Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Nei, jeg kan åpenbart ikke bare det. Hvordan får dere det til, dere som pumper jevnlig? Skal ut en tur i helgen 3-4 timer, etter jentas leggetid. Og jeg bruker TIMEVIS for å pumpe ut nok. (Hun spiser en del på kvelden etter leggetid, i våkepauser). Jeg sitter dels og håndpumper, og dels bruker jeg manuell pumpe. Og for et herk. Og jeg skjønner ikke hvorfor! Og jeg skjønner I HVERT FALL ikke hvordan dere som pumper dere masse får det til. Jeg bruker 1-2 timer med fikling og såre bryster (med pauser, bytter bryst etc...) for å få 70 ml, og jenta bare glugger det nedpå i løpet av 30 sekunder. Hun er 5 måneder og vokser bra, så jeg har nok melk. Hvordan pumper dere? Hvor ofte gjør dere dette? Jeg tar i mot alle tips. (Hun er 5 mnd nå, og fullammes, dvs. hun har begynt å smake på grøt o.l, men det er jo ikke mye som kommer ned). Anonymous poster hash: 64008...f7d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Kjøp elektrisk pumpe, dobbelpumpe, så slipper du med halve tiden:) Anonymous poster hash: 36593...f21
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Se/ tenk på baby og slapp av i kroppen. Hvis du annenhver pupp så kan du jo prøve å pumpe imens du ammet Anonymous poster hash: ad705...6f2
Kanutten83 Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Her funket kun elektrisk pumpe, fikk fort ut rundt 150-200 ml på 10 min, mens ved håndmelking eller manuell kunne det ta år og dag på å få ut kanskje 50 ml...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fikk bare til å pumpe om jeg pumpet FØR babyen spiste om morgenen. Senere på dagen kunne jeg bare glemme det. Når han våknet fikk han fra en side og jeg pumpet den andre. Dagen etter gjorde jeg motsatt. Kunne fint få over 200 ml på den måten. Forsøkte jeg å pumpe på dagen, selv om det var lenge siden mat fikk jeg kanskje ut 10 ml... Om barnet ikke spiser all verden på natten er det kanskje verdt et forsøk. Anonymous poster hash: f488d...fd8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fikk ikke til å bruke manuell pumpe, men da jeg kjøpte elektrisk pumpe gikk det som en tornado. Plutselig hadde jeg både 300 og 400 ml, om jeg satt lenge nok. Anonymous poster hash: ed6b5...9e5
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullpumpet i 6 mnd med førstemann, og hadde en haug melk. Fikk vel ut 2-400 ml alt ettersom Men jeg hadde elektrisk dobbelpumpe og benyttet meg av syntocinon nesespray når jeg var stresset og utdrivningsrefleksen gikk tregt.
LeTwinsA Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde også problemer med det, og hatet å pumpe. og jeg begynnte på sykehuset med tvillingene. Og der fikk jeg jo profesjonell hjelp. men likevel - kom lite. og jeg hadde nok melk og fullammet begge til de var ca 5.5 mnd... så jeg ga dem mme nåe jeg ikke kunne amme. var jo ikke så ofte jeg var borte.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fikk ikke til å pumpe, men det gikk kjempefort viss jeg gjorde det selv Kanskje du ikke bruker rett teknikk? Anonymous poster hash: 68c2c...772
Hjertefru Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Jeg også har irritert meg over dette. Veldig lettvint for enkelte, men jeg har aldri fått til dette. Med siste har jeg ikke giddet prøve engang. Lettere å ha med seg baby overalt. Har hjøpt to stk håndpumper helt bortkastet. Tror rett og slett ikke pumping fungerer for alle.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Det er ikke alle som får ut noe ved pumping, sånn er det bare
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Får du i gang utdrivningsrefleksen, da? Jeg slet med den, men hadde ingen problem med pumping etter at jeg fikk den nesesprayen som får i gang utdrivingsrefleksen. Men det hjalp egentlig ikke så mye på å komme seg ut litt, uansett, da ingen av mine ville ta flaske... Anonymous poster hash: 5d784...fa6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 For meg var det greit å bruke manuell pumpe. Jeg kunne godt pumpe 400 ml med den om det var lenge siden jeg hadde ammet. De første gangene jeg forsøkte, da jenta bare var et par mnd gammel fikk jeg nesten ikke noe ut. Det tror jeg skyltes en kombinasjon av at jeg ikke hadde noe serlig ekstra melk da og at jeg ikke slappet så goddt av. Anonymous poster hash: 0d37f...960
Leselyset Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan er du på håndmelking? Her klarte jeg maks 10 ml på 1 time intensiv pumping, mens når jeg hadde ødelagt den i frustrasjon, og håndmelket meg, så fikk jeg ut 100 ml på 15-20 minutter Bare satte meg ned foran tv'n og melket Ungen ville ikke ta bryst, men ville heller ikke ha mme, så jeg måtte håndmelke meg til hvert måltid i nesten 4 mnd, hun tok brystet første mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Min helsesøster sa: slutt å stress! Sett fram en kartong erstatning og gå ut og kos deg! Ære være for en fornuftig helsesøster. Anonymous poster hash: 9636f...d87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Elektrisk pumpe mens man ser tv er fint. Hadde elektrisk med første og kunne fint pumpe 400 ml på en kveld. Totalt 20 min. Med andremann har jeg brukt manuell og får kanskje 160 ml om jeg jobber iherdig. Min teori er at det strømmer lettere når man slapper av og tenker på noe annet. Jeg prøvde å følge det tipset, men det blir SÅ klinete. Elektrisk pumpe hadde gjort seg, men dæven så dyrt. Er ikke SÅ ofte jeg er ute og farter. Kjøp elektrisk pumpe, dobbelpumpe, så slipper du med halve tiden:) Anonymous poster hash: 36593...f21 Nesten fristende. Men koster ikke de 1000-2000 kroner? Ungen er 5 måneder, og det blir første gangen jeg er borte fra henne over 2 timer, så usikker på om det er verdt pengene. Se/ tenk på baby og slapp av i kroppen. Hvis du annenhver pupp så kan du jo prøve å pumpe imens du ammet Anonymous poster hash: ad705...6f2 Jeg skal forsøke. Blir så frustrert at det nesten er imponerende at jeg får ut noe i det hele tatt. Her funket kun elektrisk pumpe, fikk fort ut rundt 150-200 ml på 10 min, mens ved håndmelking eller manuell kunne det ta år og dag på å få ut kanskje 50 ml... 200 ml på 10 minutter?! *Snøft* Det hadde virkelig vært noe. Jeg fikk bare til å pumpe om jeg pumpet FØR babyen spiste om morgenen. Senere på dagen kunne jeg bare glemme det. Når han våknet fikk han fra en side og jeg pumpet den andre. Dagen etter gjorde jeg motsatt. Kunne fint få over 200 ml på den måten. Forsøkte jeg å pumpe på dagen, selv om det var lenge siden mat fikk jeg kanskje ut 10 ml... Om barnet ikke spiser all verden på natten er det kanskje verdt et forsøk. Anonymous poster hash: f488d...fd8 Det er det som er problemet, hun spiser på natten, og vår morgen starter med masse mating i sengen. Om jeg skal gi mat før hun ammer om morgenen, må jeg stå opp bokstavelig talt før han galer. Og da tror jeg jaggu jeg bare dropper å være så innmari sosial frem til hun blir litt større. Jeg fikk ikke til å bruke manuell pumpe, men da jeg kjøpte elektrisk pumpe gikk det som en tornado. Plutselig hadde jeg både 300 og 400 ml, om jeg satt lenge nok. Anonymous poster hash: ed6b5...9e5 Ok, kjenner den elektriske pumpen begynner å friste mer og mer. Jeg fullpumpet i 6 mnd med førstemann, og hadde en haug melk. Fikk vel ut 2-400 ml alt ettersom Men jeg hadde elektrisk dobbelpumpe og benyttet meg av syntocinon nesespray når jeg var stresset og utdrivningsrefleksen gikk tregt. Fullpumpet i seks måneder. Du har min respekt! Jeg hadde også problemer med det, og hatet å pumpe. og jeg begynnte på sykehuset med tvillingene. Og der fikk jeg jo profesjonell hjelp. men likevel - kom lite. og jeg hadde nok melk og fullammet begge til de var ca 5.5 mnd... så jeg ga dem mme nåe jeg ikke kunne amme. var jo ikke så ofte jeg var borte. Fikk du ingen problemer med å gi morsmelk når du en sjelden gang gav mme? Jeg fikk ikke til å pumpe, men det gikk kjempefort viss jeg gjorde det selv Kanskje du ikke bruker rett teknikk? Anonymous poster hash: 68c2c...772 Håndpumpingen min er ikke så verst, tipper minst 50 ml av de 70 var på grunn av hånden. Kanskje det bare er jeg som er utålmodig. Jeg også har irritert meg over dette. Veldig lettvint for enkelte, men jeg har aldri fått til dette. Med siste har jeg ikke giddet prøve engang. Lettere å ha med seg baby overalt. Har hjøpt to stk håndpumper helt bortkastet. Tror rett og slett ikke pumping fungerer for alle. Hehe, ja da jeg fikk det spørsmålet (som overhodet ikke var vondt ment), rant det nesten over altså. Man skal passe seg for okser og mødre med babyer, her stiller noen et vennlig spm, og så var det rett før de fikk en håndveske tredd over hodet med et: "NEI JEG KAN IKKE DET!!" Heldigvis besinnet jeg meg. Er jo ikke HELT urimelig. Ennå. Det er ikke alle som får ut noe ved pumping, sånn er det bare Nei, man får heller være takknemlig for at man får til ammingen, i det minste. Får du i gang utdrivningsrefleksen, da? Jeg slet med den, men hadde ingen problem med pumping etter at jeg fikk den nesesprayen som får i gang utdrivingsrefleksen. Men det hjalp egentlig ikke så mye på å komme seg ut litt, uansett, da ingen av mine ville ta flaske... Anonymous poster hash: 5d784...fa6 Utdrivningen har jeg heldigvis fått dreisen på! Tror kanskje noe av problemet er at det går greit med håndpumping (jeg bare pumper ned i trakten), så begynner jeg med den manuella, det går fint i noen sprut, så kommer det ingenting. Jeg prøver å håndpumpe litt igjen, det renner ned i fanget mitt noen dråper, jeg forsøker å tørke opp, går og vasker hendene, kommer tilbake, pumper ut litt, brystet blir sårt, bytter etc. Og plutselig har det gått 40 minutter, liksom. For meg var det greit å bruke manuell pumpe. Jeg kunne godt pumpe 400 ml med den om det var lenge siden jeg hadde ammet. De første gangene jeg forsøkte, da jenta bare var et par mnd gammel fikk jeg nesten ikke noe ut. Det tror jeg skyltes en kombinasjon av at jeg ikke hadde noe serlig ekstra melk da og at jeg ikke slappet så goddt av. Anonymous poster hash: 0d37f...960 Nei, jeg kan se at jeg har blitt flinkere selv. I begynnelsen hadde jeg brystinfeksjon og fikk ikke til å håndpumpe en gang. Noget desperat da. Hvordan er du på håndmelking? Her klarte jeg maks 10 ml på 1 time intensiv pumping, mens når jeg hadde ødelagt den i frustrasjon, og håndmelket meg, så fikk jeg ut 100 ml på 15-20 minutter Bare satte meg ned foran tv'n og melket Ungen ville ikke ta bryst, men ville heller ikke ha mme, så jeg måtte håndmelke meg til hvert måltid i nesten 4 mnd, hun tok brystet første mnd. Herlighet, så flink du er. Jeg er best på håndmelking. Lurer egentlig bare på om jeg skal legge bort pumpa og bruke hånden. Blir ikke like sårt for brystene heller. Anonymous poster hash: f2502...d32
Edelweis Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullammer jenta på 3 mnd men får ikke til å pumpe meg. Får ut 100 på begge til sammen om det er en stund siden hun har spist. Men da blir det for lite til henne når hun skal ha mat igjen. Bruker elektrisk pumpe også. Det er bare ikke for alle. 😞 jenta tar ikke mme heller da så her blir det ikke noen bytur på en stund.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullammer jenta på 3 mnd men får ikke til å pumpe meg. Får ut 100 på begge til sammen om det er en stund siden hun har spist. Men da blir det for lite til henne når hun skal ha mat igjen. Bruker elektrisk pumpe også. Det er bare ikke for alle. 😞 jenta tar ikke mme heller da så her blir det ikke noen bytur på en stund. Sånn er det å være mamma. Anonymous poster hash: f5f85...f18
Edelweis Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullammer jenta på 3 mnd men får ikke til å pumpe meg. Får ut 100 på begge til sammen om det er en stund siden hun har spist. Men da blir det for lite til henne når hun skal ha mat igjen. Bruker elektrisk pumpe også. Det er bare ikke for alle. 😞 jenta tar ikke mme heller da så her blir det ikke noen bytur på en stund.Sånn er det å være mamma. Anonymous poster hash: f5f85...f18 Ja det er nok det. Dette er mitt fjerde barn og endelig får jeg til ammingen så jeg risikerer ingenting for at skal gå dundas 😊
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullammer jenta på 3 mnd men får ikke til å pumpe meg. Får ut 100 på begge til sammen om det er en stund siden hun har spist. Men da blir det for lite til henne når hun skal ha mat igjen. Bruker elektrisk pumpe også. Det er bare ikke for alle. jenta tar ikke mme heller da så her blir det ikke noen bytur på en stund. Vel, det er ille å si, men det trøster meg faktisk at det ikke bare er jeg som ikke synes pumping er så veldig lettvint. Må si jeg er spent på permisjonsslutt. Ammingen skal jeg få til LENGE om jeg så må stå på et bittelite toalett og banne i 30 minutter. Håper du får det til etterhvert altså. Håper vi BEGGE får det til så bra som mulig! Anonymous poster hash: f2502...d32
MrsMilla Skrevet 5. mars 2014 #21 Skrevet 5. mars 2014 Nei, jeg kan åpenbart ikke bare det. Hvordan får dere det til, dere som pumper jevnlig? Skal ut en tur i helgen 3-4 timer, etter jentas leggetid. Og jeg bruker TIMEVIS for å pumpe ut nok. (Hun spiser en del på kvelden etter leggetid, i våkepauser). Jeg sitter dels og håndpumper, og dels bruker jeg manuell pumpe. Og for et herk. Og jeg skjønner ikke hvorfor! Og jeg skjønner I HVERT FALL ikke hvordan dere som pumper dere masse får det til. Jeg bruker 1-2 timer med fikling og såre bryster (med pauser, bytter bryst etc...) for å få 70 ml, og jenta bare glugger det nedpå i løpet av 30 sekunder. Hun er 5 måneder og vokser bra, så jeg har nok melk. Hvordan pumper dere? Hvor ofte gjør dere dette? Jeg tar i mot alle tips. (Hun er 5 mnd nå, og fullammes, dvs. hun har begynt å smake på grøt o.l, men det er jo ikke mye som kommer ned). Anonymous poster hash: 64008...f7d Litt vanskelig å få til teknikken noen ganger. Jeg må sakte "lure" melka ut. Merker stor forskjell fra å stresse og være helt avslappet også.
Edelweis Skrevet 5. mars 2014 #22 Skrevet 5. mars 2014 Jeg fullammer jenta på 3 mnd men får ikke til å pumpe meg. Får ut 100 på begge til sammen om det er en stund siden hun har spist. Men da blir det for lite til henne når hun skal ha mat igjen. Bruker elektrisk pumpe også. Det er bare ikke for alle. jenta tar ikke mme heller da så her blir det ikke noen bytur på en stund. Vel, det er ille å si, men det trøster meg faktisk at det ikke bare er jeg som ikke synes pumping er så veldig lettvint. Må si jeg er spent på permisjonsslutt. Ammingen skal jeg få til LENGE om jeg så må stå på et bittelite toalett og banne i 30 minutter. Håper du får det til etterhvert altså. Håper vi BEGGE får det til så bra som mulig! Anonymous poster hash: f2502...d32 Jeg synes ikke det er ille å si for jeg tenker det samme. Det trøster meg også at jeg ikke er den eneste. 😊 amming er mer slit for noen dessverre. Men det går bra her nå, så lenge jeg og jenta er som erteris :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #23 Skrevet 5. mars 2014 Nytt spørsmål: Hva bruker dere til å pumpe i? Jeg forestiller meg at det enkleste vil være en gryte (aluminium) som jeg har kokt og rengjort. Da kan jeg ha den i fanget og ikke være redd for å bomme, så helle den over på flaske. Er dette sterilt nok? Anonymous poster hash: f2502...d32
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #24 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har heller aldri fått til pumpingen. Har fått ut 30 ml på det meste, og da var utdrivningsrefleksen i gang. Brukte en hel dag på å få ut 100 ml. Jada, da er det ikke så lett å `bare pumpe` som noen sier. Heldigvis digger bebis nå både puppen og flaske med mme, så det er egentlig ikke noe stress at jeg ikke får til denne pumpingen. Anonymous poster hash: c4bf2...3bc
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. mars 2014 #25 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har aldri fått til pumping, kun et par ganger med elektrisk pumpe. Da måtte jeg slappe helt av og se film mens jeg pumpet. Ga fort opp kan du si, siden det tok 1 time for å få ut 50 ml... Kan du ikke bare kjøpe sånn ferdigblandet mme? Det gjorde jeg de få gangene jeg skulle ut. Men sjekk at babyen vil da det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå