Gå til innhold

Når en opprinnelig fin tanke blir til "ditt" problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg stresser litt nå...og det irriterer meg hvordan ting ender opp med å bli et dilemma jeg må løse!!

Har en utrolig herlig venninne som vil meg alt godt og det beste. Hun sendte meg på mandag en mld og en link til et møbel og spurte om jeg kunne tenke meg det. Hun mente det hadde passet godt inn hos meg, så derfor tenkte hun på meg...og som alenemor kan man ikke bare alltid kjøpe det man har lyst på.

Opprinnelig skulle han ha 1500,- for møbelet, men hun hadde klart å få ham til å gi meg det gratis...det er jo helt fantastisk...og jeg ønsker meg virkelig det!

Hun hadde da vært på mandag hos ham for å få det med seg, men passet ikke i hennes bil, så da sendte hun meg en mld om det og at jeg burde høre rundt om større bil for det måtte hentes senest tirsdag.

BAM! der ble det plutselig et problem ekstra jeg ikke har bedt om. Han som eier møbelet har lagt annonsen på hold bare for min del. Vel, har jo da seff ikke fått tak i noen bil og kjenner heller ingen med varebil.

Greien nå blir at jeg må leie meg en Stico bil, som bare koster 200,- ...men de skal ha 2000,- i depositum også...de pengene har jeg ikke før på søndag...blir stresset av hele greien og synes synd på fyren som kunne ha solgt det og sluppet å ha det stående i gangen....har ikke tid til dette er opptatt alle dager til kveld til fredagen...

Hvorfor skal slike ting skje meg, som i utgangspunktet skulle være en fin gest...føler at jeg er bundet til å fixe dette her selv nå:(.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gi beskjed til selgeren at du takker for det fantastiske tilbudet, men at du ikke kan hente møbelet før søndag, så han må bare selge det til noe andre. Da kan du heller hente det på søndag om han ikke har fått solgt det.

Skrevet

Du må bare si det som det er, at du ikke har mulighet til å skaffe bil beklageligvis, og ellers tusen tusen takk.

Skrevet

Hvorfor kan du ikke låne en bil og leie en tilhenger til 150 kr?

Anonymous poster hash: 2feb7...641
Skrevet

Kunne du ikke leid en henger på bensinstasjonen?

Eller bare si det som det er, at du ikke har mulighet til å hente det før på søndag :)

Anonymous poster hash: 82155...35b

Skrevet

Sånn som skjer, ikke bli så stressa :) Vi leier ut en leilighet i kjelleren, og hadde lagt ut annonse om at den var ledig. Her er det stor rift om leilighetene, så vi har aldri problemer med å få leid ut. Plutselig ringer kusina mi og lurer på om hennes svoger kan få leie den - men hun har ikke fått snakket med ham om det og får ikke tak i ham da han er på jobb. ENder opp med at vi holder av leiligheta hele dagen (og telefonen KOKER pga masse folk som vil leie), og når vi endelig får snakket sammen sier han takk for at dere holdt av, men det blir for dyrt for meg. No hard feelings - leiligheta var utleid typ 10 minutter etterpå uansett.

Anonymous poster hash: e5e1b...734
Skrevet

Det er forresten Tirsdag i da så hva gjorde du HI?

Skrevet (endret)

Det er forresten Tirsdag i da så hva gjorde du HI?

hehe...du kommer til å le...men han eneste jeg visste hadde en suv, så seg enig å hente med meg uten om å bry seg med å ta målene i sin egen bil....endte opp med at den heller ikke passet med noen få cm.... så jeg følte meg som et nek som hadde kommet dit med samme problem som min venninne...så jeg har brukt mye tid og resurser idag for å sjekke rundt om noen kan hjelpe eller hvordan jeg eventuelt kunne løse dette....gikk fra kjekt til stress på under 10 sekunder :P ....

Endret av 38_Bergen
Skrevet

Skal alltids klare å ordne noe...det gjør jeg alltids...det er bare det pålagte stresset jeg ikke liker. Er gravid, så bære tungt skulle jeg jo vært foruten, jeg har avtaler (jobb) utenom min daglige jobb, som gjør det kavete å finne tid til det....han hadde satt det ut i en felles gang som han mente det ikke var for populært å ha det stående for lenge.. Men slik jeg er lagd og bygd opp så vil jeg ikke skuffe...hverken venninnen min som har klart å ordne det til meg og til kompisene hennes som har vært villig til å bare gi det til meg....så knollen jobber på spreng, istedenfor å kose seg å nyte roen;-)

Skrevet

Takgrind?

Anonymous poster hash: 60ef2...159

Skrevet

Hvorfor kan du ikke låne en bil og leie en tilhenger til 150 kr?

Joda, jeg kan leie en henger..men jeg har ikke bil, så da må jeg involvere min surpomp av en far, som kan kjøre den.....hehe

Skrevet

Takgrind?

Er et relativt massivt møbel...så på taket hadde ikke vært aktuelt verken for bil eller bæring...trenger fire bulldosere av noen menn jeg da...hehe

Skrevet

Sannsynligvis også en dårlig idé å sage det i to? :-)

Skrevet

Du får si hvor du bor. Kanskje noen her inne kjenner noen som kjenner noen som kan hjelpe, for en bitteliten sum? ;)

Anonymous poster hash: 5a107...3fb

Skrevet

hehe...no lo jeg godt..mulig det er det som må til til slutt!;-)

Skrevet

Du får si hvor du bor. Kanskje noen her inne kjenner noen som kjenner noen som kan hjelpe, for en bitteliten sum? ;)

Anonymous poster hash: 5a107...3fb

haha, lur du:-)...holder meg til kjente fjes...og vil jo ikke at hele bim e li bom skal vite hvor jeg bor... men takk for tanken:-)

Skrevet

Men SUV- mannen eller venninnen har kanskje hengerfeste på bilen sin?

Skrevet

Men SUV- mannen eller venninnen har kanskje hengerfeste på bilen sin?

suv`en har ikke, men har sent mld til min venn om hun har:-)...tror hun sover:-)

Skrevet

Nei!, nå må askepott sove og ruge på en plan. Skal på tidlig ultralyd imorgen som jeg har gledet meg til å få, blir spennende... så vekk med all stress og la meg få nyte gleden av at den endelig er her. Me fix :P

Skrevet

Har du sjekket hva varetaxi koster?

Er det en IKEA i nærheten? De har varebiler billig til utleie.

Håper det ordner seg.

Anonymous poster hash: 5dd5b...1ec

Skrevet

yay!..en på jobben skal hjelpe meg å hente den ikveld...skal bli greit å få det unna og hjem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...