Gå til innhold

Bør jeg bli bekymret nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år har alltid vært litt treg i magen. Det kan gå litt tid mellom hver gang hun bæsjer. Men, nå syns jeg drt begynner å bli vel lenge siden. Tror det er fem dager siden. Hun virker ikke plaget, men jeg begynner å bli stressa, så ga henne 3 ml x 2 med Lactulose i dag.

Når bør jeg begynne å tenke på legebesøk, om det ikke kommer noe veldig snart?

Anonymous poster hash: 5adaf...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg har ikke noe særlig peiling på dette, men hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg nok ringt legen og hørt hva jeg burde gjøre og om hun burde komme inn for en sjekk.

Anonymous poster hash: 4ed2f...7dc

Skrevet

Har gitt henne Lactulose i dag og skal gi henne i mårra også. Lurer på om noen vet om det er greit å se ann en dag til?

Skrevet

http://www.apotek.no/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2FFiler%2Fpdf%2FForeldrebrosjyrer%2F05+nettfolder+forstoppelse+barn.pdf

Vi gav 10 ml pr døgn ganske lenge før vi gradvis trappet litt og litt ned. Fikk beskjed av legen om å øke dosen (gav 5 ml først). Gikk 1-2 døgn før det kom ei skikkelig ladning.. Men etter dette kom det ei fin bleie 1 gang pr dag. Legen sa at dette kunne vi fint styre selv, da dette ikke var noe farlig å ta. Han ville heller at vi skulle ta en vedlikeholdsdose litt for lenge enn å kutte av og risikere full propp igjen.

Etter en stund gikk det seg til av seg selv.. Vi kunne så gi han 5 ml.. Og deretter gikk vi over på svisker. Den dag i dag trenger han 1/2 sviskeglass norgen og kveld for å holde ststemet i gang. Men det funker ;)

Lykke til! Det vil sikkert løsne. Ta en telefon og rådfør deg med legen i morgen så du føler deg trygg.

Skrevet

Takk. Nå hadde hun faktisk bæsjet i søvne. Puh... Men, bør kanskje gi henne litt pr. dag en stund for at det ikke skal gå så lenge mellom hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...