Gå til innhold

Vakker mor og mindre pen datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette her er ikke et skryte innlegg eller no. Dette er et seriøst problem for meg som jeg trenger hjelp til. Jeg har alltid vært veldig pen. Får høre det hele tiden. Og jeg har en datter som ikke ligner på meg i det hele tatt,men heller på søstren til mannen min som er veldig lite pen. For meg spiller det ikke noe rolle,da jeg vedsetter personligheten mer. Velger jo f.eks ikke venner etter utseende. Og min datter er for meg den vakreste som for alle andre mammaen. Men helt fra hun var liten er folk så frekke og kommentere som "oi hun har nok ikke arvet skjøønheten etter mor", "Synd hun ikke ligner på deg", "dettet eplet falt langt vekk fra stammen". De er såpass frekke at de tror jeg blir gla når de sier sånt,så lenge de sier jeg er vakker. Men faen det jeg synes om det er skammelig og sårt. Jeg ber dem ikke si sånt. Mne nå er min datter 13 år og skjønner slike kommentarer og jeg hater det. Hun sier hun ikke bryr seg men morshjertet blør. Kan noen gi meg råd? Hat noen av dere hatt en mamma som hat vært mye penere en dere? Hva kan/burde jeg gjøre? Er fortvilet

Anonymous poster hash: 45331...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper ikke å kaste mer ved på bålet frue... Stakkars jenta di!!

Anonymous poster hash: ce68b...16a

Skrevet

Du tar direkte kontakt med de som sier slikt, og har en alvorsprat med de. Forteller de hva disse kommentarene gjør med din datter.

Skrevet

Be dem holde kjeft og hold deg unna dem.

Anonymous poster hash: 57586...889

Skrevet

"Hun har ikke arvet mye av skjønnheten fra sin mor!" kan du fint besvare med "Og jeg håper virkelig ikke dine barn arver din totale mangel på intelligens og empati som klarer å si noe slik foran et barn!"

Anonymous poster hash: b31f6...cd6
Skrevet

Du skal gi de beskjed om å ikke si slikt flere ganger! Å ihvertfall ikke foran din datter! Å så må du være flink til å fortelle din datter at hun er vakker, unik og verdifull.

Jeg hadde ikke en penere mor, men en penere eldre søster. Og noen var utrolig frekke i kommentarene. Ikke sånn som du nevner men.. I nærheten 😜. Å jeg ble så utrolig såret.. Tenker på det enda i en alder av 31. Og det er fortsatt sårt.. Så beskutt datteren din!

Anonymous poster hash: e0834...2df

Skrevet

Jeg kommer ikke til å slenge dritt til deg eller mene at du er innbilsk eller noe i den duren. Flere andre her kommer sikkert til å gi deg noen kommentarer på det.

Min mor er pen, høy og slank, og var veldig populær i sine yngre dager. Jeg har for så vidt utseende med meg, men har alltid slitt med vekta, og er "bare" 164 høy. Husker at jeg var litt misunnelig på mamma i oppveksten, uten at det gikk utover selvtilliten min. Fikk heller aldri noen sårende kommentarer. Var også selv greit populær blant guttene, og hadde mange venner. God oppvekst. Min mor har alltid sagt at jeg er pen, fin og nydelig. Og hun mener det. Tror det viktigste er hvordan du som mor viser datteren din at hun er det vakreste for deg på alle måter. Prøv og ikke være forfengelig eller opptatt av eget utseende. Ellers tenker jeg at forholdet mellom deg og din datter er viktigere enn hvem av dere som er penest. Så ha fokus på deres relasjon:)

Anonymous poster hash: 2c404...155

Skrevet

Jeg er nok penere enn min mor, men var overvektig som barn og hun var veldig slank. Hun var vel mer av typen som påpekte det selv. Mest sårende var det egentlig å gå ned i vekt og få kommentarer på at NÅ lignet jeg min mr. 

Anonymous poster hash: ac44e...3d9
Skrevet

Jeg hadde glatt bedt dem om å holde kjeft, og om de ikke kunne det, så vil jeg ikke ha noe mer med dem å gjøre. INGEN får lov til å komme med negative kommentarer angående mine barns utseende!

Man kan tenke sitt, men enkelte ting sier man bare IKKE.

Skrevet

Jeg var den stygge andungen da jeg vokste opp, men etter jeg kom litt opp i 20-årene har jeg blitt ganske flott.

Mitt ansikt kledde ikke å være barn, men de trekkene som kom inn voksen alder har gjort meg pen. Har alltid hatt litt bredt kjeveparti og får nå komplimenter på at jeg likner på addison fra greys, og noen legger til at jeg er penere.

Kanskje din datter er slik?

Anonymous poster hash: 82e7b...858

Skrevet

Takk for svar... Selvfølgelig forteller jeg henne at hun er VAKKER. Vi har et veldig tett forhold. Jeg har 3 gutter i tillegg til henne og hun er eldst. Jeg fikk henne når jeg var 18. Har ikke noen søster så hun er alt. Vi koser oss masse sammen.

Skrevet

Det er helt utrolig hva voksne folk kan få seg til å si!

Jeg har en venninne som har toeggede tvillinger med sin colombianske mann og den ene er rett og slett billedskjønn med store brune øyne og mørke krøller mens den andre en utrolig sjarmerende, men med typisk norske farger og nordisk,tynt hår. Det venninnen min kan fortelle om kommentarer og blikk sagt av tilsynelatende oppegående folk er så sjokkerende at om jeg ikke kjente henne så godt hadde jeg trodd hun løy.

Jeg har ikke direkte råd å komme med, men å være klar på at sånn sier man ikke er jo e selvfølge. Du får svare med oppriktig sjokkert stemme "HVA var det du sa nå???"

Anonymous poster hash: d712b...f36

Skrevet

Bygg henne opp som best du kan. Og kutt ut disse grunne menneskene som får seg til å si noe så stygt , de kan da umulig gjøre noe godt på noe område for deg/dere? Og om du må omgås dem, slå i bordet og konfrontér dem. Gjerne med datteren din som tilhører, det er godt å bli tatt i forsvar når en kjenner på urettferdighet.

Skrevet

Dette velger jeg rett og slett å ikke tro på. Det fordi jeg kan ikke fatte at du kjenner så mange uhøflige mennesker, stemmer historien din derimot, så skaffer du deg ny omgangskrets umiddelbart!!

Skrevet

Jeg opplevde dette litt med min eldre søster. Jeg ble pen, og hun ikke så pen. Er så mange som har kommentert, at vi ikke er like. Og så heldig jeg er som ikke ligner på min eldre søster. Dette foran oss begge. 

Du må nok bare be de, om å ikke si noe, da de faktisk sårer et barn.

Anonymous poster hash: 75972...c28
Skrevet

Dette høres rart ut. Ingen oppegående mennesker sier noe sånt?

Anonymous poster hash: 13cd4...e62

Skrevet

Dette høres rart ut. Ingen oppegående mennesker sier noe sånt?

Anonymous poster hash: 13cd4...e62

Hun skriver ikke at oppgående folk sier det heller, men at frekke folk sier det... 

Så derfor, som BareMas skriver; få deg en ny omgangskrets. Hold deg unna slike folk så mye du kan, for datteren din fortjener så mye bedre. 

Anonymous poster hash: f2a85...5ad

Skrevet

Dette her er ikke et skryte innlegg eller no. Dette er et seriøst problem for meg som jeg trenger hjelp til. Jeg har alltid vært veldig pen. Får høre det hele tiden. Og jeg har en datter som ikke ligner på meg i det hele tatt,men heller på søstren til mannen min som er veldig lite pen. For meg spiller det ikke noe rolle,da jeg vedsetter personligheten mer. Velger jo f.eks ikke venner etter utseende. Og min datter er for meg den vakreste som for alle andre mammaen. Men helt fra hun var liten er folk så frekke og kommentere som "oi hun har nok ikke arvet skjøønheten etter mor", "Synd hun ikke ligner på deg", "dettet eplet falt langt vekk fra stammen". De er såpass frekke at de tror jeg blir gla når de sier sånt,så lenge de sier jeg er vakker. Men faen det jeg synes om det er skammelig og sårt. Jeg ber dem ikke si sånt. Mne nå er min datter 13 år og skjønner slike kommentarer og jeg hater det. Hun sier hun ikke bryr seg men morshjertet blør. Kan noen gi meg råd? Hat noen av dere hatt en mamma som hat vært mye penere en dere? Hva kan/burde jeg gjøre? Er fortvilet

Vet du, dette er noe av det verste jeg har hørt her inne på en stund....!  En ting er kanskje å tenke det inni seg (selv om jeg aldri har vært borte i det heller)- men får folk seg faktisk til å snakke om dette med andre og si slikt til mor eller datter...?!

Anonymous poster hash: 9b67c...96d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...