Gå til innhold

Noen som kjenner til Tøyen i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått lån, men det er ikke så mye. Har råd til en to roms på tøye da, men hvordan er det å bo der?

Anonymous poster hash: 5b0ca...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg bodde på Tøyen, men den gang var det i alle fall et supert sted å bo :) Stille og rolig, akkurat passe nært sentrum. Nært butikk og t-bane. Vi bodde i blokk rett ved Tøyentorget (tror jeg det heter), hageflekk og felles vaskeri i kjelleren. Good times :)

Anonymous poster hash: 96c8c...fbe
Skrevet

Tøyen er langt fra så koselig som det var. Jeg hadde aldri bodd der med barn i hvertfall. Uten barn så hadde det vært greit.

Anonymous poster hash: 4ea59...3d6

Skrevet

Kjempefint på Tøyen!

Fargerikt, levende!

Anonymous poster hash: e2895...497

Skrevet

Om du liker kriminalitet og utlendinger er det helt topp.

Anonymous poster hash: 5f4d7...1ab
Skrevet

Jeg er oppvokst i nærheten. Og jeg ville ikke bodd der med barn. Men området over mot Hasle, eller mot ola narr og Carl Berner liker jeg mye bedre.

Men har du lite penger, hvorfor ikke flytte lenger ut på østkanten. Da kan du få mye større plass for pengene.

Anonymous poster hash: 3791a...621
Skrevet

Om du har råd til en 2-roms på Tøyen har du råd til en 2-roms mange andre steder i byen også. Tøyen er ok som singel eller med samboer, men med barn ville jeg ikke bodd der. :)

Skrevet

hadde ikke bod der alene som jente. med eller uten barn. bodde i nerheten der et år & det å gå ut etter kl 18 er ikke en behagelig følelse. er glad jeg hadde hund som tydligvs var veldig skummel for mange av de fulle / dopa folka som sto uten for dører & på gate hjørner. hadde heller kjøpt noe utenfor oslo om du ikke har så mye penger. 

Anonymous poster hash: bb0e6...174
Skrevet

Styr unna...

Anonymous poster hash: 931d0...522
Skrevet

Bodde der som liten, men da vi barna kom i skolealder flyttet vi til et mer barnevennlig sted i byen. Ville aldri bodd der med barn i skolealder. T-banestasjonen der er bare fæl.

Anonymous poster hash: f8f46...d56
Skrevet

Bor på Tøyen med mann og ettåring! Trives greit, men likte meg nok bedre mens vi var barnløse. Var jo så fint å bo nærme alt (bor liksom midt mellom Tøyen og Grønland). Det er fremdeles fint å ha alt så tilgjengelig, for all del, og bruker kort tid til jobb osv, altså, og merker lite til kriminalitet og tøys. Men det er nok litt trangt her hos oss nå- drømmer om flere rom og en liten hageflekk:) Og så er det litt upersonlig midt i byen.

Vi kommer nok til å flytte etterhvert som minsten vokser!

Anonymous poster hash: 3ae52...e3f

Skrevet

Jeg ville nok også flyttet litt lengre utover på østkanten. Hva med Oppsal, Bøler, Etterstad, Hovin, Hasle, f.eks?

Ikke mye lenger med banen, og grønnere og koseligere.

Tøyen kan nok være OK, men veldig trafikert.

Men skulle du bo med barn? For studenter el.l kan det jo være helt fint å bo på Tøyen.

Skrevet

Helt greit å bo der uten barn.. med barn ville jeg valgt et annet sted.

Hørte at i fjor var det 140 6 åringer som sogna til Tøyen Skole - 40 møtte opp på 1. skoledag! Resten hadde flyttet.. 

Anonymous poster hash: cd28c...b19
Skrevet

Bodde i nætheten tidligere, og dattera mi gikk i barnehage på Tøyen før vi flyttet til en annen bydel.

Med barn ville jeg satset på noe annet, f.eks. Etterstad. Grønt og trivelig og mange barnefamilier, men samtidig veldig sentralt og sentrumsnært.

Uten barn er Tøyen supert!

Anonymous poster hash: 5d3e0...bd5

Skrevet

Galgeberg, nær Vålerenga er veldig fint. Litt mindre travelt enn tøyen og bare 5 minutter unna.

Bodde der med ett barn frem til det var 2. Forsnøyd med miljø, sikkerhet og avstand til byen

Anonymous poster hash: fa96c...bd3
Skrevet

Bodde der før, flyttet når barnet ble 3 år og begynte å skjønne hva som skjedde rundt henne. Rusmisbrukere, tiggere, folk som sover ute osv overalt. Ville ikke hatt barn på skole der heller

Anonymous poster hash: 76628...77d
Skrevet

Tøyen er fint det. UTEN barn.

Velg heller Galgeberg/Etterstad hvis mulig.

Men for prisen av en 2 roms i byen så kan du få mye større ut av sentrum. Hva er grunnen til at du ønsker å flytte til Tøyen av alle steder med barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...