Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har fått tilbud om en jobb som nattevakt. 7 netter i mnd, fra 22.00-7.30. Jeg er enslig mor, har ikke familie. Og barnefar har ikke kontakt med barna. Største barnet er 16 år og ansvarlig. Og barnet på 10 år er veldig snill, og hører på storesøster. For meg hadde denne stillingen passet perfekt ved siden av deltids studier. Og jeg drar hjemmefra rett etter at 10 åringen har lagt seg, så rekker jeg hjem litt før de skal gå på skolen. Vi har og naboer vegg i vegg på begge sider, som vi har god kontakt med, og barna kjenner godt. Har og to gode venninner av største barnet som bor maks 50 m fra oss. Så skulle noe skje, så vil de få hjelp av naboer, fram til jeg kan komme hjem. Men er så usikker på om det er greit at største skal passe på natta, da det er fast nesten 2 netter i uka. Hva synes dere? Anonymous poster hash: ccdfe...309
Edelweis Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Jeg flyttafor meg selv da jeg var 16. Selvfølgelig hadde jeg kunnet tatt ansvar for en 10 åring.
3 i april Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Jeg tenker at det ikke burde være noe stort problem Minste er så pass stor som 10 år og når storesøster er 16 år så burde ikke dette by på for store problemer. Eneste er at jeg ville gjort en avtale med eldste at hun fikk seg noen kr som takk for hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Det burde være helt greit, men husk å rose ungene mye for at de klarer å bidra til fammilien på denne måten. Anonymous poster hash: bcb29...44e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Ja det syntes jeg :-) Anonymous poster hash: 6a219...33f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Ja, herregud. Anonymous poster hash: bc870...36a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 I unge mødre er vel den ene 17 og passer barnet sitt på 2,5. Tror de bor alene nå. Jeg tror dette går bra. Snakk med begge ungene. Kanskje de kan få litt ekstra ukepenger eller dere alle Kan gjøre noe kjekt dersom alt går bra i løpet av måneden? Anonymous poster hash: 00c17...ec5
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 I unge mødre er vel den ene 17 og passer barnet sitt på 2,5. Tror de bor alene nå. Jeg tror dette går bra. Snakk med begge ungene. Kanskje de kan få litt ekstra ukepenger eller dere alle Kan gjøre noe kjekt dersom alt går bra i løpet av måneden? Anonymous poster hash: 00c17...ec5 Nå er vell ikke akkurat den gjengen noen de fleste vil bli sammenliknet med. At ungene overlever betyr ikke at omsorgen har vært spessielt god. Anonymous poster hash: bcb29...44e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 ja, herremin!!! Anonymous poster hash: 1ef1f...019
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Jeg var 16 år og mamma. Anonymous poster hash: 492e4...a05
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Null problem. Jeg var barnevakt med overnatting som 12 åring :-) Anonymous poster hash: 78011...9b9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Det ser jeg ikke på som noe problem. Men jeg ville gitt 16-åringen en form for kompensasjon, altså lønn for "jobben". Anonymous poster hash: 93fb5...ae2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Jeg passet søskenbarn når jeg var i den alderen, fungerte veldig bra. Snakk med ungene hva de føler. Veldig forskjell på hva ungene føler. Min mann har to barn og de vil ikke være hjemme alene, heller ikke her om far ikke er hjemme om natta. Hun eldste på 16år er hjemme her om jeg er hjemme om natta, men ønsker ikke å være her når lillesøster er her. (Det samme er det hos moren om hun ikke er hjemme men bare mannen) Hun eldste har vært hjemme og passet mine to som er mindre en natt, det syns hun var helt greit. Men sin søster som bare er noen få yngre enn henne ønsker hun ikke. Hun vil ikke ha ansvart der. Har nok noe med at hun ikke er flink til å høre etter når noen sier noe, har hun bestemt seg for noe har hun bestemt seg for det og tenker ikke konsekvenser. De to minste er stikk motsatt, så eldste dobbeltsjekker gjerne med de før hun gjør noe. Meg og min søster var ofte alene på sommeren, vi ville ikke hjem fra hytta så vi var ofte på hytta når våre foreldre måtte hjemfor å jobbe. Avtale med en nabo om å gå til de om det var noe. Det var aldri noe, og vi hadde det helt supert. Anonymous poster hash: a6863...9fc
*Miss Marple* Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Så lenge den eldste er enig i det ser jeg ikke at det skal by på noe problem at to så store barn er alene om natten. Er enig i at eldste kan få litt ekstra for ansvaret, men ellers er det jo ikke sånn at hn må forsake noe for å passe yngste. Når du går er det sikkert snart leggetid for eldste også og du er hjemme før de må gå på skolen. Syns det høres ut som en kjempeflott ordning jeg.
BikkjeBisk Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Jeg passet fra jeg var en 13 år. Gikk bare fint. Har søskene et godt forhold ser jeg aldeles ingen grunn til at det ikke skal gå bra Så lenge 16-åringen er enig skal du ikke har dårlig samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Ja, det går bra! Men har du ikke familie? Betyr det ikke familie i nærheten? Anonymous poster hash: 40283...0db
MammantilNurket Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Jeg kan heller ikke se at dette skulle være problematisk Jeg tror likevel jeg ville alliert meg med en nabo e.l. som kan komme å hjelpe fort dersom noe uforutsett skulle skje som f.eks.akutt sykdom eller vannlekkasje.
NormaJean Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Det syns jeg er helt uproblematisk så lenge begge barna er enige at det skal være sånn!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Tusen takk for svar! Så glad for at alle mente det samme. Hun vil gjerne passe selv, og mener at den tiden er perfekt, for da må hun uansett være hjemme. Det kan ikke forstyrre idretten hennes, eller hennes sosiale liv. Hun har passet han flere ganger, og det går alltid veldig bra. Hun får også litt betaling for det, og masse ros. Anonymous poster hash: ccdfe...309
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Da må det jo være midt i blinken! Kjør på ! :-) (Regner med at 16åringen har mobil og kan nr til brannvesenet/ambulanse osv.) Anonymous poster hash: 535e3...92e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #21 Skrevet 5. mars 2014 Når jeg var 16 passet jeg fast 2 åring hele natten flere dager i uken fast,å det gikk helt fint. Skulle det skje noe så bodde foreldrene mine 5 minutter unna med bil. Anonymous poster hash: 2ea38...540
MrsMilla Skrevet 5. mars 2014 #22 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har fått tilbud om en jobb som nattevakt. 7 netter i mnd, fra 22.00-7.30. Jeg er enslig mor, har ikke familie. Og barnefar har ikke kontakt med barna. Største barnet er 16 år og ansvarlig. Og barnet på 10 år er veldig snill, og hører på storesøster. For meg hadde denne stillingen passet perfekt ved siden av deltids studier. Og jeg drar hjemmefra rett etter at 10 åringen har lagt seg, så rekker jeg hjem litt før de skal gå på skolen. Vi har og naboer vegg i vegg på begge sider, som vi har god kontakt med, og barna kjenner godt. Har og to gode venninner av største barnet som bor maks 50 m fra oss. Så skulle noe skje, så vil de få hjelp av naboer, fram til jeg kan komme hjem. Men er så usikker på om det er greit at største skal passe på natta, da det er fast nesten 2 netter i uka. Hva synes dere? Anonymous poster hash: ccdfe...309 Høres helt greit ut synes jeg. Vi har barnevakt innimellom, hun er 16, og hun passer tiåring, fireåring og ettåring på timesvis. Handler litt om personlighet og erfaring også, noe storesøsken gjerne har.
valkyrien Skrevet 5. mars 2014 #23 Skrevet 5. mars 2014 Forutsatt at 16-åringen har lyst, og får noe for det, så synes jeg det er greit.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #24 Skrevet 5. mars 2014 Tenker at det går fint! MEN det blir jo et ansvar over lang tid for den eldste da. Tenker det er greit å øke lommepengene litt på grunn av dette, særlig hvis det er snakk om helg og hun kanskje egentlig har innetid litt senere enn når du må dra på jobb? Anonymous poster hash: 6c2e5...b31
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2014 #25 Skrevet 6. mars 2014 Det går helt fint. Jeg var selv aupair for to mindre barn hos en familie da jeg var seksten, og der var foreldrene på forretningsreiser omtrent halve måneden. Anonymous poster hash: 6f3f3...2c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå