Gå til innhold

Morfar som ALLTID skal bemerke barnebarnas vekt...*sint*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste kommentar, når min datter skifter til pysj: Hun er jo akkurat passe tjukk. Noe som i hans øyne betyr ikke tynn, ikke tykk. Slik har han alltid vært, opptatt av vekt. Nå er min datter bare fire, men småbarn kan også få med seg ting. Og dette kommer ikke til å avta med mindre jeg svært tydelig forteller han at det ikke er greit.

Husker med gru hver gang jeg traff min bestefar i oppveksten, da var det alltid, alltid kommentarer om at enten var jeg "gjev og god" eller så tynn. Aldri bra nok.

Æsj, han må gjerne være opptatt av vekt men kan da for faen holde det for seg selv. Neste gang skal jeg klart og tydelig si at han kan hold kjeft og drite i å kommentere slik mens min datter er til stede. Han kommenterer for øvrig også min vekt. Samme gjorde svigerfar sist. Herregud, er det generasjonen av menn på 65 som som virkelig skal bry seg med kvinners vekt og utseende...?

Vekt og kropp er følsomt for jenter og de trenger ikke at familiemedlemmer slenger ut kommentarer!

Flere med lite taktfulle besteforeldre???

Anonymous poster hash: 2efdd...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vokst opp med en svært lite taktfull mormor. Hun kommenterte alltid vekten min og ifølge henne kunne man kun måle verdi i skjønnhet. Skjønnhet var å være tynn.

Hun kom med utrolige sårende kommentarer og ingen turde å si imot henne. I tenårene nektet jeg å dra på besøk til henne og i dag har vi ingen kontakt.

Anonymous poster hash: 25140...9dd
Skrevet

Siste kommentar, når min datter skifter til pysj: Hun er jo akkurat passe tjukk. Noe som i hans øyne betyr ikke tynn, ikke tykk. Slik har han alltid vært, opptatt av vekt. Nå er min datter bare fire, men småbarn kan også få med seg ting. Og dette kommer ikke til å avta med mindre jeg svært tydelig forteller han at det ikke er greit.

Husker med gru hver gang jeg traff min bestefar i oppveksten, da var det alltid, alltid kommentarer om at enten var jeg "gjev og god" eller så tynn. Aldri bra nok.

Æsj, han må gjerne være opptatt av vekt men kan da for faen holde det for seg selv. Neste gang skal jeg klart og tydelig si at han kan hold kjeft og drite i å kommentere slik mens min datter er til stede. Han kommenterer for øvrig også min vekt. Samme gjorde svigerfar sist. Herregud, er det generasjonen av menn på 65 som som virkelig skal bry seg med kvinners vekt og utseende...?

Vekt og kropp er følsomt for jenter og de trenger ikke at familiemedlemmer slenger ut kommentarer!

Flere med lite taktfulle besteforeldre??? Anonymous poster hash: 2efdd...254

Ville ikke kledd av ungen foran han. Sikkert pervo

Anonymous poster hash: 20bc9...0d9

Skrevet

Slik har jeg deg med svigerfar på litt over 60 år. Han har ikke begynt å kommentere datteren vår enda, men hvis han begynner så blir det månelyst altså!! Til og med nå når jeg er høygravid er det ikke fred å få. Jeg trives godt i min egen kropp selv om jeg har et par kg for mye nå som jeg er gravid. Svigerfar er selv en røslig kar som ser ganske skitten og daff ut. Så å få høre vekt kommentarer hver gang fra HAN irriterer meg!

Anonymous poster hash: 5f372...334

Skrevet

Ja, jeg fikk vekten min alltid kommentert av farmor og tanten min, men det var fordi jeg var for tynn. Var lite hyggelig det og må dere vite. Hadde en fetter som var litt overvektig, da fikk familien beskjed om å holde munn om vekten hans fordi han ble så lei seg, men meg derimot fikk gjennomgå hver familiemiddag. Ente med at jeg begynte å tvangsspise og kle meg med ekstra tykke strømpebukser under buksa for å se tykkere ut. Husker det som en vond og slitsom tid.

Anonymous poster hash: c01d3...fa5

Skrevet

Kvifor vente til neste gang han seier noko og risikere at det blir ei opphissa scene som ungane er uheldige tilskodarar til? 

Kvifor ikkje ta telefonen i kveld og forklare han kvifor du ikkje har sansen for den slags ytringar, og om han ikkje skjerpar seg, kan han vere skuld i framtidige spiseforstyrringar hjå barnebarnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...