Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Er det noen som har studert og samtidig mottat dagpenger? I 2014/2015 har jeg planer om å studere 50% samlingsbasert. Det første halve året vil jeg kombinere det med å være hjemme med barnet mitt på ett år. Det andre halve året ønsker jeg å jobbe en del ved siden av studiene. Kan jeg motta dagpenger da om jeg står uten jobb? På NAV står det at man skal som hovedregel ikke studere for å oppfylle kravene om dagpenger. Anonymous poster hash: 72b4e...c98
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Så klart kan du ikke det, du må være reell arbeidssøker for å få dagpenger, og det er du absolutt ikke om du skal studere og ta deg av barnet ditt! Anonymous poster hash: 1b67e...09d
*Smiley* Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Nei. Du kan ikke studere og få dagpenger samtidig.
Kliko Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Selvfølgelig ikke! Da ville jo alle gjort det for å skaffe seg utdanning, gratis!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Hei! Nummer to som svarte meg her misforstod litt. Etter jul skal barnet i barnehage. Jeg ønsker å studere samlingsbasert. Da er det noen helgesamlinger og ellers selvstudie. I denne perioden ønsker jeg å jobbe. HI Anonymous poster hash: 72b4e...c98
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Samlingsbasert eller ei - du regnes som student og kan ikke motta dagpenger. Som student har du krav på stipend/lån som skal finansiere studiet, ikke dagpenger. Anonymous poster hash: d72a5...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå