Gå til innhold

Er det noen her som bruker hijab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å jobbe/leve med noe på hodet/rundt ansiktet hele tiden?

En ting når man er ute og fingår, men hva når dere jobber og kanskje svetter litt? Blir det ikke klamt og ubehagelig? Hvordan er hårkvaliteten når det aldri får luft og lys?

Dette er absolutt ikke ment som en hetsetråd, og jeg håper at man kan holde tråden saklig og fin. Jeg spør av oppriktig interesse.

Anonymous poster hash: e4f4a...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke hijab, men jeg vil tro at håret bare har godt av å ikke bli utsatt for vær og vind. Det er jo slikt hår vi kjøper i vesten og sveiser på vårt eget.

Anonymous poster hash: 582f9...7a4
Skrevet

Åsne seierstad beskriver det når hun gikk med burka i Afghanistan på en interessant måte. I bokhandleren i kabul. Hun skrev det sett med norske øyne. Det var varmt, luktet, dårlig sikt osv. Dette var burka da så var jo enda mer tildekket. Men tror hun skrev at det ble snørr på innsiden osv

Anonymous poster hash: dd4ab...065

Skrevet

Du kan jo ikke sammenligne burka og hijab, det er jo helt fjernt.

Bruker ikke hijab selv, men bruker mye lue og hårbånd et.c, vil tro det blir mye av det samme. Det sitter jo ikke stramt inntil hodebunnen hele veien, så det blir ikke tett og klamt vil jeg tro, dessuten bruker de fleste lette stoffer som puster bra.

Anonymous poster hash: d6c26...f95

Skrevet

Ingen erfaring, men for meg hadde det vært en passende ting å bruke for tiden. Halvparten av håret mitt har falt av og det er konstant fett pga amming, jeg ser rett og slett ikke ut!

Anonymous poster hash: 03b2d...fb2

Skrevet

Jeg bruker hijab. Og merker ingenting. Tror det blir en vanesak. Når det gjelder hårkvaliteten.... Så er den meget bra😉

Skrevet

de som går med såndt kan jo ta de av hjemme så lenge det bare er familie til stedet da. så de går jo ikke med denne 24/7. har arabisk ste far & når vi besøker hans familie må jeg som er ugift gå med "skaut" lignende sak & det er lite praktisk når man har kort hår hvertfall... hadde det vert lengre kunne jeg fletta eller satt det opp men nå bare henger det i en uformlig greie på innsiden. det er mindre digg men det går jo for de 2-3 ukene en gang i året, vi lever et norsk liv resten av året & han sier aldri noe når jeg går i shorts eller soler meg i bikini selv om jeg vet det plager han at jeg & mamma er såppas bare om sommeren. kan ikke si jeg har merka det på håret :P

Anonymous poster hash: 331b4...45e
Skrevet

de som går med såndt kan jo ta de av hjemme så lenge det bare er familie til stedet da. så de går jo ikke med denne 24/7. har arabisk ste far & når vi besøker hans familie må jeg som er ugift gå med "skaut" lignende sak & det er lite praktisk når man har kort hår hvertfall... hadde det vert lengre kunne jeg fletta eller satt det opp men nå bare henger det i en uformlig greie på innsiden. det er mindre digg men det går jo for de 2-3 ukene en gang i året, vi lever et norsk liv resten av året & han sier aldri noe når jeg går i shorts eller soler meg i bikini selv om jeg vet det plager han at jeg & mamma er såppas bare om sommeren. kan ikke si jeg har merka det på håret :P

Anonymous poster hash: 331b4...45e

Herregud man bruker da ikke "&" på denne måten, er du 13 år?

Anonymous poster hash: f2358...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...