Gå til innhold

Deltid/fulltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber 100% med to eller flere barn, gjør dere dette fordi dere må økonomisk, eller fordi dere ønsker det?

Selv jobber jeg 60% nå, har to barn. Det er vanskelig økonomisk, så det er mulig jeg øker til 80 snart, men 100 orker jeg ikke. De to dagene jeg har fri er gull verdt nå, skulle gjerne fortsatt.

Anonymous poster hash: 3493c...991

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kommer nok til å jobbe 80,med redusert tid hver dag. Det å tenke på at babyen min må være i Barnehagen hele dagen tar knekken på meg! Men jeg må jobbe mer enn halv stilling for at familien AS skal gå rundt...

Skrevet

Både pga økonomi, fordi jeg ønsker god pensjon og ikke minst fordi jeg liker å jobbe.

Skrevet

Hvorfor orker du ikke 100 %? Bare spør..

Har 2 barn og jobbet 90 % da den eldste begynte i barnehage og i et halvt års tid, pluss at jeg hadde fleksitid, så barna ble hentet før 14.30 hver dag. Har jobbet 100 % siden og synes ikke det er så verst. Dette er delvis på grunn av økonomi, men økonomi er ikke avgjørende. Jeg har også karriereplaner som jeg jobber for, og har fått mer ansvar på jobben. Studerer også 50 % for moro skyld for å få utfordret hjernen litt ekstra, men dette gjør jeg på kvelden. Har 2 barnehagebarn og dette er absolutt overkommelig. 

Anonymous poster hash: 564ea...1f9
Skrevet

Jobber 80%, to barn. Synes 80% er nok. :)

Skrevet

Dere som jobber 100% med to eller flere barn, gjør dere dette fordi dere må økonomisk, eller fordi dere ønsker det?

Selv jobber jeg 60% nå, har to barn. Det er vanskelig økonomisk, så det er mulig jeg øker til 80 snart, men 100 orker jeg ikke. De to dagene jeg har fri er gull verdt nå, skulle gjerne fortsatt.

Anonymous poster hash: 3493c...991

Både og.

Hadde ikke klart meg på en 60% lønn, og det ville i tillegg ikke være spesielt bra mtp videre jobb da man må jobbe 100% for å få skikkelige interessante oppgaver, ansvar etc i min jobb.

I tillegg mener jeg at vi alle må bidra til samfunnet med å jobbe og betale skatt. Det er jo også en plikt til fellesskapet. Vil også at barna skal se og lære at mor jobber på lik linje med far og inspirere til at mine barn ikke tar det som normalen at mor skal trappe ned jobb mens pappa jobber - mor skal ta mer i heimen, mens far jobber overtid. Vil lære de likestilling, og å ta ansvar for egen inntekt og eget liv.

Skrevet

Har vokst opp med to foreldre som jobbet heltid. Generelt oppdratt til at alle må dra lasset sammen, bidra til samfunnet osv. I tillegg er det gunstig med tanke på pensjon, karriere osv. I mitt yrke er det ihvertfall ikke den som jobber deltid som får neste forfremmelse, og det er vel naturlig.

Men har aldri sett det som et problem å jobbe fulltid, heller en selvfølge.

Skrevet

Jobbet deltid en periode. Min erfaring er at jeg måtte gjøre de samme oppgavene som før, bare på kortere tid og for mindre penger. Ble bare stressa og sliten av det, og barna fikk ikke en mer opplagt mor. Bare mindre penger. Gikk fort tilbake i full stilling og trives med det.

Anonymous poster hash: ebf5d...dac

Skrevet

Har 2 barn og jobbet 90 % da den eldste begynte i barnehage og i et halvt års tid, pluss at jeg hadde fleksitid, så barna ble hentet før 14.30 hver dag. Har jobbet 100 % siden og synes ikke det er så verst. Dette er delvis på grunn av økonomi, men økonomi er ikke avgjørende. Jeg har også karriereplaner som jeg jobber for, og har fått mer ansvar på jobben. Studerer også 50 % for moro skyld for å få utfordret hjernen litt ekstra, men dette gjør jeg på kvelden. Har 2 barnehagebarn og dette er absolutt overkommelig. 

Når jobbet du inn de timene du flekset for å kunne hente i barnehagen 14.30 hver dag da? Begynte veldig tidlig på jobb hver dag?

Anonymous poster hash: e1098...54b

Skrevet

Akkurat startet på jobb etter permisjon, har valgt å jobb 40% i ett år.

Studere deltid i tillegg, noe som gjør at jeg kan maks jobbe 80% da vi har en studiedag i uka.

Anonymous poster hash: ae6c4...88d

Skrevet

Jobber fulltid for å finansiere familien as slik vi ønsker å ha det.

Liker jobben min godt og har igrunn ikke noe imot å være der 8-16 man-fre heller.

Hadde jeg hatt en fridag hadde denne måtte brukes på husarbeid... Så helt ærlig, da jobber jeg heller! Så tar jeg og mannen husarbeidet i fellesskap på fritiden. Om jeg velger deltid går det utover MEG og min økonomiske trygghet. deltidsjobbing har negativ innvirkning på karriere og lønn, samt en svært negativ virkning på pensjonen. Skulle jeg bli alene med barna er dette ting som vil betale seg dyrt for oss.

Så for min del er det bare fulltid som virker fornuftig.

Anonymous poster hash: 625b8...abe

Skrevet

Når jobbet du inn de timene du flekset for å kunne hente i barnehagen 14.30 hver dag da? Begynte veldig tidlig på jobb hver dag?

Anonymous poster hash: e1098...54b

Mannen leverte 08.30. Jeg dro tidlig på jobb.

Skrevet

Jeg er hjelpepeier og påpapiret har jeg 58% stilling, dette kan vi ikke få økonomien til å gå rundt med. Tar alt av ekstravakter jeg kan få, på tre forskjellige arbeidssteder. Kan først gå på dagvakt, så rett på nattevakt.

Jeg er utslitt av å ha holdt på sånn i årevis, aldri tørre å si nei til vakter, aldri vite hva jeg får utbetalt fra mnd til mnd.

Forskjellige kollegaer med sine rutiner, forskjellige type pasienter på hver plass.

Som hjelpepleier med 15 års annsiennitet føler jeg meg maktesløs, vil så gjerne ha et forutsigbart liv. Men nesten umulig å få full 100% stilling fast.

Så til dere unge som skal ta en utdannelse IKKE TA HELSEFAGARBEIDER

Anonymous poster hash: 55b0d...bfa

Skrevet

Jeg jobber 100%. For meg er det en selvfølge, og jeg ser ikke på det som slitsomt. Jeg har to barnehagebarn og en mann som også jobber fullt.

Husarbeid tar vi i fellesskap etter ungene er i seng. Jeg gidder da virkelig ikke ha fri en dag i uka for å vaske hus??

Jeg ønsker å vise mine barn at det er naturlig å jobbe fulltid, at jeg bidrar til samfunnet og kan ta økonomisk vare på meg selv!

Anonymous poster hash: 0587e...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...