Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Kan de se om en baby har down syndrom eller om den har andre diagnoser på UL? Når de sier at alt er som det skal, betyr det mer enn bare 10fingre og 10 tær? Anonymous poster hash: d4ad3...85b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 De kan ikke si at denne babyen har down syndrom, men det kan være tegn eller målinger som kan gi grunn til mistanke, som kan undersøkes nærmere om ønskelig. F.eks fostervannsprøve. Anonymous poster hash: 21e89...d0b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Hm. Ok:) legen kikket så lenge på hjertet, å så har han skrevet 4 k på svangerskapspapirene. Betyr vel bare at det er 4 hjertekamre? Anonymous poster hash: d4ad3...85b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Det kan godt hende. Men det er ikke alltid like lett å se alt man ønsker å se fordi babyen ikke ligger i den beste posisjon. På min sønn slet de med å finne alle 4 hjertekamre, så vi måtte tilbake. Da fant de det. Det betyr sikkert 4 hjertekamre, uten at jeg vet. Hadde det vært noe bekymringsverdig hadde de nok sagt ifra om det. Det er de jo pliktige til å gjøre. Anonymous poster hash: 21e89...d0b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Hvis en er over 38 får en tidlig ultalyd, tror den måtte taes i ukene 11-13? Det i kombinasjon med blodprøve gir et tall der en ser oddsen for genfeil. Det kan være alvorligere grenfeil, eller downs. Sånn jeg skjønte det så er det lettest å se de tingene på tidlig ultralyd? Men en får et tall, og hvis oddsene er veldige høye for genfeil, så får en mulighet til å ta fostevannsprøve. En tar ikke det med en gang til vanlig på den testen iallfall. Anonymous poster hash: 4a417...d8b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Ok:) Satser på at alt er bra:) Er så mye mer nervøs denne andre gangen enn første gang. Hi Anonymous poster hash: d4ad3...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå