eplekart11&snørose14 Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 2,5 åringen var med på skobutikken i dag, og fikk nye vårsko. Det er typen joggesko med to bortelåser over vristen. Ekspeditøren målte foten, og anbefalte at skostørrelsrn burde være fotlengden + en tommelbredde. Flottings, vi betalte og fikk med oss fine, nye sko. Men etter en ettermiddag hjemme hvor skoene har blitt flittig brukt på stua har vi følgende problem: gutten springer ut av skoene/de henger ikke på selv med stramme borrelåser. Eller som gutten selv formulerer det: æ spring forter enn skoan! Så spørsmålet mitt er: Hvor mye større sko kjøper dere til smårollingen?
Gjest cd0da Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Det hørtes da voldsomt ut. Skal jo ikke løpe rundt med svømmeføtter på bena heller. Her er jenta mellom 23 og 24 på den målesålen i butikken og da kjøpte vi str. 24 så vi får trykka litt ned foran, men ikke en hel tommelbredde
skjotta Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Jeg synes skobutikker tar alt for hardt i når de anbefaler større sko. Greit at de små vokser fort, men da er det jo desto viktigere at skoene passer...
Gjest cd0da Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kjøper heller sko litt for ofte enn at ungen min skal ha problemer med å kunne ha på skoa
eplekart11&snørose14 Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2014 Takk for svar! Ja, skobutikken tar vel litt i for å unngå kundeklager når barna vokser ut av skoa før sesongen er over. Men det blir jo rimelig meningsløst når skoene ikke passer ved kjøpstidspunktet Skal bytte i str mindre, så får vi heller kjøpe nye joggesko i mai dersom disse er blitt altfor små da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå