Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #1 Skrevet 4. mars 2014 Er gravid i uke 9. Kan jeg prøve gå ned de tre eller burde jeg bare prøve å unngå å gå opp mer? Ved å gå ned mener jeg spise sund mat. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #2 Skrevet 4. mars 2014 Du bør kanskje spise sunnere og trene mer resten av svangerskapet. Anonymous poster hash: 2741f...28b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #3 Skrevet 4. mars 2014 Oj da har du spist mye. Eller kanskje er slik at du er blitt tregere i maven og holder på vann. Om du har spist mye bør du i alle fall begrense deg. Anonymous poster hash: 21c88...a84
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #4 Skrevet 4. mars 2014 Jeg trener litt men har ligget litt på sofaen pga strekk i ryggen. Nå har jeg begynt å trene igjen. I prinsippet skal man ikke gå noe særlig opp de første 12 uker. Jeg klarer fint å ta av disse tre kiloene nå som jeg kan trene igjen men lurer på om det er skadelig for barnet at jeg går ned. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Jeg trener litt men har ligget litt på sofaen pga strekk i ryggen. Nå har jeg begynt å trene igjen. I prinsippet skal man ikke gå noe særlig opp de første 12 uker. Jeg klarer fint å ta av disse tre kiloene nå som jeg kan trene igjen men lurer på om det er skadelig for barnet at jeg går ned. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd Nei det er ikke skadelig om du gjør det litt og litt og med trening. Det meste er nok slik som går fort ut når du beveger på deg. For å ha gått opp bare 1 kg måtte du spist 9000 kcal mer enn vanlig. Anonymous poster hash: 21c88...a84
MrsMilla Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Tipper de går bort av seg selv eller at du får pause i vektoppgangen ei stund om du går tilbake til normal aktivitet og måltider. Samtidig er det veldig vanlig å legge på seg i første trimester selv om det ikke er nødvendig. Tross alt endring i hormoner etc. Ville ikke stresse med det, og helt klart ikke slanket meg - det skal være skadelig. Sunt kosthold og litt trim, derimot, er bare greit.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 Jeg trener litt men har ligget litt på sofaen pga strekk i ryggen. Nå har jeg begynt å trene igjen. I prinsippet skal man ikke gå noe særlig opp de første 12 uker. Jeg klarer fint å ta av disse tre kiloene nå som jeg kan trene igjen men lurer på om det er skadelig for barnet at jeg går ned. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd Nei det er ikke skadelig om du gjør det litt og litt og med trening.Det meste er nok slik som går fort ut når du beveger på deg. For å ha gått opp bare 1 kg måtte du spist 9000 kcal mer enn vanlig. Anonymous poster hash: 21c88...a84 Å herregud. Når du sier det slik skammer jeg meg. Hatt treningsforbud i fire uker og HAR spist mer de siste 14 dagene. Nå må jeg skjerpe meg. :-/ har ingen planer om å dra på meg mer kg enn nødvendig. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 #8 Skrevet 4. mars 2014 Tipper de går bort av seg selv eller at du får pause i vektoppgangen ei stund om du går tilbake til normal aktivitet og måltider. Samtidig er det veldig vanlig å legge på seg i første trimester selv om det ikke er nødvendig. Tross alt endring i hormoner etc. Ville ikke stresse med det, og helt klart ikke slanket meg - det skal være skadelig. Sunt kosthold og litt trim, derimot, er bare greit. Jeg har nok gått i graviditetsfella. Unner meg litt godt på en onsdag, bare fordi. Jeg har gått ned 40 kg på to år og nådde målvekten min i mai. Har IKKE råd til å legge på meg for mye. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
MrsMilla Skrevet 4. mars 2014 #9 Skrevet 4. mars 2014 Tipper de går bort av seg selv eller at du får pause i vektoppgangen ei stund om du går tilbake til normal aktivitet og måltider. Samtidig er det veldig vanlig å legge på seg i første trimester selv om det ikke er nødvendig. Tross alt endring i hormoner etc. Ville ikke stresse med det, og helt klart ikke slanket meg - det skal være skadelig. Sunt kosthold og litt trim, derimot, er bare greit. Jeg har nok gått i graviditetsfella. Unner meg litt godt på en onsdag, bare fordi. Jeg har gått ned 40 kg på to år og nådde målvekten min i mai. Har IKKE råd til å legge på meg for mye. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd Tja, hva med å endre litt på hva du unner deg, da? Det hjelper for meg - jeg har en tendens til å bli kjempestor uansett om jeg spiser sunt, men med sjokolade ville jeg gått opp 40 kg garantert... Drikke masse te (uten sukker) på kvelden gjerne sammen med en supersunn smoothie? Spiser også endel melon :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Tipper de går bort av seg selv eller at du får pause i vektoppgangen ei stund om du går tilbake til normal aktivitet og måltider. Samtidig er det veldig vanlig å legge på seg i første trimester selv om det ikke er nødvendig. Tross alt endring i hormoner etc. Ville ikke stresse med det, og helt klart ikke slanket meg - det skal være skadelig. Sunt kosthold og litt trim, derimot, er bare greit. Jeg har nok gått i graviditetsfella. Unner meg litt godt på en onsdag, bare fordi.Jeg har gått ned 40 kg på to år og nådde målvekten min i mai. Har IKKE råd til å legge på meg for mye. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd Tja, hva med å endre litt på hva du unner deg, da? Det hjelper for meg - jeg har en tendens til å bli kjempestor uansett om jeg spiser sunt, men med sjokolade ville jeg gått opp 40 kg garantert... Drikke masse te (uten sukker) på kvelden gjerne sammen med en supersunn smoothie? Spiser også endel melon :-) Jeg fikk en oppvekker på vekta. Jeg KAN spise riktig. Jeg har bare gitt etter for cravings. Jeg er nå på den sunde linjen igjen. Og nå som jeg har fått lov å trene forbrenner jeg en del ekstra igjen. Skrekk altså. Syntes buksa var litt trang og jeg forstår hvorfor. Takk for gode råd. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Ikke vær så streng med deg selv. Det er tre kg, ikke 30. Du kan stoppe trenden nå, men du trenger ikke gå ned de få kiloene. Prøv heller å Vær litt sunnere de neste mnd så bremser oppgangen sikkert. Jeg er en av de som i begge svangerskap gikk veldig raskt opp i vekt i starten, men så bremset det opp etterhvert. Etter 9 mnd var det ikke noe ekstremt lenger. Det går helt fint:) Anonymous poster hash: b0aca...0f7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Ikke vær så streng med deg selv. Det er tre kg, ikke 30. Du kan stoppe trenden nå, men du trenger ikke gå ned de få kiloene. Prøv heller å Vær litt sunnere de neste mnd så bremser oppgangen sikkert. Jeg er en av de som i begge svangerskap gikk veldig raskt opp i vekt i starten, men så bremset det opp etterhvert. Etter 9 mnd var det ikke noe ekstremt lenger. Det går helt fint:) Anonymous poster hash: b0aca...0f7 Tusen takk. Det er bare den gamle tjukkasen i meg som ble litt redd. ;-) Så for meg at jeg kom til å gå opp 40 og alt arbeidet jeg har gjort i to år var bortkastet. Det viktigste er at spira vokser og trives. Fra nå av skal jeg ikke skeie ut med fett og sukker. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Du skal absolutt IKKe slanke deg som gravid, som i å sulte deg eller trene så mye at du driver rovdrift på kroppen din. Men det er ingenting i veien for - ja, faktisk er det jo anbefalt- å spise sunt og trene som normalt i svangerskapet. Og om disse kiloene da er "overflødige" og har kommet fordi du har spist for mye og vært for lite aktiv, vil de jo da naturlig nok forsvinne- eller oppgangen vil stagnere. Dog er det ikke unormalt å gå opp endel de første ukene i svangerskapet, man kan få endel ekstra vann i kroppen osv. pga hormoner.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Sulte meg er det ikke snakk om. Det er jeg ikke skapt for. Tenkte mer å spise mye men sund mat. Magert og mye grønt samt trene nå som jeg får lov til det. Litt usikker på om jeg burde legge inn litt mer fett i det sunde siden jeg er gravid eller om mye og magert er greit. Anonymous poster hash: 01f3e...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå