Gå til innhold

Andre sykepleierstudenter her? trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til sykdomslære eksamen! Boken er så omfattende (ca. 700 sider)... Vi har fått eks på gamle prøver, men bare 3 stk.

Jeg har en liten baby og en førsteklassing og må studere på en effektiv måte, da jeg har lite tid å sette meg ned for å lese...

Anonymous poster hash: ff268...720
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips vi fikk fra legen som foreleste oss. Ta en sykdom, la denne sykdommen være stua di, så er f.eks er bordet i stua det organet der sykdommen oppstår. Alle tingene som står på bordet kan være symptomer på sykdommen. Litt dårlig å forklare, men det hjalp oss!

Ellers kan du lage deg et ord for hver sykdom, eller de vanligste. Så er hver bokstav i ordet noe som har med hovedtrekkene i den sykdommen å gjøre.

Ellers kan du lage tegninger over sykdommene, det lærer du masse av.

Du kan også skrive med egne ord hovedtrekkene til det som er viktigst av sykdomslære, dette er tidkrevende, men man lærer så utrolig mye med å skrive det ned selv! Slå det sammen med en annen så skriver dere om ulike sykdommer, for å så dele notater etterpå og lese på de.

Noen ting må man bare pugge og pugge!

Anonymous poster hash: ab275...bb0

Skrevet

Diabetes, stoffskiftesykdommer, hjerneslag og hjerteinfarkt må du kunne. Veldig vanlig å få disse.

Anonymous poster hash: ab275...bb0

Skrevet

Tusen takk for gode tips dere! :)

Anonymous poster hash: ff268...720
Skrevet

Fokuser på det som blir forelest om.

Skrevet

Signerer stjerna over her, hovedfokus bør alltid være å lese på det som er på forelesninger. Det er det foreleser vektlegger og som du får om på eksamen. MIn studieteknikk foregår på dette viset: Skriv egne notater fra det viktigste og det du skal lese om, se powerpoint som er er lagt ut av foreleser-samle  dine notater i perm over det aller viktigste, det er veldig lurt å gjøre studiespørsmålene du/dere får, les kun på det, du har samlet i permen, men OBS - start i god tid- Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...