Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har, og lurer på om flere har plager som meg og hva dere eventuelt gjør med dem? Jeg sliter skikkelig med kviser på rygg, skuldre og brystpartiet. Mye i ansiktet også, men rygg, skuldre og bryst er verst. Jeg har ENORMT søtbehov hele tiden! Har p-stav da jeg sliter med enorme menssmerter, så jeg har jo ikke eggløsning, i teorien i allefall. Jeg husker jeg hadde søtbehov når jeg hadde eggløsning og rett før mens, men det har jeg jo ikke nå, så jeg har søtbehov HELE tiden. hva kan hjelpe mot søtbehov? Er KROM så effektivt som folk sier? Jeg er utslitt hele tiden og sover og sover fra jeg kommer hjem fra jobb når jeg ikke har barnet mitt. annenhver uke er barnet hos meg og da sliter jeg med å holde meg våken, og hjelpe med lekser mm. Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte da jeg var 14, men under graviditeten stabiliserte dette seg så jeg har helt normale prøver nå, men har fortsatt akkurat samme symptomene som når jeg fikk diagnosen, men legen kan jo ikke gi meg Levaxin uten grunnlag da det kan ende i thyroid storm som er potensielt livsfarlig. Jeg sliter litt. Legen aner ikke hva hun kan gjøre. Jeg tar D-vitaminer i trippel dose etter anbefaling fra henne, omega 3, 6 og 9. Jeg trenger kondisjon og noe styrke, men er fullstendig utslitt. Kvisene gjør meg så usikker. Jeg kan ikke gå i singlett eller kjoler med bar rygg. det ser så jævlig ut. Har masse arr også. Arrene er ikke så ille, men å se alle kvisene. Har prøvd både tetracyclin og tetralysal, men det er tilbake to uker etter slutt. Kan ikke få denne sterke medisinen da leverprøvene mine er noe forhøyet. Noen råd? eller tips? Så jeg kan drøfte med legen å høre om det er håp for meg?Har hørt at noen står på Metformin mot PCOS, noen som bruker det? Hva hjelper det mot? Har forøvrig sterk hårvekst også, både underliv og legger/lår. Vokser da barbering bare gjør det verre. Dyrt nok det:P Håper noen har noen råd/tips. Anonymous poster hash: 1f36d...108
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Jeg går på diane ppiller. Det eneste som har hjulpet mot kviser, har prøvd uttallige kremer og piller fra hudlege uten noe resultat. Men diane hjelper, og det hjelper også mot hårvekst. Er utrolig trøtt/sliten jeg og, kan ikke komme med noe tips mot det dessverre.. Mitt største problem er at jeg mister så sykt mye hår på hodet, redd for å miste alt :-/ Anonymous poster hash: e9e56...071
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Går forresten også på forhøyet dose dvitamin, får b 12 vitaminsprøyter, jerntabletter og folsyre, men verdiene går ikke opp. Så har mulig dårlig opptak fra tarmen. Har også hørt mye bra om metformin, men legen min "tror" ikke på at det hjelper mot pcos. Jeg er overvektig, men spiser lite og ganske sunt/riktig, normalt aktivitetsnivå, men vekta går bare oppover i rasende fart :-(( Har hørt at endel har god effekt av lavkarbo, men jeg klarer ikke det i lengden. Hilsen første anonym. Anonymous poster hash: e9e56...071
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Har tenkt på Diane også, men siden jeg sliter med kraftige smerter og blødninger har staven vært best. har ikke hatt menstruasjon på over ett år nå og det er ganske deilig. Får gjerne migreneanfall når mensen nærmer seg. Skal sjekke med legen om diane da! Har Fått utskrevet epiduo også, lokalbehandlende salve mot kviser, hjalp særdeles lite.... Blir utrolig frustrert. Aldri værtplaget med kviser før og så, 25 år og BOM. HI Anonymous poster hash: 1f36d...108
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har prøvd metformin, men måtte slutte pga voldsomme kvalmeanfall. Så vet ikke om det virker 😒 Er som deg sliten hele tiden, og sover hver ledige stund. Vil ikke ha det sånn og venter på en mirakelkur 😝 Anonymous poster hash: 0b4bf...d6f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Bruker forresten yasmin og det hjelper for mine kviser og hårvekst... Anonymous poster hash: 0b4bf...d6f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Jeg hadde også ganske sterke menssmerter før, men de er mye mildere når jeg går på Diane. Men det gikk ca 6-7 mnd før jeg merket resultater. Anonymous poster hash: e9e56...071
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Har Pco, men ikke så mye plager, bortsett fra for mange kilo. Har veldig sjelden mens. Føler kiloene sitter som heia, syyyyyykt vanskelig å gå med i vekt. Ikke noe kviser eller hårvekst utover det normale. Har mlm 15 og 20 cyster. Metformin blir gitt for å øke insulinfølsomheten, da man regner med at det spiller inn på Pco. Mange som faktisk har veldig god effekt lavkarbo kosthold, går ned i vekt og får tilbake mensen. Anonymous poster hash: 283ab...248
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Eneste tipsene jeg har er diane p piller, epiduo og dalacin på kvisene og lavkarbo kosthold. Anonymous poster hash: fd046...308
trinity89 Skrevet 4. mars 2014 #10 Skrevet 4. mars 2014 HI, har du lest litt om PCOS og lavkarbo? Prøv å søk på google, og les litt på det du får opp. Det er MANGE som har opplevd reduksjon av symptomene med et lavkarbokosthold. Hvis du har tilgang på bibliotek kan du låne bøkene til dr. Sofie Hexeberg, hun skriver en del om hvordan flere av hennes pasienter med PCOS har opplevd bedring etter omlegging til lavkarbo! Har selv PCO og begynte i sommer med et karboredusert kosthold, har selv fått mer regelmessige menstruasjoner og sannsynligvis oftere eggløsninger. Hvis du ikke har barneønske, er det mange som har god effekt av p-pillen Diane, som noen skriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå