Gå til innhold

Hvor mange her inne har ulovlige dyr? Og hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to søte leopard gekkoer. 

Er det fler av oss her inne? 

Anonymous poster hash: 5f362...51d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde slange før, men ikke nå lenger :)

Anonymous poster hash: 83ac4...d98

Skrevet

Har en pandabjørn :)

Anonymous poster hash: 1f589...784

Skrevet

Skrekk og gru. Hvorfor i alle verdens dager ønsker noen å ha ulovlige kjeledyr?

Gekkoer og slanger, er ikke akkurat noe verdifullt å ha. De tilfører jo svært lite av kos og selskap.

Anonymous poster hash: 75776...d2f
Skrevet

Jeg har en katt i smug. (Ikke lov i borettslaget)

Anonymous poster hash: b2f26...f86

Skrevet

Har en haug med hybelkaniner, men de får egentlig ikke lov å være her.

Anonymous poster hash: 90a97...98e
Skrevet

Jeg har en katt som tror han er en hund, teller det? :catmilk:

Anonymous poster hash: e5c92...14c
Skrevet

Vi hadde en Leopardgekko, m han er død nå :(

Nå har vi en skjeggagam :)

Det er kanskje ikke så mye kos i de som i hunder, katter o.l, mn dt er fryktelig mye mer kos i de enn akvariumfisk ;)

Skjeggagamen vår går ofte løs på gulvet, hun bader i badekaret og koser i sofaen :D er så vakker atte :)

Vi har to katter også altså, så vi er litt normale ;)

Anonymous poster hash: af2f7...5b4

Skrevet

Fanger disse øglene (?) fluer og andre insekter?

Anonymous poster hash: b2f26...f86

Skrevet

Leopard gekko er et mye bedre kjæledyr enn f.eks hamster. Ikke kan de bite (har ikke tenner), mine kan bæres rundt, sitte på skulderen og være med der det skjer. De er stortsett aktive på kvelden, men det er hamster også. 

Ulempen er at de må ha levende mat. Så man må kanskje være litt spesiell for å synes det er greit. 

Pene er de og jeg har et stort superfint terrarium til dem. 

Mye mindre jobb med de også. De må jo ha mer tilrettelagt- men de både tisser og bæsjer klumper som man bare peller ut. Trenger nesten aldri å rense buret. Jeg synes personlig de er vakre og spesielle skapninger. 

HI

Skrevet

Leopard gekko er et mye bedre kjæledyr enn f.eks hamster. Ikke kan de bite (har ikke tenner), mine kan bæres rundt, sitte på skulderen og være med der det skjer. De er stortsett aktive på kvelden, men det er hamster også.

Ulempen er at de må ha levende mat. Så man må kanskje være litt spesiell for å synes det er greit.

Mye mindre jobb med de også. De må jo ha mer tilrettelagt- men de både tisser og bæsjer klumper som man bare peller ut. Trenger nesten aldri å rense buret. Jeg synes personlig de er vakre og spesielle skapninger.

HI

Man kan også gi den frukt og grønt :)

Vår Leopardgekko likte best sirisser og sofobas. Men spiste frukt og grønt også :)

Skjeggagamen vår spiser mest frukt og grønt, og får sin dose sirisser gjevnlig.

De er så fine atte :D

Skrevet

HI

Vår Leopardgekko likte best sirisser og sofobas. Men spiste frukt og grønt også :)

Ja jeg hørte dette. Hentet nr to i dag og fikk høre at hun liker eple. Hadde hørt før at de bare spiser kjøtt. Kan jeg spørre hva du gir dem? Er det noe de ikke skal ha? :)

Skrevet

Har en Leopard Gekko

Skrevet

Har hatt skilpadde. Den var søkt om da, men av tidligere eiere, så er egentlig ikke helt sikker på hvordan reglene er da.

Anonymous poster hash: 7f796...fe8

Skrevet

Vi har en katt, men hos oss er det lov i sameiet med dyr. Flere har det.

Anonymous poster hash: 3518e...03b
Skrevet

Vi har en katt, men hos oss er det lov i sameiet med dyr. Flere har det.

Anonymous poster hash: 3518e...03b

Lol, du så at tråden omhandlet ulovlige dyr??

Anonymous poster hash: 1f589...784

Skrevet

Vi har en sjiraff.. Men det er sinnsykt vanskelig å holde den skjult

*stress*

Anonymous poster hash: f74dc...1db

Skrevet

Har dere tenkt over hvilke signaler dette sender til barna deres? Jeg synes dere skal respektere lovverket. Det er ikke slik at en kan velge hvilke lover som skal gjelde. Dere lærer barna deres å bryte lovverket. Hvor går grensen? Er det barna selv som skal sette den?

Anonymous poster hash: d7e00...8cc
Skrevet

Pitbull.

Anonymous poster hash: 27bf0...add

Skrevet

Vi har en sjiraff.. Men det er sinnsykt vanskelig å holde den skjult

*stress*

Anonymous poster hash: f74dc...1db

Vi også. Har den i garagen

Anonymous poster hash: 12b18...a36

Skrevet

HI

Ja jeg hørte dette. Hentet nr to i dag og fikk høre at hun liker eple. Hadde hørt før at de bare spiser kjøtt. Kan jeg spørre hva du gir dem? Er det noe de ikke skal ha? :)

Nå har ikke vi gekkoen lenger :(

Men Skjeggagamen spiser sirisser, sofobas, alt av salat, pære, jordbær, revet gulrot, banan, agurk (mye vann), ja, stort sett alt. Fikk også beskjed om at jeg kunne kjøpe kjøttdeig uten salt og lage små "kjøttboller". De må være rå. Men hun spiste det ikke...

Gekkoen spiste ruccola-salat. Dt er så lenge siden han døde, så husker ikke helt hva mer han spiste. Dessuten var han svak og nesten blind, så slet med å fóre han :(

Skrevet

Skillpadde :P

Anonymous poster hash: dd056...1a0
Skrevet

Hadde en dabbagam. Neste gang blir det nok skjeggagam, men ikke før de Evnt blir lovlige i Norge

Skrevet

Jeg har ingen ulovlige dyr, men jeg lurer bare på hvordan dere har fått tak i disse?
Har dere smuglet de inn, eller kjøpt/fått de av andre her i landet, eller hva?

Prosessen er jo ikke akkurat liten, om man bare skal kjøpe en hund fra et annet land enn Sverige liksom, så det hørtes bare veldig vanskelig ut å kunne ha dyr i smug.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...