Gå til innhold

Kroppen etter graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fødte i desember. Gikk opp fra 82 til 98 (!) kilo. I løpet av de første par ukene gikk jeg ned alt igjen. Veier nå 81.

Saken er at jeg føler meg større (særlig magen) nå enn de første par ukene. Enda jeg nå veier "bare" 81 kilo... Er dette normalt, fordi man føler seg tynnere enn man egentlig er når gravidmagen er borte, eller.? Må legge til at jeg spiser mye mer nå enn de første ukene. Da rakk jeg/husket jeg knapt å spise, mens nå, når jeg er kommet mer inn i mammarollen, spiser jeg godt.

Planen på sikt er å veie ca 70 kilo, som er min trivselsvekt. Men slanker meg ikke aktivt nå mens jeg ammer.

Håper på noen svar:)

Anonymous poster hash: b44dd...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, så du har gått ned 17kg på 3mnd???!!! Det var bra gjort! :)

Skrevet

Jeg føler også at magen er større enn før forresten.... Snart 1 år siden fødselen, jeg gikk nesten ikke opp noe i svangerskapet og magen var minimal, men føler allikevel at magen er liksom litt mer slapp og "bollete" enn før, til og med mer enn den var de første ukene er fødselen. Er ikke sikker på hva det skyldes, kanskje slapp muskulatur?

Skrevet

Jeg gikk faktisk ned alle kiloene på bare noen uker... mIn mor og mine søstre gjorde det samme, så det er nok bare flaks:) Ingen aktiv slanking siden jeg ammer. Det får jeg ta senere:)

Synes det er så rart at jeg føler magen er større nå enn rett etter fødsel, selv om jeg veier mindre....

Hi

Skrevet

kanskje du ble slankere ellers på kroppen mens magen henger litt igjen? For om armer og bein er slankere kan magen virke større selv om den er akkurat lik som før. Du kan evt måle omkrets og følge med på det en periode fremover.

Skrevet

Det kan være! SKal ta å måle framover. Lurt tips:)

Hi

Skrevet

Fødte også i desember og veide 80 før og 99 ved slutten. Mistet også kiloene raskt uten å gjøre noe, men føler det på samme måte. Huden er fortsatt veldig slapp og det kommer vel den til å være. Du er ikke alene hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...