Gå til innhold

Springe fortere enn skoa

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,5 åringen var med på skobutikken i dag, og fikk nye vårsko. Det er typen joggesko med to bortelåser over vristen.

Ekspeditøren målte foten, og anbefalte at skostørrelsrn burde være fotlengden + en tommelbredde. Flottings, vi betalte og fikk med oss fine, nye sko. Men etter en ettermiddag hjemme hvor skoene har blitt flittig brukt på stua har vi følgende problem: gutten springer ut av skoene/de henger ikke på selv med stramme borrelåser. Eller som gutten selv formulerer det: æ spring forter enn skoan!

Så spørsmålet mitt er: Hvor mye større sko kjøper dere til smårollingen?

Videoannonse
Annonse
Gjest cd0da
Skrevet

Det hørtes da voldsomt ut. Skal jo ikke løpe rundt med svømmeføtter på bena heller.

Her er jenta mellom 23 og 24 på den målesålen i butikken og da kjøpte vi str. 24 så vi får trykka litt ned foran, men ikke en hel tommelbredde

Skrevet

Jeg synes skobutikker tar alt for hardt i når de anbefaler større sko. Greit at de små vokser fort, men da er det jo desto viktigere at skoene passer...

Gjest cd0da
Skrevet

Jeg kjøper heller sko litt for ofte enn at ungen min skal ha problemer med å kunne ha på skoa

Skrevet

Takk for svar!

Ja, skobutikken tar vel litt i for å unngå kundeklager når barna vokser ut av skoa før sesongen er over. Men det blir jo rimelig meningsløst når skoene ikke passer ved kjøpstidspunktet :P

Skal bytte i str mindre, så får vi heller kjøpe nye joggesko i mai dersom disse er blitt altfor små da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...