Gå til innhold

Våknet til en eim av spylukt ..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk inn til eldste og fant eldste i en ned spydd seng 😞

 

Sendte han i dusjen og nå sikker jeg her og gruer meg til å gå inn der og vaske opp. Takler ikke oppkast og kommer sikkert til å spy selv 😞

Æsj for dårlig start på dagen? Noen som vil gjøre det for meg? 😝

 

Anonymous poster hash: ca815...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blargh. Stakkars deg. Har du ikke en mann du kan sende inn i stedet? All min sympati :fnise:



Anonymous poster hash: 197aa...cc7
Skrevet

sikker skal være sitter..

 

Nei, han feigingen stakk på jobb..

 

Anonymous poster hash: ca815...ab1

Skrevet

Stakkars barnet! Håper ikke du lar han merke hvor ekkelt du synes det er. Barn er veldig var på sånt, det er nok kjipt nok fra før om han ikke skal måtte føle på at du synes det er ekkelt. Noen ting følger med det å bli mor helt enkelt.

 

 

Anonymous poster hash: 36a02...71b

Skrevet

Dette er sikkert alt for sent nå, men ta det som et tips til neste gang.

 

Sørg for at du har en pakke potetmel i huset. Sa holder du deg for nesa og drysser på rikelig med potetmel på oppkastet. Det suger til seg all fuktighet og det tar også mye av lukten faktisk. Vent en liten stund, ti, femten minutter eller noe. Så koster du eller støvsuger opp, og da blir det ikke noe ekkelt å vaske etterpå.

 

Bruker du potetmel på tepper eller tekstiler så rist eller bank dem godt før du hiver dem i vaskemaskina.

Skrevet

Dette er sikkert alt for sent nå, men ta det som et tips til neste gang.

 

Sørg for at du har en pakke potetmel i huset. Sa holder du deg for nesa og drysser på rikelig med potetmel på oppkastet. Det suger til seg all fuktighet og det tar også mye av lukten faktisk. Vent en liten stund, ti, femten minutter eller noe. Så koster du eller støvsuger opp, og da blir det ikke noe ekkelt å vaske etterpå.

 

Bruker du potetmel på tepper eller tekstiler så rist eller bank dem godt før du hiver dem i vaskemaskina.

Ah, det var et godt tips, vi må sette potetmel på handlelisten, hehe. :)

 

Hi: Jeg føler med deg, håper gutten din blir frisk igjen snart!

Skrevet

Jeg har ikke barn selv (ruger på et nå da), men må bare spørre:

Er det vanlig at barn, som er store nok til å være i dusjen alene, spyr i senga når de blir kvalme? Synes 'stadig vekk' jeg leser om foreldre her inne som må skifte sengetøy opptil flere ganger om dagen når barna er spysyke.

 

Det er sikkert et dumt spørsmål, men greia er at jeg og min søster aldri gjorde dette da vi var små (så langt tilbake som det er mulig for meg å minnes selvsagt). Vi kunne, og kan fremdeles, kjenne når kvalmefølelsen går over til et slikt nivå at vi måtte/må spy og rakk alltid toalettet. Hadde vi omgangssyken fikk vi en bøtte med litt vann i ved sengen og spydde i den.

 

Vi, og spesielt jeg, var bilsyk også, og det hendte en håndfull ganger at jeg spydde i bilen. To av de gangene satt jeg på i bil med venner på langtur, og turte ikke si ifra (sånn er det å være i overkant sjenert).

 

Kjenner jeg trenger å forberede meg på dette ja...

 

Anonymous poster hash: 4ceee...41d

Skrevet

Ja det er vanlig at barn kan spy i senga. Både i søvne, og de kan være uheldige å spy før i rekker å våkne helt. Barn kan jo stå alene i dusjen fra de er ganske små...altså snuppa mi sto i dusjen og dusja da hun var 3 år. Så at de kan spy i senga når de er så små er nok ikke uvanlig :)

Setter jo fram bøtte om hun er kvalm, eller om hun har spysyka..da er hun jo ofte litt forberedt på å måtte springe. Men uhell kan skje, selv til store barn, om natta :)



Anonymous poster hash: c194e...fa5
Skrevet

Jeg har ikke barn selv (ruger på et nå da), men må bare spørre:

Er det vanlig at barn, som er store nok til å være i dusjen alene, spyr i senga når de blir kvalme? Synes 'stadig vekk' jeg leser om foreldre her inne som må skifte sengetøy opptil flere ganger om dagen når barna er spysyke.

 

Det er sikkert et dumt spørsmål, men greia er at jeg og min søster aldri gjorde dette da vi var små (så langt tilbake som det er mulig for meg å minnes selvsagt). Vi kunne, og kan fremdeles, kjenne når kvalmefølelsen går over til et slikt nivå at vi måtte/må spy og rakk alltid toalettet. Hadde vi omgangssyken fikk vi en bøtte med litt vann i ved sengen og spydde i den.

 

Vi, og spesielt jeg, var bilsyk også, og det hendte en håndfull ganger at jeg spydde i bilen. To av de gangene satt jeg på i bil med venner på langtur, og turte ikke si ifra (sånn er det å være i overkant sjenert).

 

Kjenner jeg trenger å forberede meg på dette ja...

 

Anonymous poster hash: 4ceee...41d

Det er helt normalt ja. Barna våre er "nattspyere", altså de begynner så godt som alltid med omgangssyke midt på natten, og første gangen kommer det som regel mest. De var 7-8 år gamle før de var våken og bevisste nok til å klare å komme seg ut på do selv i tide. Nå er det slik at om ett barn begynner, så setter vi ut bøtter til de andre tre. Da har det gått greit fra ca 5-årsalder, men det kommer for det meste i sengen når de er yngre enn dette. De sover jo og våkner av at de må spy, ikke alltid like lett å rekek noe som helst da for en omtåket og trøtt liten kropp.

 

Anonymous poster hash: 64981...8c1

Skrevet

Takk for medfølelse og tips .

 

Sitter jeg med en som spyr, jeg har fått feber, lillebror har raserianfall og hele huset lukter oppkast og jeg har bare lyst til å rømme.

Hi

 

Anonymous poster hash: ca815...ab1

Skrevet

Jeg har ikke barn selv (ruger på et nå da), men må bare spørre:

Er det vanlig at barn, som er store nok til å være i dusjen alene, spyr i senga når de blir kvalme? Synes 'stadig vekk' jeg leser om foreldre her inne som må skifte sengetøy opptil flere ganger om dagen når barna er spysyke.

Det er sikkert et dumt spørsmål, men greia er at jeg og min søster aldri gjorde dette da vi var små (så langt tilbake som det er mulig for meg å minnes selvsagt). Vi kunne, og kan fremdeles, kjenne når kvalmefølelsen går over til et slikt nivå at vi måtte/må spy og rakk alltid toalettet. Hadde vi omgangssyken fikk vi en bøtte med litt vann i ved sengen og spydde i den.

Vi, og spesielt jeg, var bilsyk også, og det hendte en håndfull ganger at jeg spydde i bilen. To av de gangene satt jeg på i bil med venner på langtur, og turte ikke si ifra (sånn er det å være i overkant sjenert).

Kjenner jeg trenger å forberede meg på dette ja... Anonymous poster hash: 4ceee...41d

Jeg har to barn, ungene har kastet opp i senga en gang hver. Hun ene var på vei ut av senga, men rakk det ikke. Hun våknet av at hun måtte kaste opp. Mesteparten havnet på utsiden av senga. Hun andre kastet opp i søvne og våknet av st hun spydde. (Men akkurat hun tror jeg ikke hadde omgangsyken. Fant ut noen år etter hun hadde migrene, så er vel igrunn min skyld at jeg sa hun skulle legge seg når hun hadde vondt i hodet. Vondt i hode hos henne betyr som regel migrene anfall og at hun kaster opp litt etterpå. Det viste jeg ikke da)

 

Min mann har to barn, de har kastet opp i senga mange ganger. De vil ikke ut av seng når de kaster opp. Mine to vil helst være på badet når de kaster opp, der er det varmt. Enkelt å få vasket opp om de ikke treffer do, og lukts forsvinner fortere. Og med det betyr det at jeg er mer sammen med de også, ikke må være i ett annet rom for å vaske.

 

Jeg haterr oppkast, første gang mitt barn kastet opp brakk jeg meg selv også. Heldigvis var mamma sammen med meg så hun ordnet opp. Men etter det så har det gått veldig greit. Tørke opp etter de går helt fint, men om min manns barn kaster opp så sliterr jeg veldig. Slik er det for min mann også. Hans barn kan han tørke opp spy etter, mens ikke mine. Er nok mulig noe lukt eller noe som gjør det enklere med våre egene.

Så her i huset så tar foreldren å tørker opp og grovvasken for så å pleie barnet, den andre tar den skikkelige vasken men vasker ikke spy. (Klor er bi glad i, så dynker doen med klor slik at oppkastlukta blir minimal på badet. Vi har bare en do, og med mange mennesker er det viktig st badet ikke blir en smittebombe når en har oppkast i huset. Vi lå engang alle 6 med omgangsyken samtidig, vi har ingen planer om det igjen.vi ble smittet i en bursdag vi var i, så smitten kom ikke fra huset her)

 

Men oppkast er noe som hører med og vi blir herdet med når vi blir foreldre. Veldig anderledes med egene barn enn med andres.

Tantebarna mine går det også greit med, men er nok det med at vi er så mye med de og de er like mine. Løer på do når de kjenner seg kvalme. Går bedre å tørke opp rundt do enn en seng.

 

Huskerr mamma reiv segi håret en gang jeg kastet opp. Jeg rakk ikke badet og jeg ville ikke kaste opp i senga, så da kasta jeh opp på gulvet istede. Vegg til vegg teppe var vist ikke lett å vaske, så etter det sa mamma at det var bedre je kastet opp på dyna, den fikk nemlig plass i vaskemaskinen. Det har jeg sagt til mine barn nå, så er de redd de ikke rerkk badet tar de med seg puta, holder den under munn mens de springer på badet. Vi har ikke tepper på gulvet så går jo greit altså.

Når meg og min søster var små lå vi på badet når omangsyken herjet. Vi kunne ligge på hvert vårt bad og sove. Ingen av oss orket å løpe til badet hver gang vi måtte kaste opp, så tok med oss dyna på badet istede. Kaste opp i bøtte syns jeg er ekkelt.

 

Anonymous poster hash: 71368...ae1

Skrevet

 

 

Jeg har ikke barn selv (ruger på et nå da), men må bare spørre:

Er det vanlig at barn, som er store nok til å være i dusjen alene, spyr i senga når de blir kvalme? Synes 'stadig vekk' jeg leser om foreldre her inne som må skifte sengetøy opptil flere ganger om dagen når barna er spysyke.

 

Det er sikkert et dumt spørsmål, men greia er at jeg og min søster aldri gjorde dette da vi var små (så langt tilbake som det er mulig for meg å minnes selvsagt). Vi kunne, og kan fremdeles, kjenne når kvalmefølelsen går over til et slikt nivå at vi måtte/må spy og rakk alltid toalettet. Hadde vi omgangssyken fikk vi en bøtte med litt vann i ved sengen og spydde i den.

 

Vi, og spesielt jeg, var bilsyk også, og det hendte en håndfull ganger at jeg spydde i bilen. To av de gangene satt jeg på i bil med venner på langtur, og turte ikke si ifra (sånn er det å være i overkant sjenert).

 

Kjenner jeg trenger å forberede meg på dette ja...

 

Anonymous poster hash: 4ceee...41d

Det er helt normalt ja. Barna våre er "nattspyere", altså de begynner så godt som alltid med omgangssyke midt på natten, og første gangen kommer det som regel mest. De var 7-8 år gamle før de var våken og bevisste nok til å klare å komme seg ut på do selv i tide. Nå er det slik at om ett barn begynner, så setter vi ut bøtter til de andre tre. Da har det gått greit fra ca 5-årsalder, men det kommer for det meste i sengen når de er yngre enn dette. De sover jo og våkner av at de må spy, ikke alltid like lett å rekek noe som helst da for en omtåket og trøtt liten kropp.

 

Anonymous poster hash: 64981...8c1

 

Jeg 'måtte' sende en sms til mamma å spørre om jeg husker riktig rett og slett. ☺️ Kjenner jeg er spent på svaret.

 

Anonymous poster hash: 4ceee...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...