Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Vi er naboer med et ungt samboerpar som begge har barn fra tidligere forhold som de bare har samvær med. Jeg vet ikke hvor stor prosent, men det er ganske sjeldent de har barna over flere dager. Begge jobber skift så veldig ofte har de hele dager fri midt i uka og da sover de lenge, trener på formiddagen, spiller tv spill og ellers surrer rundt. Hva de gjør inne av husarbeid vet jeg ikke, men ute gjør de absolutt ingenting. De måker akkurat nok snø til å komme seg inn døren, de klipper gresset en gang i mnd, huset er under oppussing, men ingenting skjer. Dette er friske og i utgangspunktet ressurssterke folk, men det virker som de har kommet inn i en litt ond sirkel mtp å ikke ha noen plan med dagene sine. Jeg er hjemme i perm med baby og en toåring, så vi er mye ute og snakker med dem i forbifarten. Og selv om jeg kan syns jeg har det stritt og travelt til tider tenker jeg at så rart det må,være å være mamma og pappa og ha så utrolig mye egentid! Jeg elsker å,være sammen med barna mine og syns synd på dem som bare får se dem noen dager i mnd. Jeg er takknemlig for å jeg lever i et stabilt forhold og krysser fingrene for at jeg en gang slipper å bli en av dem som ubekymret kan trene kl 10 en onsdagsmorgen eller ha film-maraton en helt vanlig tirsdag. Det må være sårt å ikke få være tilstede for barna sine i hverdagen. Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 En sak har minst to sider og du kan ikke dømme ut i fra det du har sett utenpå uten å kjenne til fakta. Det er skummelt å anta ting som kanskje ikke er riktig. Vi må huske på at kanskje noen har valgt samværfordelingen ut i fra barnas beste. Enig, det er sårt hvis foreldre velger å ikke være tilstede i barnas liv. Jeg kjenner et foreldrepar som valgte å dra på tre ukers ferie, ungene ble plassert hos bestemoren sin. Dette har skjedd flere ganger og for meg er det en utenkelig tanke. Uansett så er det ikke min sak, det er deres valg og de må selv ta konsekvensen for relasjonen mellom dem og barna. Heldigvis har barna det topp hos bestemoren sin. Anonymous poster hash: 4bddd...d81
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Hver sin smak, ikke din sak. Hvor sier jeg at det er min sak? Jeg gjør en betraktning og deler den her. Hvorfor de har såpass lite samvær aner jeg ikke og det er heller ikke saken. Jeg syns synd på de som får så liten del av barnas liv og så tenker jeg at det må være sårt å se andre leke og kose seg med barna sine om det er sånn at de gjerne ville hatt sine barn mer. Man lever ikke i sin egen lille boble når man bor i et boligfelt og det er vel ganske naturlig å gjøre seg betraktninger om det som skjer rundt en. Eller tenker du aldri over hva naboen din finner på? Hi Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Hver sin smak, ikke din sak. Hvor sier jeg at det er min sak? Jeg gjør en betraktning og deler den her. Hvorfor de har såpass lite samvær aner jeg ikke og det er heller ikke saken. Jeg syns synd på de som får så liten del av barnas liv og så tenker jeg at det må være sårt å se andre leke og kose seg med barna sine om det er sånn at de gjerne ville hatt sine barn mer. Man lever ikke i sin egen lille boble når man bor i et boligfelt og det er vel ganske naturlig å gjøre seg betraktninger om det som skjer rundt en. Eller tenker du aldri over hva naboen din finner på? Hi Anonymous poster hash: 9bfdd...a98 Når du observerer, og deretter deler på nettet og sier du synes synd på dem, så Gjør du jo det til din sak. At vi skal sitte på nett og diskutere naboene dine, som tydeligvis ikke vil ha så mye med deg eller de andre naboene å gjøre, er for meg meget spesielt. Hva med å passe seg selv og ikke dele hva naboene gjør på nettet. Det blir litt som hun gamle sladrekjerringa i gaten som stod og lusket bak gardinene for så å lage teorier og historier som hun deler med de andre sladrekjerringene. Bare at du gjør det på nett. Hva om de leser dette? Hva om noen kjenner dem igjen utfra beskrivelsene? Helt enig. Og hvor mye snø de måker eller hvor ofte de klipper plenen på sin egen tomt eller hvordan de vedlikeholder huset sitt er jo også noe som helt og holdent er deres sak. Blir sånn litt besteborgelig og merkelig å mene noe om det synes jeg. Anonymous poster hash: 89e08...488
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Høres ut som du har litt lite å finne på HI Anonymous poster hash: 650f0...ac1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Ehhh dette er et diskusjonsforum. Her diskuteres alt mulig. Det er jo bare åfinne på noe annet om dere ikke synes dette var noe å diskutere. Anonymous poster hash: e9b3b...d6d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 På tide å skaffe seg en hobby tror jeg. Anonymous poster hash: 6be50...ccb
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Ehhh dette er et diskusjonsforum. Her diskuteres alt mulig. Det er jo bare åfinne på noe annet om dere ikke synes dette var noe å diskutere. Anonymous poster hash: e9b3b...d6d Vel... Nå er det nå slik at vi faktisk 'diskuterer' i denne tråden. Det at vi velger å ta tak i en annen side av temaet enn det HI ønsker å snakke om er også diskutere. I slike forum som dette er det faktisk love si sin mening, uansett hva den måtte være, innenfor forundra egne regler. Anonymous poster hash: 89e08...488
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Vi vet jo ingenting om hva historien er bak, og det er fint mulig at de takler dette på sin egen måte selv det kanskje ikke følger normene. Anonymous poster hash: 393ff...cbc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Helt ærlig så tror jeg du har for lite å gjøre, HI. Du greier ut om hva de foretar seg på dagen og om hvor lite samvær de har med barna sine. Så vinkler du det slik at du liksom synes synd på dem, for du elsker jo å være sammen med barna dine og du har et stabilt familieliv, i motsetning til dem. Jeg tror ikke du synes synd på dem, jeg tror du heller hever deg over naboene og tenker at du er bedre enn det. Det er mitt inntrykk etter å ha lest ditt innlegg. Anonymous poster hash: 0fcef...58c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Helt ærlig så tror jeg du har for lite å gjøre, HI. Du greier ut om hva de foretar seg på dagen og om hvor lite samvær de har med barna sine. Så vinkler du det slik at du liksom synes synd på dem, for du elsker jo å være sammen med barna dine og du har et stabilt familieliv, i motsetning til dem. Jeg tror ikke du synes synd på dem, jeg tror du heller hever deg over naboene og tenker at du er bedre enn det. Det er mitt inntrykk etter å ha lest ditt innlegg. Anonymous poster hash: 0fcef...58c Det var veldig dumt at det fremstår sånn, for det var ikke intensjonen min. Dere har nok rett i at, om jeg ikke har veldig god tid, så er jeg mye hjemme på dagtid, og har gjort meg noen tanker om hvor sårt det må være å ikke være sammen med barna sine mer enn noen få dager i mnd. Mine betraktninger om deres gjøren og laden kan selvsagt legges under kategorien 'å bry seg', men det er vel normalt å registrere hva som skjer i nabolaget? Jeg snakker nesten daglig med dem og vi har et godt naboforhold. Jeg føler meg på ingen måte bedre enn dem, men at jeg føler meg mye heldigere er helt sikkert. Ingen vet hva fremtiden vil bringe, og jeg er takknemlig for livet mitt som det er nå, jeg vet veldig godt hvor fort det kan snu. Hovedtanken min bak innlegget var hvor sårt det må være å være foreldre (nesten) uten barn. Men kanskje de vil ha det sånn, det vet jeg ingenting om. Det er jo litt komisk hvordan man hyler opp om å,passe sine egne saker så snart man nevner andre folk, men i andre tråder blir det poengtert hvor viktig det er å se sine medmennesker og være var på deres problemer og utfordringer. Hi skal tas uansett, det er ihvertfall helt sikkert Hi Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Snuppa09 Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Jeg er helt enig ned deg Hi, kunne aldri hatt set sånn i forhold til mine barn. En slik livsførsel vitner om umodenhet helt klart.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Helt ærlig så tror jeg du har for lite å gjøre, HI. Du greier ut om hva de foretar seg på dagen og om hvor lite samvær de har med barna sine. Så vinkler du det slik at du liksom synes synd på dem, for du elsker jo å være sammen med barna dine og du har et stabilt familieliv, i motsetning til dem. Jeg tror ikke du synes synd på dem, jeg tror du heller hever deg over naboene og tenker at du er bedre enn det. Det er mitt inntrykk etter å ha lest ditt innlegg. Anonymous poster hash: 0fcef...58c Og så må jeg bare få si "for lite å gjøre"???? Med en baby og en toåring hjemme på fulltid? Har du ikke barn selv, eller?? Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Pass på deg selv, du... Anonymous poster hash: e42f2...ee6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Pass på deg selv, du...Anonymous poster hash: e42f2...ee6 Takk det samme. Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Vet du at de selv har valgt å ha lite samvær med barna sine eller antar du bare noe slik at du med skjult undring kan anklage dem? Anonymous poster hash: eca12...31e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Vet du at de selv har valgt å ha lite samvær med barna sine eller antar du bare noe slik at du med skjult undring kan anklage dem? Anonymous poster hash: eca12...31e Nei, jeg vet ikke hvorfor fordelingen er som den er. Det skriver jeg også, om du gidder å lese ordentlig. Jeg skriver at det må være sårt å få se barna sine så lite, uansett grunn, og jeg skriver at de kanskje selv har valgt denne løsningen. Uansett er de foreldre som ikke kan/får/vil følge opp barna på den måten de fleste foreldre ønsker. Og det syns jeg må være både trist og rart. Hva er det egentlig du mener jeg anklager dem for? Hi Anonymous poster hash: 9bfdd...a98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå