Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Skriver kostholdsdagbok, og her er ett utdrag : Dag 1 1 grovt knekkebrød med smør, gulost, paprika og agurk. 10 mandler 3 plommer Taco (to skjell, salat, mais, karbonadedeig, creme fraiche, mais, agurk, paprika, litt salsa, og hjemmelaget tacokrydder Dag 2 1 grovt knekkebrød med smør og kyllingfilet-pålegg, samt agurk og paprika. 1 eple Tikka Masala med ris, 1/2 nan-brød og salat til. Druer 1 atkinsbar Dag 3 Tilsammen utover dagen - 4 grove knekkebrød med smør og kyllingfilet-pålegg, og agurk og paprika. 2 mellom-grove brødskiver med kyllingfilet-pålegg. 2 epler Druer 1 gulrot. Dag 4 Ett eple En atkinsbar En liten salat med ett egg Druer Ett grovt rundstykke med kyllingfilet-pålegg og agurk og paprika 1 glass med cola Dag 5 1/2 grovt rundstykke med smør og gulost 1 kopp kakao 1 glass med cola Ett eple 15 mandler 1 skyr En laksefilet, blomkål-stappe og asparges. Dag 6 En brødskive med kyllingfilet-pålegg 1/4 grillet kylling med salat til 10 mandler I tillegg drikker jeg selvsagt vann hver dag også, også drikker jeg 1-3 glass Pepsi max om dagen. Hva tenker dere om dette kostholdet? Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Glemte å nevne at jeg drikker i snitt en kopp med grønn te om dagen, med 2 suketter i HI Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Alt for lite. Anonymous poster hash: 59ec2...2a1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Det du skriver her får meg til å tenke spiseforstyrrelse! Du spiser altfor lite. Når du i tillegg føler du må skrive kostholdsdagbok, så forsterker det inntrykket av spiseforstyrrelse. Fortsetter du slik du gjør i dag så risikerer du store problemer. Anbefaler deg til å skaffe deg hjelp til å lære deg mer om et sunt og næringsrikt nok kosthold Anonymous poster hash: 7754d...dc8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Jeg er veldig mye i ro da, er ikke sånn at jeg forbrenner så mye kcal.. Er sykmeldt på 2. året så er stort sett hjemme. Trener i perioder, og da spiser jeg litt mer liker ikke å putte i meg masse dritt-mat.. Hi Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 I mine øyner, for lite, men det har jo noe med at jeg spiser masse og store posrsjoner. I dag har jeg feks spist:Frokost: 1 glass selvpresset juice, 1 kopp grønn te, 2 store stykker av baconsuffleen med 2 avocadoer tilLunsj: En gigantisk grønn smoothie + 1 bananMellommål: Noen never nøtter, 1 eggmuffins og et par never med bærMiddag: 2 middels porsjoner med blomkålmos, søtpotet-strips, kalkunboller, brokkoli og en fet saus av klarnet smør (når maten er ekstra god, spiser jeg alltid litt ekstra, fnis)Mellommål: En 'kosesmoothie' og et par riskaker med kokosolje og ren honningSmåspising: gulerøtter, agurk, tørket fruktOg nå: knasker jeg på bananvaffler. og koser meg med en kopp te.Skal sies at jeg har vært våken siden fem i dag, så har trengt litt ekstra mellom måltidene enn ellers, i tillegg har jeg vært hjemme i hele dag å skrubbet og ryddet så har trengt energien etter en nesten søvnløs natt.Dukket vann gjennom dagen. Anonymous poster hash: 8182e...3c1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Jeg er veldig mye i ro da, er ikke sånn at jeg forbrenner så mye kcal.. Er sykmeldt på 2. året så er stort sett hjemme. Trener i perioder, og da spiser jeg litt mer liker ikke å putte i meg masse dritt-mat.. Hi Anonymous poster hash: 1b849...135 Du bør likevel spise mer og anderlsedes enn du gjør pr i dag. Du blir i hvert fall ikke friskere av det kostholdet du har nå. Det å spise mer og riktigere betyr ikke at du må putte i deg masse "dritt-mat". Lær deg mer om kosthold og få gjerne hjelp til det. Anonymous poster hash: 7754d...dc8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde aldri klart å få i meg så mye, men du spiser jo veldig sunt og variert virker det som Hadde jeg hatt ditt kosthold hadde jeg rast opp i vekt, siden jeg er så mye i ro.. Takk for input'n! Hi Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Det hørtes lite ut. Mye mindre enn meg, og jeg er ingen storspiser. Anonymous poster hash: 440c7...5de
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Anonym dc8 : Hva er det jeg spiser feil da? Lite variasjon? Hi Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Anonym dc8 : Hva er det jeg spiser feil da? Lite variasjon? Hi Anonymous poster hash: 1b849...135 Du spiser for lite, så du risikerer å rote med forbrenningen din. For lite til hvert måltid (kanskje med unntak av middagene og de dagene du spiser større lunsjer, kommer an på porsjoner). Du spiser lite og har for høy andel av karbohydrater i det lille du spiser. Du spiser altfor lite grønnsaker. Anonymous poster hash: 7754d...dc8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 for lite grønnsaker? Ligger omtrent på det som er anbefalt pr dag tror jeg. Nysgjerrig på hvor mye frukt og grønt du ligger på hver dag? Hi Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde aldri klart å få i meg så mye, men du spiser jo veldig sunt og variert virker det som Hadde jeg hatt ditt kosthold hadde jeg rast opp i vekt, siden jeg er så mye i ro.. Takk for input'n! Hi Anonymous poster hash: 1b849...135 Jeg er ganske mye i ro selv (sliter med utmattelse), men med dette kostholdet har jeg jevn energi gjennom hele dagen, bruker masse sunt fett som avocado og kokosolje (kokosolje forbrenner), og spiser jevnlig gjennom hele dagen, er gått ned i vekt til normalen for meg og holder meg stabilt. Så jeg klager ikke :-) Anonymous poster hash: 8182e...3c1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 for lite grønnsaker? Ligger omtrent på det som er anbefalt pr dag tror jeg. Nysgjerrig på hvor mye frukt og grønt du ligger på hver dag? Hi Anonymous poster hash: 1b849...135 Mer grønnsaker og mindre frukt. Anonymous poster hash: 7754d...dc8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 3c1 - takk for svaret Visste ikke at kokosolje var så bra, det skal jeg begynne å bruke! Avokado er jeg ikke så glad i, annet som guacamole Anonymous poster hash: 1b849...135
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 3c1 - takk for svaret Visste ikke at kokosolje var så bra, det skal jeg begynne å bruke! Avokado er jeg ikke så glad i, annet som guacamole Anonymous poster hash: 1b849...135 Kokosolje er kjempe bra, her bruker vi det ikke bare i maten, men også på kroppen (på tørr hud, sart hodebunn, som munnskyll osv), så den bringer med seg mange goder :-) Avocado kan du jo snike ned i smoothier feks, smaker ingenting så du merker den ikke, guacamole er jo godt OG sundt (den hjemmelagde versjonen selvsagt), her har vi det ofte most på frø-knekk med friske urter og en dasj sitron på, himmelsk. :-) Anonymous poster hash: 8182e...3c1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Takk for supre tips! Så snilt av deg! Anonymous poster hash: 1b849...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå