Gå til innhold

Hoster til han kaster opp på natten, men helt fin på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1,5 år har hostet til han har kastet opp to netter på rad, og nå er hostingen i gang igjen. Han er i fin form på dagen, hoster ikke i det hele tatt, masse energi, godt humør. Noen som har noen tips? Får så vondt av han.

Anonymous poster hash: b79ee...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk madrass og rommet for mugg/svertesopp. Kjør evt alt av sengetøy i maskinen! Kan være allergi

Anonymous poster hash: bab64...aad

Skrevet

Slik var sønnen her også, etter mye legebesøk, så ble det fastslått at gutten vår har falsk krupp.

La soverommet være kjølig, når hosteanfallet er på det verste pakk han godt inn i dyna og ta han med ut, eventuelt sitt i åpen vinduskarm med han.

Hvordan er hosten, "bjeffer" han når han hoster?

Skrevet

Høsten høres litt slimete og veldig skarp ut. Han har ikke feber, men blir litt klam når han hoster som verst. Har 16 grader på rommet nå.

HI

Skrevet

Min sønn og er 1 1/5 år og hoster mye på natten, aldri dagen, kan kaste opp av hostingen på natten! Hatt en del falsk krupp, men ikke alltid godt å vite om det er det eller ikke, hjelper med kaldt rom og sengen hevet. Han sover på voksen hodepute og som jeg syns hjelper.

Anonymous poster hash: c49bf...98c

Skrevet

Min har det sånn i perioder, men er ikke noe spesielt. Har vært utredet. Men kan selvfølgelig være både krupp og andre ting så ville bestilt en legetime.

Anonymous poster hash: bfc7a...e83

Skrevet (endret)

Var slik her også, vi fikk beskjed om at det ikke skal være over 15 grader på rommet når gutten vår har anfallene sine, helst ikke over 15 i det heletatt, så på hans rom står det på 15 grader fast, samt det luftes hele dagen. Drar dyna rundt han og sitter i vinduet med han eller går ut med han når det blir for intens hoste, hjelper på etter 5 minutter, og da kan det komme tider uten noe mer hoste på kveld/natt.

Gutten har også hatt voksen pute siden han var 1,5 år, så han har hodet mer hevet, noe som virker som hjelper, når han har anfall legger vi opp enda en pute, så han halvt sitter, halvt ligger i senga, noe som har hjulpet en del.

Ta han med til lege, men å få "diagnose" falsk krupp/krupp før de er 2 år er et mareritt, de prøver seg på mye annet før de ser det som krupp og gir behandlingen der etter.

Endret av Leselyset
Skrevet

Slik har sønnen vår drevet på siden jul. (Han er snart 9 mnd). Vanskelig da man er hos legen også, pga på dagen så er han helt fin. Men denne uka så har han begynt på astma medisiner, og det har hjelpet. Allerede natt nr 2 med medisiner så sov han hele natten uten å hoste. Og det er første natta sia jul. :) våknet en uthvilt og fornøyd gutt i dag tidlig. :)

Anonymous poster hash: 37268...3e8

Skrevet

Min datter er også sånn. Be om å få prøve astmamedisin mot barneastma hos fastlegen. Jenta mi har ingen problem med hostingen så lenge vi gir medisin ved leggetid. Været påvirker også. I fjor sommer droppet vi nesten medisinen, men når det ble kaldt og rått ute kom den tilbake.

Skrevet

Spør om å få prøve astmamedisiner. Natt hoste er typiske tegn på barneastma. Vår var veldig sånn.. Bare at han hoster ved anstrengelser også.

Anonymous poster hash: 15511...0cd
Skrevet

Får ta han med til fastlegen. Er to eller tre "anfall" per natt, har endt med oppkast ved ett anfall to netter på rad.

HI

Skrevet

Var slik her også, vi fikk beskjed om at det ikke skal være over 15 grader på rommet når gutten vår har anfallene sine, helst ikke over 15 i det heletatt, så på hans rom står det på 15 grader fast, samt det luftes hele dagen. Drar dyna rundt han og sitter i vinduet med han eller går ut med han når det blir for intens hoste, hjelper på etter 5 minutter, og da kan det komme tider uten noe mer hoste på kveld/natt.

Gutten har også hatt voksen pute siden han var 1,5 år, så han har hodet mer hevet, noe som virker som hjelper, når han har anfall legger vi opp enda en pute, så han halvt sitter, halvt ligger i senga, noe som har hjulpet en del.

Ta han med til lege, men å få "diagnose" falsk krupp/krupp før de er 2 år er et mareritt, de prøver seg på mye annet før de ser det som krupp og gir behandlingen der etter.

Min erfaring er at legene tar falsk krupp svært alvorlig med så små barn. Jenta mi ble fra legekontoret sent i hu og hast med ambulanse til sykehuset da hun hadde falsk krupp. Hun ble direkte innlagt.

Anonymous poster hash: a7e04...794

Skrevet

Datteren min har barneastma, hun hoster periodevis slik på vinteren om hun ikke går på medisin.

Skrevet

Min har også barneastma og medlsinene gjør vinternetter bedre her og.,

Anonymous poster hash: aecd4...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...