Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 jenta vår har egentlig alltid sovet veldig godt og uten problemer.. Men det siste året har det vært mer og mer forstyrrelser, og jeg begynner å bli sliten! Jeg synes at det er litt bakvendt at vi skal slite mer med søvn nå som hun har blitt 3,5 enn vi noen gang har gjort tidligere.. Hun legger seg uten store problemer (dvs hun prøver seg litt, men der er det ingen nåde..) I seng ca 19.30! Sover da godt 2-3 timer før hun plutselig våkner - eller dvs, jeg tror ikke hun alltid er helt våken. Hun gråter, sutrer, vrir seg og kaster seg rundt i senga.. og kan gire seg selv skikkelig opp hvis vi ikke klarer å forhindre det! Hvis hun våkner ordentlig av dette selv, så prøver jeg å spørre henne hva som er galt - men da klarer hun ikke å svare, noe jeg tolker som at hun ikke vet selv! Hun sier at hun ikke drømmer, ikke har vondt og ikke er sinna eller lei seg.. Dette kan skje både 2,3 og flere ganger i løpet av kvelden/natta! Hva kan dette være da? Det er veldig forstyrrende for hennes søvn, og for vår søvn også.. Vi har tenkt lenge at det sikkert er en fase som går over, men nå har det vært sånn i et år omtrent.. Anonymous poster hash: 1805e...fbe
Lessismore Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Vet du, vi har det akkurat likt! Vår lille jente er akkurat fylt 3, og har i laaaaaang tid tullet fælt med å sove. Som regel går det fint å sovne, men vi vekkes 1-5 ganger hver eneste natt av kaving, roping, masing om ny bleie eller vann, eller at hun vil at pappaen skal være sammen med henne. Dette tærer veldig på oss, da vi i tillegg har en liten baby. Så jeg har ingen råd dessverre, ville bare si at du er ikke alene. Skal følge med på denne tråden.
Krisa71 Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Når minstemann begynte sånn her tok vi han over i vår seng, og da sover alle videre uten forstyrrelser resten av natta. Mange barn har gjerne en slik fase i den alderen, kan være drømmer, voksesmerter osv. De 2 andre barna våre var likedan. Jeg bryr meg ikke om rådene fra "ekspertene" som fraråder å ta barna inn i sengen til foreldrene. For oss er søvn viktigere enn å slite i månedsvis når denne fasen opptrer. Vi har ikke hatt problemer med å få barna ut av vår seng igjen, da de etterhvert sluttet å tulle om natta av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 men hun har fått komme over i vår seng..hver natt i snart ett år! Vi har liksom gjort det fordi vi har tenkt at dette vil gå over av seg selv.. jeg har liksom tenkt at en fase, den varer kanskje noen måneder - men ikke ett helt år?? Og nå begynner lillebror å bli så stor at han liksom må få lov til det også.. og da er vi plutselig 4 stykker i senga vår.. :/ og jeg sliter med ryggen, og blir mye verre av å ligge trangt og i samme stilling hele natta! Anonymous poster hash: 1805e...fbe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Hahaha, HI, vi har det helt likt altså! Vi har også latt treåringen få komme over i vår seng. Men nå sover lillebror på 3 mnd der, så da blir det så innmari trangt. Håper bare det går over snart... Anonymous poster hash: 85dbb...2a7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Har dere prøvd å legge henne tidligere? Vår 3,5-åring legger seg mellom 18.30 og 1900 og sover rolig hele natta. De kveldene han blir lagt sent, sover han urolig og våkner tidlig. Anonymous poster hash: d80d1...220
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Har dere prøvd å legge henne tidligere? Vår 3,5-åring legger seg mellom 18.30 og 1900 og sover rolig hele natta. De kveldene han blir lagt sent, sover han urolig og våkner tidlig. Anonymous poster hash: d80d1...220 Jepp, har prøvd det. Men hun sover fortsatt om dagen, så noe særlig tidligere enn 19, går ikke. Hun er oppe kl 05:30, av seg selv, så tror hun får nok søvn. Hvis vi kutter ut dagsovingen, slokner hun på kvelden sånn i 16-17 tiden, og da er kvelden ødelagt. Det går seg vel til... Ikke HI, forresten. Anonymous poster hash: 85dbb...2a7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Prøvd å kutte ut dagsåving eller korte ned på dagsåving å heller legge i 6-7 tiden Anonymous poster hash: 0acd0...c16
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Å vis hu såvne i 17 tiden er det jo bare å legge henne i senga å håpe ho søv til mornings Anonymous poster hash: 0acd0...c16
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Å vis hu såvne i 17 tiden er det jo bare å legge henne i senga å håpe ho søv til mornings Anonymous poster hash: 0acd0...c16 Honkle? Anonymous poster hash: d80d1...220
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Å vis hu såvne i 17 tiden er det jo bare å legge henne i senga å håpe ho søv til mornings Anonymous poster hash: 0acd0...c16 Har prøvd det og. Da våknet hun 04:00... Anonymous poster hash: 85dbb...2a7
studVest Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Å vis hu såvne i 17 tiden er det jo bare å legge henne i senga å håpe ho søv til mornings Anonymous poster hash: 0acd0...c16 Honkle? Anonymous poster hash: d80d1...220 Sånn, da var du rapportert Ha en fin kveld videre, kjære!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Nytter ikke å legge henne før.. Har prøvd det! Og sover ikke på dagen.. Har ikkegjort det på veldig lenge.. Anonymous poster hash: 1805e...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå