Gå til innhold

Vil på "medisinsk" UL i uke 12 i Oslo. Tips til hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil få målt nakkefold og neseben. Vet at dette ikke er "lov", men at mange gyn gjør det hvis man ber om det. Har noen gode erfaringer med dette i Oslo? Hvem bør jeg gå til?

Anonymous poster hash: 46d52...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men hva gjør du om din lille spire har avvik da,men at de ikke kan fortelle deg om dette er innen normalen eller ikke?skal du da ta abort på et sprell friskt lite vesen eller leve med usikkerheten og angsten til du skal føde?

Jeg tror du må tenke på konsekvensene av det du ønsker å gjøre,for hva gjør du om svaret et flertydig/negativt..?

Anonymous poster hash: 212f5...67b
Skrevet

Er ikke i Oslo, men synes du bør ta turen til "Guds gave til den gravide kvinne", dr Lundring i Jessheim. Ikke bare er han flink, hyggelig, god service og fine lokaler, men han gjettet også riktig kjønn med 95% sannsynlighet i uke 13 på meg! Imponert.

Anonymous poster hash: 68f97...bad

Skrevet

Det er ingen som tar abort uten å sjekke om fosteret er friskt eller ikke.

Finner de svvik på ultralyden, blir man sendt til fosterdiagnostikk. De foretar en ultralyd forbå dobbeltsjekke og tar en evt morkakeprøve eller fostervanssprøve.

Ikke svar og hiss deg opp før du vet hvordan ting foregår ;)

Anonymous poster hash: 2ee82...176

Skrevet

Balderklinikken. Flink dame. Sier det uten å si det ;-)

Anonymous poster hash: c7bbe...771

Skrevet

Finner de avvik blir jeg jo selvfølgelig henvist til duotest så jeg får et tall å forholde meg til. Jeg ville jo ikke vært interessert i å gjøre ul-undersøkelsen hvis jeg ikke samtidig vil ta konsekvensen av et evt negativt resultat. MEN: jeg er ikke interessert i å diskutere dette videre.

Jeg vil bare høre om andres erfaringer, hvilken gyn i Oslo er best på dette?

Anonymous poster hash: eb73c...fac

Skrevet

Balderklinikken. Flink dame. Sier det uten å si det ;-)

Anonymous poster hash: c7bbe...771

Takk! Flere?

Skrevet

Finner de avvik blir jeg jo selvfølgelig henvist til duotest så jeg får et tall å forholde meg til. Jeg ville jo ikke vært interessert i å gjøre ul-undersøkelsen hvis jeg ikke samtidig vil ta konsekvensen av et evt negativt resultat. MEN: jeg er ikke interessert i å diskutere dette videre.

Jeg vil bare høre om andres erfaringer, hvilken gyn i Oslo er best på dette?

Svarer mitt var ikke siktet til deg, gikk bare inn feil da jeg skulle svare.

Masse lykke til.

Vet de er veldig flinke på lysakerklinikken

Anonymous poster hash: 2ee82...176

Skrevet

Majorstuaklinikken har jeg lest måler nakkefolden osv.

Anonymous poster hash: 485fe...b07

Skrevet

Dytt

Skrevet

Familieklinikken på Majorstua er kjempebra! Jordmor som driver den. Vi hadde en veldig fin opplevelse der, og de jeg har anbefalt klinikken til, har anbefalt den videre til andre igjen. Superkoselig dame, tok seg veldig god tid.

Målte nakkefold osv. uten at vi ba om det, men jeg mener at jeg fikk time 12 uker + et par dager, så da er hun kanskje innafor når hun gjør målingene? Jeg tenker at det som oftest er underforstått at man vil sjekke disse tingene på tidlig, privat ultralyd, så det er ikke noe big deal å spørre heller. Hun rapporterer deg ikke, liksom. :-)

Anonymous poster hash: 4130e...690
Skrevet

http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/ anbefaler jeg, selv om han holder til på Jessheim da.

Jeg var hos en på Lysaker første svangerskapet, og det kunne ikke sammenlignes med dette siste her.

Hvis du leser litt om utdannelsen hans og erfaring så vil du nok forstå at han er dyktig. Han sa i uke 12 at jeg hadde en jente i magen. Jeg nevnte ingenting ved den ordinære UL, og på sykehuset sa de det var jente. Barnet er jo ikke født enda, men jeg tviler vel på at han tok feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...