Gå til innhold

Ingen LEGER her så klart, men......... Stoffskiftet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antar det ikke sitter noen leger der ute som leser dette forumet.

Men ang stoffskiftet.

Normal refferanseverdi er 0.27 - 4.20

Mine verdier ligger på 1.5

Altså innafor.

Men er de så lavt nede innafor normalfeltet at det alikevel kan gi symtomer på lavt stoffskifte?

Legen sier stoffskiftet er bra.

Men jeg har ALLE symtomene......

Symptomer:               Aldri uthvilt             Hes og uklar stemme Ukonsentrert             Vektøkning til tross for dårlig appetitt Glemsk             Forstoppelse eller treg mage Fryser             Søvnforstyrrelser Hovne fingre og ben             Hyppige humørsvingninger Håravfall, tørt og livløst hår             Depresjon, nedstemthet Tørr hud             Nedsatt eller ingen sexlyst

Untatt det med å være hes..........

Anonymous poster hash: fadbb...84e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få målt noen andre prøver før man kan gi noe sikkert svar. Anti-TPO, FT4, FT3, D3, Ferritin, B12, kolesterol,  

Den TSH du beskriver er helt normal når man ikke bruker Levaxin, men for å kunne legge bort mistanken om lavt stoffskifte, må man altså ta de prøvene jeg har ramset opp over.

Feks D-vitamin mangel kan gi mange av de symptomene du har. 

Skrevet

TSH skal ligge på 0.5-3.9

Min TSH er lett forhøyet, 4,3.

FT4 var innenfor normalen, 14. (11-23 (tror jeg) er normalen.

Men pga lett forhøyet TSH og høy anti-TPO så tok jeg ny prøve for å sjekke verdiene den dagen.

De kan svinge litt.

Det er et mellomskiktet hvor FT4 er innenfor normalen mens TSH er mellom 3.9 og 10. Dette kalles truende lavt stoffskiftet.

Det er et område hvor legen må vurdere utifra symptomer om en skal prøve levaxin, ikke prøve levaxin.

Men TSH og FT4 (FT3 Trnkte de ikke på i mitt tilfelle) og anti-TPO burde du sjekke...

Skrevet

Høres like gjerne ut som om du mangler vit D....

Anonymous poster hash: c1553...219
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være lege her?

Skrevet

Jeg hadde ingen av symptomene men lå på grensen til lavt stoffskifte. Går på levaxin. Kjenner meg ikke annerledes

Anonymous poster hash: d1c76...640

Skrevet

Jeg har hatt TSH mellom 1.7-2.5. Fikk behandling. Ble kjempebra. Les Per Egil Hegge sin bok som ligger gratis på nettet.

Anonymous poster hash: 4cffd...d46

Skrevet

Kjære deg, dette forumet formelig KRYR av leger, fotrinnsvis hjernekirurger, og rakettforskere, så fatt mot!

Anonymous poster hash: f52f8...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...