Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Er det slik at om man går på arbeidsavklaringspenger eller i et abeidsrettet tiltak, kan man få innvilget støtte eller tilskudd til barnepass (barnehage)? Er det fordi man har lavere inntekt enn ved "vanlig jobb"? Sees ikke inntekten til den som mottar AAP opp mot samboer eller ektemann sin inntekt? Anonymous poster hash: 5bf90...62b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Man må gå i et arbeidsrettet tiltak eller være under utredning for å få stønad til barnetilsyn, det er ikke nok å bare gå på aap. Begrunnelsen for dette har sannsynligvis med redusert inntekt å gjøre, og inntekt til evt ektefelle/samboer tas ikke med i betraktningen i det hele tatt... (men dersom f.eks både mor og far går på aap og i tiltak kan bare en av dem få stønad til barnetilsyn..) Anonymous poster hash: 09b55...cfb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Man må gå i et arbeidsrettet tiltak eller være under utredning for å få stønad til barnetilsyn, det er ikke nok å bare gå på aap. Begrunnelsen for dette har sannsynligvis med redusert inntekt å gjøre, og inntekt til evt ektefelle/samboer tas ikke med i betraktningen i det hele tatt... (men dersom f.eks både mor og far går på aap og i tiltak kan bare en av dem få stønad til barnetilsyn..) Anonymous poster hash: 09b55...cfb Det er familiens samlede inntekt som legges til grunn om man søker om tilskudd til bhg Anonymous poster hash: d83a9...0ce
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg får aap. Nå er jeg under tiltak/arbeidsutprøving. Da får jeg 2100 (1 barn) til barnehageregningen. Det er en fast sats. Dette en en annen type støtte en den som blir nevnt over her Anonymous poster hash: a3305...f59
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Jeg får aap. Nå er jeg under tiltak/arbeidsutprøving. Da får jeg 2100 (1 barn) til barnehageregningen. Det er en fast sats. Dette en en annen type støtte en den som blir nevnt over her Anonymous poster hash: a3305...f59 Er dette noe du må søke om spesielt? Hvor da? Vis gjerne til link om du har. Anonymous poster hash: cc403...0ab
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Man må gå i et arbeidsrettet tiltak eller være under utredning for å få stønad til barnetilsyn, det er ikke nok å bare gå på aap. Begrunnelsen for dette har sannsynligvis med redusert inntekt å gjøre, og inntekt til evt ektefelle/samboer tas ikke med i betraktningen i det hele tatt... (men dersom f.eks både mor og far går på aap og i tiltak kan bare en av dem få stønad til barnetilsyn..) Anonymous poster hash: 09b55...cfb Det er familiens samlede inntekt som legges til grunn om man søker om tilskudd til bhg Anonymous poster hash: d83a9...0ce Da mener du noe helt annet, jeg antar du snakker om redusert barnehagebetaling pga lav inntekt.. Det er noe man søker om fra kommunen og ikke fra nav. Stønad til barnetilsyn er en tilleggsstønad til aap og er kun avhengig av at man er i et arbeidsrettet tiltak og har utgitfter til barnepass... Anonymous poster hash: 09b55...cfb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Her finner du https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/skjemaveileder11/SkjemaveilederPrivatperson?key=229738&languagecode=53 For tilskudd til barnehage må du velge utgifter til barnetilsyn, og du må huske å ta med faktura Anonymous poster hash: f86fc...bfc
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Jeg får aap. Nå er jeg under tiltak/arbeidsutprøving. Da får jeg 2100 (1 barn) til barnehageregningen. Det er en fast sats. Dette en en annen type støtte en den som blir nevnt over her Anonymous poster hash: a3305...f59 Er dette noe du må søke om spesielt? Hvor da? Vis gjerne til link om du har. Anonymous poster hash: cc403...0ab Heter stønad ved tiltak. Jeg fikk skjemaene på arbeidsplassen/jobbhuset - av min veileder. Men man kan printe de ut på nettet også. Har også fått kjøregodtgjørelse Anonymous poster hash: a3305...f59
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Gjelder dette også om man går under medisinsk aap, og dermed er for syk til å ta seg av egne barn, og dermed er avhengig av barnepass? Anonymous poster hash: 8f99b...ea2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 Er ikke helt sikker. Jeg har bare fått denne stønaden når jeg er ute på tiltak. Når jeg har bare vært hjemme og ventet har jeg ikke fått stønaden. Anonymous poster hash: a3305...f59
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Gjelder dette også om man går under medisinsk aap, og dermed er for syk til å ta seg av egne barn, og dermed er avhengig av barnepass? Anonymous poster hash: 8f99b...ea2 Nei... Man får det kun om man er i arbeidsrettet tiltak (eller utredning..) Anonymous poster hash: 09b55...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå