Gå til innhold

Et litt "betent" dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har begynt på speideren, og det er en liten klubb som er ganske "slapp" og fremstår noe amatørmessig.

Ikke noen plan eller opplegg såvidt jeg har forstått. De møter opp, og ser litt an hva de skal drive med har jeg inntrykk av.

Denne gruppen drives av et ektepar (den ene av dem leder møtene), og her er litt av problemet :

Barnet til de som driver er med på alle møtene med den nye gruppen, og selv om barnet er på samme alder har det litt mer erfaring med speideren. Greit nok, men foreldrene lar ungen lede hele opplegget og hun benytter situasjonen til å sjefe over de andre.

Den foreldren som skal lede ,står gjerne utenfor og snakker med andre voksne mye av tiden.

Dette har irritert mitt barn, og flere andre også. Noen har sluttet etter kun et par ganger.

Hva gjør vi ? Det er kun denne speidergruppen i området, og i utgangspunktet er jo dette en sunn og positiv aktivitet. Men jeg skulle ønske at opplegget var litt mer proffesjonellt og at de voksne var engasjerte med det de driver med.

Ta det opp, og risikere at de blir dødelig fornærmet ?

La det ligge til tross for at ungene ønsker en "ordentlig" leder?

Anonymous poster hash: f8dc4...f9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde engasjert meg. Spør i "uvitenhet" hva som er opplegget, planen osv.

Det er jo ikke noe i veien for at du stiller opp som leder en periode heller.

Det du beskriver er ikke speideren slik jeg kjenner den. Der er det god struktur og fokus på at gruppene (vi kalte det kull) fikk oppgaver de skulle løser med "førstemann" (altså lederen av gruppen) som leder.

Anonymous poster hash: be8bd...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...