Gå til innhold

Mme hjelp!!haster please anyone!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nan1 blandes med kokende vann og så stå å vente til den er nedkjølt??

Baby er 4 mnd, vi starter med nan nå.

Og hvilen type kan blandes kvelden før og ligge i kjøleskapet og varmes opp dagen etterpå??

Anonymous poster hash: 91f58...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pulver skal blandes i avkjølt vann. Hvilken temperatur dt skal blandes inn på avhenger av merke, men for NAN mener eg det er 40 grader. Men eet står på pakka.

Veit ikkje om nokon som kan lagast kvelden før og så varme opp. Men du kan fylle flasker med kokt vann, sette i kjøleskap og varme i micro eøler liknande når du skal gi. Ha i NAN etter varming.

Ellers anbefale eg å koke opp vann og fyll pp termos. En med varmt og en med kaldt vann. Da går det kjapt å lage til MME.

Skrevet

Og hvis du står der med en illsint og skrubbsulten unge akkurat NU, så tenker jeg det går helt fint å blande ut det kokte vannet med kaldt vann fra springen, så h*n får mat umiddelbart! ;)

Ved 4 mnds alder er ikke det krise lengre :)

Skrevet

Takk for svar!! Hvordan vet dere at det er 40 grader?

Hva gjøres med kaldt og varmt vann på termos? Blande like mye av hver?

Huff føler meg sååå dum.

Anonymous poster hash: 91f58...342

Skrevet

Du har rett temperatur på vannet når det har nesten samme kroppstemperatur som deg, altså prøv en dråpe mot håndleddet ditt, når du ikke kjenner vannet er det 37 grader.

Skrevet

Stikk fingern i vannet så kjenner du om det er kroppstemp. Drypp litt på håndleddet evt smak.

Ang termos, bland til det er passe varmt.

Anonymous poster hash: e734f...b07

Skrevet

Jeg bruker steketermometer i vannet, så blir det perfekt temperatur. Skal ALDRI bruke vann fra springen for å lage mme!!! Jeg koker vann, avkjøler i kjøleskap i flaskene, og varmer i mikro til ønsket temperatur. Så tas pulveret oppi.

Anonymous poster hash: 9a3a8...d35
Skrevet

Jeg bruker steketermometer i vannet, så blir det perfekt temperatur. Skal ALDRI bruke vann fra springen for å lage mme!!! Jeg koker vann, avkjøler i kjøleskap i flaskene, og varmer i mikro til ønsket temperatur. Så tas pulveret oppi. Anonymous poster hash: 9a3a8...d35

Så lenge du ikke bor et område med forurenset vann er vannkvaliteten såpass bra i Norge at du ikke trenger koke vann til frisk babyet.

Det er blitt fortalt av barnelege.

Anonymous poster hash: 8a2ee...592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...