Gå til innhold

Den EVIGE diskusjonen om............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeåpp, den evige diskusjonen om barn og ALKOHOL.

Humrer litt for meg selv, da jeg i fler år har fulgt en del av disse. Og det undrer meg at så mange her inne lissom ALDRIG drikker når barn er tilstede, ALDRIGE tar ett glass vin en onsdag kveld, eller gud forby 4 glass vin en lørdag kveld.

Joda joda, noen av dere skriver at dere gjør det.

Og det ER forskjell på at mamma tar 1 pils til lørdagsbiffen, kontra at pappa er drita full......... ja eller omvendt da så klart.

Men på facebook strømmer det over av unge mødre som koser seg med noe godt i glasset på helg, mens her inne er det veldig veldig mange som ALDRIG, eller nesten aldrig, eller omtrent ikke, nyter alkohol mens det er barn i huset, eller rommet.

Selv har jeg en 9 åring, og pappan hans tar seg glatt en pils eller 4 til lørdagspizzaen uten at det blir noe styr eller galt av den grunn.

Jeg er nok ikke like komfertabel med å drikke mens hun er våken, men nå er hun så stor at det er vanskelig å vente til hun har lagt seg på helg, da kl gjerne blir 23.... så da kan jeg også ta ett glass vin eller 2 til "hvergang vi møtes" eller noe.

-Ikke vanskelig å vente sånn sett, men vanskelig, forde at kl 23 har jeg også lyst å legge meg.......

Men jeg kan glatt legge henne midt i uka, og så ta ett glass vin før jeg går å legger meg.

Nei jei jeg bare finner det snodig at her inne virker det som om det er langt flere avholdsmennesker enn på fb............

Æsj i dag har jeg for lite å gjøre, siden jeg gidder sitte reflektere over dette, nei opp og hopp, ut i skogen opp i trærne........................

Anonymous poster hash: 07ec6...f18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proklamerer ikke høylytt på facebook at jeg er forsiktig med alkohol rundt barna. I diskusjoner som dette er det veldig mye mer naturlig å snakke om det.

(aldri skrives uten g)

Anonymous poster hash: d5d6f...a8b

Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har drukket alkohol med eneansvar for barn, drikker egentlig ikke alkohol hjemme uansett så lenge barna er tilstede våken eller ikke.

Skrevet

Jeg tror mye her inne er satt på spissen. Jeg har aldri møtt en mor i virkeligheten, med samme holdninger som det er her inne. Det er ganske mange ekstreme holdninger og meninger. Men jeg regner med at DIB trollet ikke er en person. Men mange personer, hvor summen blir ganske ekstrem.

Jeg tar meg gjerne et par glass vin en lørdagskveld. Gjerne fredag også ;) Men er barnet syk, urolig, jeg er alene e.l. holder jeg meg unna alkohol.

Anonymous poster hash: 5aae0...07b
Skrevet

Vi bor i ett alkoholfritt hus, helt unaturlig for både meg og samboeren min å ha alkohol i huset. Ikke vokst opp med alkohol i hus heller. Jeg drikker aldri, min samboer kan ta seg en pils 2-3 ganger i året (feks på sommeren sammen med kompiser).

Anonymous poster hash: 07aa2...b37
Skrevet

Her i huset har vi ofte middager med gode venner (som ofte har med barn som sovner her) og da spiser vi, drikker og koser oss til sene natten.

Det er ingen barn som har tatt skade av dette, og vi blir ofte også litt fulle. Ikke sånn at vi er overstadig og raver rundt, men vi er absolutt ikke edru.

Jeg er også vokst opp på denne måten, og hadde ikke problemer med det, syns ofte slike middager var kjempegøy selv, for da ble det en morsom stemning og vi barna fikk ofte være lenge våkne.

Nå er ikke barnet mitt noen baby, men jeg gjorde det innimellom da også. 

Anonymous poster hash: 54743...aaf
Skrevet

Jeg tror mye her inne er satt på spissen. Jeg har aldri møtt en mor i virkeligheten, med samme holdninger som det er her inne. Det er ganske mange ekstreme holdninger og meninger. Men jeg regner med at DIB trollet ikke er en person. Men mange personer, hvor summen blir ganske ekstrem.

Jeg tar meg gjerne et par glass vin en lørdagskveld. Gjerne fredag også ;) Men er barnet syk, urolig, jeg er alene e.l. holder jeg meg unna alkohol.

Her inne tør vel folk å si det de EGENTLIG mener!?

Skrevet

Må jo også si som deg HI at jeg ikke har venner som er slik som her på DIB heller.

Alle venneparene vi har med barn er fullt oppegående mennesker med bra jobber, men ingen har problemer med å ta seg en liten fest rundt barna.

Anonymous poster hash: 54743...aaf
Skrevet

Fest med barn i hus hører ikke hjemme, men kan da fint ta et par øl mens barna er hjemme/våkene, enten alene eller sammen med ei venninne, men ingen fest (type flere mennesker som alle drikker, om de så bare drikker et par glass/bokser)

Skrevet

Her inne tør vel folk å si det de EGENTLIG mener!?

Poenget mitt var at her inne er summen av alle meninger ganske ekstrem. Mens i virkeligheten kan for eks ei mor, være veldig streng på sikring i bil. En annen mor kan være veldig opptatt av vasking av nye klær, alkohol, være borte fra babyen osv osv. Men jeg har enda til gode å møte noen som er bastant på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...