Gå til innhold

Det evige spørsmålet om barn nummer tre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er så mange usikre på det med å få barn nummer tre? Meg selv inkludert.. Det er liksom ikke noe tvil om to, men det med nummer tre ser jeg ofte komme opp... 

Anonymous poster hash: 6ad74...e49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det har myeå gjøre med at har man to, så har man to som kan dele ting ogfinne glede sammen oppigjennom og det er for mange en selvfølge når man først skal ha barn, men når nr 3 begynner å tenkes på så er det ofte man må ha nytt hus pga mange hus har stort sett 3 soverom, man må tenke ny bil som skal ha plass til 3 barn evt med seter + bagasje osv. Det er i hvertfall slik som mine venninner har tenkt før de har fått nr 3.

Men det kommer ofte og ann på økonomien, strekker den til ett barn til osv...

Her har vi kommet frem til et kompromiss, jeg vil i utgangspunktet ha 1 barn, mannen vil ha 3, så nå får vi nr 2 og kommer til å stoppe der.  Men aldri si aldri om det kommer et barn nr tre om en ti års tid :P

Anonymous poster hash: c5d03...3d4
Skrevet

Tja, mange tenker vel at de ikke vil ha enebarn, de vil at det første barnet skal ha et søsken. Så da er det eneste som står igjen å diskutere NÅR man skal ha nr to, ikke OM. Det er ikke lenger aktuelt når man allerede har to. De har jo søsken!

Og da begynner man kanskje å snakke om praktiske ting. En over her nevner hus og bil. Jeg kan også føye til at en periode er man hele tiden en voksen for lite. Et fang for lite. Det kan være trøblete å reise på ferie. Kalles det et eller annet med "familie" er det som oftest beregnet på to voksne og to barn. Det samme med hotellrom.

Og når man allerede har to barn og livet kanskje er hektisk, og det å gi barnet et søsken ikke er et tema, da tenker man kanskje mer gjennom alle disse praktiske tingene.

(Og så vil jeg bare få si at ingen av disse tingene er uovervinnelige vanskeligheter, langt i fra. Jeg har tre barn, og vi har vært på ferie og vi kjører bil og vi bor i hus og vi greier oss ganske bra.)

Skrevet

Jeg har alltid ønsket stor familie, har 3 og må stoppe der, selv om jeg gjerne skulle hatt en til. Har selv en 3 søsken og synes det er fantastisk. Tenk på den potensielt store familien mine barn igjen vil skape:-)) Og helt seriøst så har jeg følt at to er for lite. Tenk om (Gud forby) noe skulle evt skje med en, så sitter man igjen med "bare" et barn. Ikke det at sorgen hadde blitt noe mindre, men barna ville fremdeles hatt søsken.. Høres kanskje litt rart ut, men verdien av å ha søsken er så stor for meg, at jeg ønsker det samme for mine barn. Alt praktisk kan løses!

Anonymous poster hash: ee76e...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...