ikke prisen på ting som avgjør hvor flink man er som forelder. jeg syntes jenta de er heldig som har en mamma som bryr seg & som hun kan prate med & ha et forhold til Anonymous poster hash: 75a48...bd9
Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 jeg har vokst opp med minimum 5 ferier i året & fikk/får alltid designer greier av foreldrene mine & det er jo fint det men helt ærlig? hadde dytta det bort mot at pappa ikke jobba 24/7 & en mamma det går ann å snakke med uten at hu spør hvorfor jeg har joggebukser på i stedet for jeans eller hvor det ble av den søte jakka jeg fikk sist vi så hverandre? jeg er også ufør & etter jeg flytta hjemme fra har jeg måttet spare & lete etter salg for å oppretholde den stilen / standarden min familie forventer & det er hardt arbeid, heldigvis er jeg vandt med stygge blikk & har 0 problemer med å bruke vanlig klær selv om mor sitter der med LV fra top til tå. mitt komende barn er heldig, forloveden min tjener bra & vi har gode muligheter til å gi vårt barn allt han/hun kommer til å trenge om ca 6 mnd men det er ikke prisen på ting som avgjør hvor flink man er som forelder. jeg syntes jenta de er heldig som har en mamma som bryr seg & som hun kan prate med & ha et forhold til Anonymous poster hash: 75a48...bd9 Takk for det😃
MrsMilla Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Om du bor i et "ressurssterkt strøk" kan det jo hende at du kan få litt hjelp her fra nettverket :-) Vi bor også i et slikt strøk, og om dette gjaldt noen av min datters venner/skolekamerater så hadde det vært helt greit for meg, og garantert for de fleste andre her i området å hjelpe litt til slik at disse forskjellene ble jevnet litt ut. Ville prøvd å få skikkelig god kontakt med de andre foreldrene - der ligger nøkkelen.... Altså si det litt som det er, og be om at de andre hjelper ned med å holde kjøpepresset nede. Det kan gjøres ved at hun eksempelvis deler bursdag med ei klassevenninne. Dermed kan de kanskje stille med hus og du med kaker? Avtale at ved bursdager gir man minimale gaver til hverandre - eller en felles? Kanskje barna kan byttelåne litt klær? Selv om dere ikke har råd til kino, kanskje noen andre ønsker å ta henne med, siden de kankje har en annen økonomi enn dere? Så kan kanskje du lage middag og ha de på overnatting etc... Altså byttehandle det som er vanskelig økonomisk med deg der de kanskje har tidsklemme etc å tenke på :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Ja får minstebidrag han skal egentlig ha henne på vanlig samvær, men det blir kanskje en gang hver tredje måned, og han bidrar med niz nada, selv om hun spør. Han er en regelrett drittsekk som har laget så mye h...... for meg at jeg ønsker han stuet bort på en øde øy helst ute i atmosfæren et eller annet stedIsj, det forstår jeg da. Om det er noen trøst så er du ikke alene. Jeg er ufør alenemor til tre jenter, eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. Heldigvis bryr ingen seg noe særlig om merkeklær. Har arvet litt klær av noen. Eldste fikk seg all star sko i fjor, men disse kjøpte jeg brukt. Aldri vært i syden noen gang vi. Tenker at barna mine lærer måtehold og verdien av penger, slik jeg også lærte det da jeg var barn, for hadde ikke mye da heller. Skjønner følelsene dine, men jeg tror det er bedre å lære seg verdien av penger enn å få alt man peker på Anonymous poster hash: 2cef1...40b Beundrer deg som er alene med tre allstar sko ønsker datteren min seg og! Converse-sko finnes billig på ebay, forresten Anonymous poster hash: 05ac4...be9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Hei! Jeg synes absolutt ikke du er en mislykket mor! Mange har skrevet gode tips her, men jeg vil bare føye til at det kan være lurt å oppmuntre henne til å gjøre det bra på skolen! Dette gjør du sikkert allerede, men det er veldig viktig for da åpner det seg mange muligheter for henne senere. Hvis hun gjør det bra på skolen kan hun utdanne seg til det hun vil og få en god jobb som voksen. Jeg synes uansett det er helt unødvenig å gi ungdommene alt mulig av merkeklær og dyre ting. Selv har jeg bare en jente på 5,5år enda, men jeg håper vi klarer å holde på planen vår om å ikke gi henne alt mulig når hun blir eldre og presset øker. Selv har jeg foreldre med lav utdanning og inntekt. Som ungdom var det mye de andre fikk av foreldrene som jeg måtte spare til selv, men det har gått så bra likevel! Foreldrene mine er kjempegreie og stiller opp veldig mye for oss! Nå som de er ferdig med lån osv har de heldigvis litt mer å rutte med, det er jeg glad for, det fortjener de! Lykke til! Tror dessuten jenten din lærer noe om verdien av penger som veldig mange andre i dagens samfunn ikke lærer, det kan komme godt med når hun blir eldre! Anonymous poster hash: 059c7...faf
klg,2 boys now:) Skrevet 6. mars 2014 #22 Skrevet 6. mars 2014 Vil også bare rope ut litt ang ebay,du finner merkeklær der til d samme som det koster på lindex og kappahl,hvis enn bare leter på rett plass.
Gjest lillehi Skrevet 6. mars 2014 #23 Skrevet 6. mars 2014 Må man ikke ha vanlig visa kort for å handle på e-bay? Jeg har bare sånn visa elektron 😃
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2014 #24 Skrevet 7. mars 2014 Må man ikke ha vanlig visa kort for å handle på e-bay? Jeg har bare sånn visa elektron Er bare å bestille visakort i banken, de tar bilde og ordner alt der. Litt usikker på om paypal kan knyttes til electron, det må du bare sjekke. Anonymous poster hash: 16c44...5b0
Gjest lillehi Skrevet 7. mars 2014 #25 Skrevet 7. mars 2014 Må man ikke ha vanlig visa kort for å handle på e-bay? Jeg har bare sånn visa elektron Er bare å bestille visakort i banken, de tar bilde og ordner alt der. Litt usikker på om paypal kan knyttes til electron, det må du bare sjekke. Anonymous poster hash: 16c44...5b0 [/quot Takk for svar, skal sjekke. God helg😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå